Sindikati: Prvi dan škole ide po planu, ali jedan model nastave je problematičan
ČELNICI sindikata osnovnih i srednjih škola izjavili su u ponedjeljak da se po informacijama s terena prvi dan nove školske godine u osnovnim i srednjim školama odvija prema planu, a od tri modela učiteljima i nastavnicima najproblematičniji je mješoviti model nastave.
Po procjenama Ministarstva znanosti i obrazovanja, u školske klupe danas sjeda 459.800 učenika osnovnih i srednjih škola, dok će u osam škola zbog zaraze zaposlenika koronavirusom učenici prva dva tjedna nastavu pratiti na daljinu.
Ministarstvo pripremilo tri modela nastave
"Za sada nemamo nikakvih informacija o problematičnim situacijama, što znači da se prvi dan školske godine odvija kako je planirano”, rekao je Hini predsjednik Nezavisnog sindikata srednjih škola Branimir Mihalinec.
S obzirom na epidemiju koronavirusa, Ministarstvo je za ovu školsku godinu pripremilo tri modela nastave, koji će se primjenjivati ovisno o epidemiološkoj situaciji.
Većina je škola danas započela nastavu po modelu A koji predviđa odvijanje nastave u školi uz pridržavanje epidemioloških uputa HZJZ-a. Još su dva moguća modela - model B je mješoviti oblik nastave, u školi i na daljinu, a model C je nastava na daljinu.
Mihalinec kaže da su nastavnici, unatoč kratkom roku, prvi dan nastave dočekali spremi za školu uživo, a za nastavu na daljinu pripremljeni su na temelju prošlogodišnjeg iskustva s online nastavom.
I glavna tajnica Sindikata hrvatskih učitelja Ana Tuškan kaže da prema informacijama s terena u osnovnim školama prvi dan školske godine ide prema planu, ali uz neke organizacijske nedoumice.
Od tri predviđena modela nastave, sindikatima je najproblematičniji mješoviti model, koji predviđa da se za dio učenika ona organizira u školi, a za one u izolaciji online.
Tuškan napominje da je sindikat najviše pitanja članova dobio oko odvijanja B modela nastave, pa da bi se o tom modelu trebalo dodatno razgovarati s Ministarstvom.
"Pitanje je kako ćete s dijelom razreda raditi u školi, s dijelom razreda online, a da to ne bude prekovremeni rad ili da to uopće bude zakonski dozvoljen rad, ako on traje duže od zakonski propisanog vremena”, upozorila je Tuškan.
Ističe kako Carnet ne omogućuje da se nastava uživo u realnom vremenu prati od kuće, pa će se učitelji morati dodatno pripremati za oba modela.
Model B najgori za učenike, najzahtjevniji za nastavnike
Mihalinec je ocijenio da je taj model najneprihvatljiviji i najgori za učenike, a s praktične strane najzahtjevniji za nastavnike. Kaže da Ministarstvo nije dalo upute što se podrazumijeva, koji oblik nastave bi nastavnici trebali raditi s učenicima koji su kod kuće, s kojima ne mogu raditi uživo.
Tuškan dodaje kako je još uvijek otvoreno pitanje zaposlenika koji imaju potvrdu liječnika da spadaju u izrazito ranjive skupine.
Ministarstvo još nije napravilo njihov popis, kao niti popis učenika koji spadaju u te skupine i koji bi trebali nastavu pratiti online, tvrdi Tuškan.
Zbog toga određeni broj nastavnika na prvi dan škole ne zna hoće li moći raditi od kuće ili će morati na bolovanje, upozorila je.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati