Sjajan uspjeh: Dalmatinski džin među najboljima na svijetu
ZADARSKI džin dubrovačkog imena nedavno je ušao u uži izbor najboljih tradicionalnih džinova na svijetu u izboru neovisne organizacije The Gin Guide.
To je veliki uspjeh Dubrovnik Republic Gina koji se po prvi put pojavio na međunarodnom natjecanju džinova, piše Zadarski.
Pet isključivo dalmatinskih sastojaka
Prvu seriju dalmatinskog džina napravili su Mario Matošević i Marcus Weischoff, dva prijatelja iz Austrije. U maloj destileriji na zadarskoj obilaznici, u posebno dizajnirane butelje od pola litre napunila se prva tura njihovog džina u ograničenoj seriji od 500 butelja.
Svaka boca od pola litre džina u maloprodaji će koštati 300 kuna, a Mario i Marcus zovu ga dalmatinskim jer se u njemu nalazi svega pet sastojaka isključivo iz Dalmacije: klek ili borovica iz zaleđa Zadra, smilje s otoka Paga, motar s otoka Iža, dubrovačka naranča s Elafitskih otoka i stonska sol.
U džinu je i puno alkohola, čak 47 posto, ali to je karakteristika džina koji se zbog toga često miješa u razne koktele. Etiketa na boci prikazuje jedan od najranijih crteža jadranske ruže vjetrova prema crtežu kojeg je načinio dubrovački trgovac, ekonomist i diplomat Benedikt Kotruljević. Čepovi su također ručno rađeni, s utisnutim žigom, a tu je i obvezna markica Ministarstva financija za označavanje alkohola i alkoholnih pića.
Otkud ideja za proizvodnju džina?
"Marcus i ja znamo se već desetak godina. Ja živim u Austriji od 1992. godine, rođen sam u Banji Luci, a kuću imam u Zadru. U Austriji sam vodio autolakirnicu, a kad sam upoznao Marcusa on je radio kao direktor tržišta za vina u Austriji i skupa smo išli u Beč na posao i svaki smo dan pričali o vinima. Prije desetak godina, kupio sam svu opremu i iz hobija smo u Zadru svake godine pravili vino", otkrio je Zadarskom Mario Matošević i nastavio priču.
"Konstantno smo se družili dok jedne zime prije dvije godine u austrijskoj pivnici nismo došli na ideju "ajmo mi nešto napraviti". Pričali smo dosta o Dalmaciji i Hrvatskoj te shvatili da u Dalmaciji u zadnje vrijeme nema niti jednog novog brenda. Od alkohola i ostalih stvari tu su prisutni samo stalni brandovi koji su postojali od prije, ali nešto baš novo nije. Rekli smo "idemo napraviti nešto". I odlučili smo da to bude džin jer je u to vrijeme počeo intenzivan trend džina koji se počeo probijati u ugostiteljstvu. Zbog toga što je izuzetno pogodan za razne mješavine, počeo se jako puno piti i shvatili smo da imamo priliku sa džinom, ali samo ako stvorimo nešto posebno", dodao je Matošević.
Najveći interes je u Dubrovniku
"Kad smo dobili rješenje za ime Dubrovnik Republic, onda smo krenuli s istraživanjem recepta. Odmah u startu smo se odlučili za to ime jer smo na tome htjeli graditi priču. Otišli smo u Državni zavod za intelektualno vlasništvo i kad smo dobili rješenje za ime, mogli smo dalje krenuti u sve ostalo. Ali za sve to nam je trebalo dvije godine. Dubrovnik Republic je nešto najbolje i najpoznatije što postoji u Hrvatskoj i za taj pojam zna čitav svijet. Osim toga bila je to jedna od najuspješnijih i najdugovječnijih republika na svijetu i nadam se da će i naš džin ostati tako dugovječan", zaključio je Matošević.
Bogat intenzitet borovica i snažan osjet naranče
"Naš džin se može svrstati u London dry stil, karakterističan po bogatom intenzitetu borovica. To smo i htjeli jer ja najviše volim piti džin tonik, ali ne volim kad ulijem tonic water i ne osjetim džin. Uvijek stavim 4 centilitra džina i jednu bočicu tonika, malo leda i to mi je super", otkrio je Marcus Weischoff.
Reakcije na njihov džin zasad su dobre na njihov džin. Mnogi ga žele nabaviti za svoj bar, pogotovo u ljetnom razdoblju jer je svjež uz snažan osjet naranče.
"U Dubrovniku su najbolje reakcije. Tamo imamo najveći interes. Dosta je barova naručilo svoje primjerke džina Dubrovnik Republic, što nije čudno s obzirom na ime, znali smo da će tamo biti najveći interes", zaključio je Weischoff.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati