VELIKI ŠTRAJK USRED SEZONE Osoblje Croatia Airlinesa najavilo prekid letova
Foto: Hina
PILOTI, stjuardese i aviomehaničari Croatia Airlinesa najavili su upravi te aviokompanije kako će sljedećeg utorka, 8. kolovoza stupiti u štrajk koji će trajati sve dok se ne ispuni njihov zahtjev, a to je sklapanje kolektivnog ugovora prema sindikalnom prijedlogu.
Sindikalni prijedlog novog kolektivnog ugovora upravi je kompanije poslan još u travnju ove godine.
Prethodni kolektivni ugovor bio je na snazi do 31. prosinca prošle godine, a strane nakon toga nisu uspjele postići dogovor o novom. Sindikatima je neprihvatljivo to da je prethodni sindikalni ugovor bio ispod standarda.
Iz Croatia Airlinesa najavili su press konferenciju koja će se održati danas u 12 sati, a moći ćete je pratiti na Indexu
"Na konferenciji će biti riječi o najavljenom štrajku sindikata ORCA s kojim dosad nije postignut dogovor oko novoga kolektivnog ugovora, a Uprava Croatia Airlinesa istodobno će iznijeti i informacije vezane za mjere koje su poduzete za osiguravanje redovitog poslovanja.", javili su.
Najavljena mogućnost štrajka još u lipnju
Na stranicama Sindikata kabinskog osoblja zrakoplovstva (SKOZ), iznesen je pregled razloga za štrajk zaposlenika organiziranih u sindikat Organizacija radnika Croatia Airlinesa (ORCA), te se tako može zaključiti kako su glavni problemi nedovoljno vremena za odmor između letova te visina plaće zaposlenika.
Zaposlenici organizirani u sindikat Organizacija radnika Croatia Airlinesa (ORCA) su u lipnju ove godine najavili mogućnost štrajka u državnoj zrakoplovnoj kompaniji, gdje je prethodno neuspješno zaključen proces mirenja, stoji na stranicama SKOZ-a.
Objasnili su kako je do neuspjeha u mirenju došlo zbog toga što su kolektivni pregovori tekli bez naznake dobre volje poslodavca, koji je odbijao razgovarati o zahtjevima sindikata, inzistirajući da je jedina moguća opcija potpisivanje istog sadržaja iz 2015. godine, kada su radnička prava ozbiljno skresana zbog procesa restrukturiranja Croatia Airlinesa.
Problem agencijskog rada
Tako se primjerice, kao jednom od problema, govori o agencijskom radu u Croatia Airlinesu, koji ima negativne posljedice za radnika.
"Primjer agencijskog rada kabinskog osoblja u CA zanimljiv je i kada se uzme u obzir razlog najavljenog štrajka. Naime, do isteka kolektivnog ugovora iz 2015. godine vrijedila je odredba koju je SKOZ izborio, a koja je poslodavcu priječila zapošljavanje agencijskih radnika na poslovima kabinske posade. Nakon što je stari kolektivni ugovor istekao, kažu u ORCA-i, odmah je ponovno uvedena praksa agencijskog zapošljavanja, koja ima negativne posljedice za radnika, a nije jasno ni kako ona donosi uštedi poduzeća. Dok radnici osjete niža primanja u odnosu na period proveden u Croatia Airlinesu, troškovi rada za kompaniju nisu ništa niži s obzirom na to da se većina postupaka vezanih uz isplatu i obračun plaća i dalje obavlja tamo, a ne u agencijama koje za to nemaju potrebno znanje", poručuju iz SKOZ-a.
Dodaju i kako je stoga za vrijeme pregovora s Upravom traženo da se racionalizacija poslovanja provede kroz pomnije i odgovornije planiranje radnih rasporeda, osiguravanje dovoljnog broja sati za odmor, a tek nakon toga kroz povećanje plaća.
"Kako pojašnjavaju iz ORCA-e, izostanak urednog radnog ritma, česte promjene rasporeda i nemogućnost da se nakon iscrpljujućih radnih ciklusa radnici uistinu odmore, s vremenom dovodi do posljedica po fizičko i psihičko zdravlje. Sve više i više radnika tako je kronično iscrpljeno, a mnogi počinju pokazivati i znakove burn-out sindroma", pojašnjeno je na stranicama SKOZ-a.
Osvrnuli se i na poslovanje Croatia Airlinesa
"Svaki put kada na dnevni red u Croatia Airlinesu dođe ova ili neka druga tema iz domene radničkih prava, napominju iz ORCA-e, uprava tvrdi kako sindikalnih zahtjeva ima previše te da bi njihovo ispunjavanje naštetilo poslovanju firme zato što su ranije preuzeta financijska opterećenja poput uvođenja novih linija, slanja aviona na servis itd. Kao što je već rečeno, izgovor racionalizacije troškova bio je jedan od glavnih argumenata za smanjivanje radničkih prava u kolektivnom ugovoru 2013. godine, samo da bi se nakon toga naknade u upravi podigle za 30 posto", objavili su na svojim stranicama.
"Slični potezi uprave nastavili su se i idućih godina. Prisjetimo se samo da je prošle godine kompanija prodala vrijedne slotove na londonskom Heathrowu za cijenu daleko ispod realne ili da je jedna od bivših uprava poduzeća dogovorila prodaju avionskih karata u SAD-u uz proviziju od 17%, kada je postojala alternativa od 5%. Zapravo se nužno nameću, ili bi se trebala nametati, pitanja o razumnosti poteza uprave koji itekako utječu na stabilnost kompanije, a posredno i o opravdanosti odbacivanja sindikalnih zahtjeva", poručuju iz sindikata.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati