ŠVEDSKA KRALJICA KUMOVALA REPLICI JEDRENJAKA IZ 18. STOLJEĆA
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Replici trgovačkog jedrenjaka iz 18. stoljeća, koji je 1745. potonuo blizu zapadnih obala Švedske, u petak je na posebnoj svečanosti u Goeteborgu dodijeljeno ime toga grada uz kumstvo švedske kraljice Silvije.
Svečanost je uživo prenosila švedska televizija, a na njoj je uz kraljicu sudjelovao i kralj Carl Gustaf, pokrovitelj projekta.
Brod je bio dio flote švedske Istočnoindijske kompanije, osnovane 1731., a plovio je na liniji za Kinu.
Na povratku iz Kantona (danas Guangzhou), 12. rujna 1745., zbog nepoznatih se razloga nasukao i potonuo unutar goeteborške luke.
Većina članova posade preživjela je nesreću, a dio vrijednog tovara čaja, začina i svile spašen je nedugo nakon potonuća. Tijekom 19. stoljeća iz olupine broda izvađeno je 140 tona kineskog porculana, a 1906. i 1907. nova ronilačka oprema omogućila je vađenje oko 3.000 komada porculana i većih količina drva korištenog za izradu namještaja, nakon čega je brod prekrio zaborav.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Godine 1984. ponovo su ga otkrili ronioci ratne mornarice, a između 1986. i 1993. pomorski arheolozi spasili su opremu i ostatak tereta.
Skupina entuzijasta došla je na zamisao o izgradnji replike i ponavljanju tradicionalne rute broda, te je 1993. s tim ciljem osnovala tvrtku.
Nadajući se uspješnim pokusnim plovidama idućeg proljeća, organizatori planiraju u listopadu 2005. podići jedra u Goeteborgu kako bi do Gaungzhoua i Šangaja u Kini stigli u lipnju 2006.
Goeteborg bi na putu trebao pristati u španjolskoj luci Cadiz, u brazilskom Recifeu, Cape Townu u Južnoj Africi, Fremantleu na zapadu Australije, te u indonezijskoj prijestolnici Džakarti, prije no stigne do kineskih obala.
Replika je izgrađena za 80 članova posade uključujući 50 kadeta koji će se mijenjati u navedenim lukama.
Goeteborg je građen sukladno tradicionalnim brodograđevnim metodama, ali uz uporabu modernog alata.
U usporedbi s originalnim plovilom izgrađenim 1738. dizajneri su podigli razinu paluba za 10 cm, kako bi ih prilagodili današnjoj prosječnoj visini u odnosu na onu iz 18. stoljeća.
Duljina broda je 40, a glavnog jarbola 47 metara, dok mu ukupna površina jedara iznosi 1.960 četvornih metara. Za razliku od originala opremljen je motorima te najsuvremenijom komunikacijskom i navigacijskom opremom.
(Hina) xdh ydv
Svečanost je uživo prenosila švedska televizija, a na njoj je uz kraljicu sudjelovao i kralj Carl Gustaf, pokrovitelj projekta.
Brod je bio dio flote švedske Istočnoindijske kompanije, osnovane 1731., a plovio je na liniji za Kinu.
Na povratku iz Kantona (danas Guangzhou), 12. rujna 1745., zbog nepoznatih se razloga nasukao i potonuo unutar goeteborške luke.
Većina članova posade preživjela je nesreću, a dio vrijednog tovara čaja, začina i svile spašen je nedugo nakon potonuća. Tijekom 19. stoljeća iz olupine broda izvađeno je 140 tona kineskog porculana, a 1906. i 1907. nova ronilačka oprema omogućila je vađenje oko 3.000 komada porculana i većih količina drva korištenog za izradu namještaja, nakon čega je brod prekrio zaborav.
Skupina entuzijasta došla je na zamisao o izgradnji replike i ponavljanju tradicionalne rute broda, te je 1993. s tim ciljem osnovala tvrtku.
Nadajući se uspješnim pokusnim plovidama idućeg proljeća, organizatori planiraju u listopadu 2005. podići jedra u Goeteborgu kako bi do Gaungzhoua i Šangaja u Kini stigli u lipnju 2006.
Goeteborg bi na putu trebao pristati u španjolskoj luci Cadiz, u brazilskom Recifeu, Cape Townu u Južnoj Africi, Fremantleu na zapadu Australije, te u indonezijskoj prijestolnici Džakarti, prije no stigne do kineskih obala.
Replika je izgrađena za 80 članova posade uključujući 50 kadeta koji će se mijenjati u navedenim lukama.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Goeteborg je građen sukladno tradicionalnim brodograđevnim metodama, ali uz uporabu modernog alata.
U usporedbi s originalnim plovilom izgrađenim 1738. dizajneri su podigli razinu paluba za 10 cm, kako bi ih prilagodili današnjoj prosječnoj visini u odnosu na onu iz 18. stoljeća.
Duljina broda je 40, a glavnog jarbola 47 metara, dok mu ukupna površina jedara iznosi 1.960 četvornih metara. Za razliku od originala opremljen je motorima te najsuvremenijom komunikacijskom i navigacijskom opremom.
(Hina) xdh ydv
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati