Pitali smo Hitnu zašto je dijete čekalo 71 minutu da ga odvezu u bolnicu, evo što kažu
Foto: FaH
PRIJE par dana objavili smo priču Zagrepčanina koji je s ozlijeđenim djetetom čekao 80 minuta da Hitna dođe po njih i odveze dijete u bolnicu.
"Ukupno 80 minuta čekanja hitne koja ordinira po bolnicama u centru i treba doći po nas koji smo isto u centru. Doslovno toliko treba iz Slavonskog Broda do Zagreba kad se stisne gas, a to hitne rade, i plus imaju svoja pravila u prometu. I da se ljutim na njih? Pa kako kad znam da su potkapacitirani, kako kad znam što se sve radi da se uništi zdravstvo. Kako kad znam koliko im ljudi fale, kad znam koliko ljudi odlazi", kazao nam je otac, svjestan kaže, situacije u kojoj se nalazi hrvatsko zdravstvo.
>Troše milijune na aute za uhljebe, ali nemaju za Hitnu: "Čekali smo 80 minuta da dođu po dijete"
"Žalo nam je, ali bila je špica"
Nakon što su provjerili slučaj, javila nam se i zamjenica ravnatelja Nastavnog zavoda za hitnu medicinu grada Zagreba dr. Ileana Lučić-Renaud.
Ona nam je rekla da je "gospodin čekao 71 minutu, a da je situacija bila takva da su sve ekipe bile zauzete".
"Žao nam je što je čekao, no slučaj je trijažiran kao treći stupanj. Kad smo zaprimili poziv, u gradu je bila špica, bila je velika gužva, a najbliži slobodni tim je došao po njih i odvezao ih u Klaićevu. Jedino je to čekanje bilo problem", rekla je za Index dr. Ileana Lučić-Renaud.
Potom smo je zatražili da nam odgovori kako je Hitna organizirana i koliko pacijenti u prosjeku moraju čekati njen dolazak. Naglasila je kako zadnje 3 godine broj usluga godišnje raste za 2,5 posto u odnosu na isti broj ugovorenih timova.
U Zagrebu je kaže, za djelatnost pružanja izvanbolničke hitne medicinske pomoći ugovoreno 69 T1 timova (sastav tima T1: liječnik, med sestra/med tehničar i vozač) i 10 T2 timova (sastav tima: 2 med. sestre /med tehničara od kojih jedan vozi).
1200 poziva dnevno
Tijekom 24 sata ističe, prosječno u Prijamno dojavni centar preko broj 194 ili 112 zaprime 1200 poziva. Potom sve pozive liječnici trebaju trijažirati po hrvatskom indeksu, a dnevno u prosjeku zaprime od 250 do 260 intervencija hitne medicinske pomoći. Pozivi se, naglašava, svrstavaju po stupnjevima hitnosti.
"Stupanj hitnosti 1 se dodjeljuje vitalno ugroženim pacijentima, a vrijeme čekanja od prijema poziva do dolaska tima na mjesto intervencije je za Grad Zagreb 7 minuta na što smo iznimno ponosni jer po europskim smjernicama u urbanim sredinama to vrijeme iznosi u prosjeku 10 minuta na 80 posto slučajeva, a mi određujemo vrijeme na 100 posto intervencija.
Stupanj hitnosti 2 su stanja koja nisu neposredna vitalna ugroza za pacijenta – prosječno vrijeme čekanja je 10 do 12 minuta.
Stupanj hitnosti 3 su stanja koja ne zahtijevaju hitne postupke spašavanja života pacijenta (održavanje vitalnih funkcija, a čekanje je u prosjeku 35 minuta. U slučaju povećanog broja hitnih intervencija 1 i 2 stupnja vrijeme čekanja se može produljiti.
Stupanj hitnosti 4 su slučajevi koji trebaju intervenciju, ali vrijeme čekanja do dolaska tima se može produljiti i preko jednog sata. Takav tip intervencija može obaviti liječnik obiteljske medicine", rekla je dr. Lučić-Renaud.
Tijekom 2016. godine obavljeno je, dodaje, oko 100.000 intervencija hitne medicinske pomoći.
"Trebamo više timova"
"U zadnje tri godine broj usluga godišnje raste za 2,5 posto u odnosu na isti broj ugovorenih timova. Timovi se za grad Zagreb ugovaraju sukladno odlukama Ministarstva zdravstva, a naša služba zbrinjava turiste, studente i đake te sve osobe koje zatraže našu intervenciju na području grada Zagreba", kaže ona.
Budući da je otac djeteta s početka priče, za vozilo hitne rekao da se "treslo jer je starije izraubano vozilo", upitali smo je koliko su im stara vozila te imaju li ih dovoljno.
"Raspolažemo sa 102 vozila, a prosječna starost sanitetskih vozila je 7,5 godina. Vozni park obnavljamo u skladu s mogućnostima", rekla je ona.
Tako su kaže, tijekom 2016. nabavili 7 novih sanitetskih vozila za pružanje izvanbolničke hitne medicinske pomoć, a iduće godine ih planiraju nabaviti još osam.
"Slijedom gore navedenog trebalo bi povećati broj ugovorenih timova kako bismo skratili vrijeme čekanja na pružanje usluge izvanbolničke hitne medicinske pomoći", zaključila je na kraju zamjenica ravnatelja Hitne.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati