U Zagrebu održano najveće eCommerce okupljanje u regiji
NA ŠESTOM izdanju konferencije CRO Commerce u organizaciji udruge eCommerce Hrvatska danas u zagrebačkom Mozaik Event centru, okupilo se preko 500 stručnjaka, profesionalaca i poduzetnika.
Riječ je o najvećem eCommerce okupljanju u regiji koje je ove godine uz program na dvije pozornice Future i CrossBorder obuhvaćao i opuštene rasprave na Wonderland Stageu, priopćila je udruga.
"Stvarno vjerujem da se nalazimo u wonderland eri u kojoj možemo dobiti odgovore na sva pitanja u samo nekoliko sekundi. Ali umjetna inteligencija tu nije jedina tema. Na CRO Commerceu raspravljamo o legislativi, paymentu, logistici i tehnologiji", naglasio je Marcel Majsan, predsjednik udruge eCommerce Hrvatska.
Glavna poruka konferencije
Glavna poruka cijele konferencije jest da sigurnost mora postati prioritet svima uključenima na tržištu. Svjesni ovog izazova, udruga eCommerce Hrvatska iduće godine planira predstaviti vlastiti softver za certifikaciju webshopova. Bit će to prvi standardizirani i neovisni proces verifikacije na našem tržištu.
"Naša Udruga sljedeće godine slavi 10. obljetnicu te svojim djelovanjem nastavljamo unapređivati naše tržište pa će i ovaj projekt imati za cilj povećanje povjerenja u online kupnju kao ključnu sastavnicu uspješnog poslovanja web trgovaca", poručio je Majsan.
"Ovo je godina racionalizacije. Kupuje se manje, ali češće"
Kiril Dinov, Growth Leader Eastern Europe u kompaniji VTEX, koja je bila glavni sponzor ovogodišnje konferencije, govorio je o konceptu kompozitnosti te je okupljenoj publici predstavio headless commerce - način izrade online trgovine koji odvaja frontend, kao dio web stranice koji kupci vide i s kojim komuniciraju, od backenda kao dijela koji upravlja podacima, zalihama, plaćanjima.
“Zamislite restoran u kojem su kuhinja i prostor za jelo potpuno odvojeni. Kuhinja priprema hranu, ali umjesto da je direktno dostavlja u prostor za jelo, hrana se stavlja na raspolaganje kroz prozor za preuzimanje. Prostor za jelo može postaviti bilo gdje, čak i u drugoj zgradi ili u kamionu s hranom", pojasnio je Dinov na slikovit način.
Kristijan Gregorić, partner u agenciji Valicon, u svom je predavanju pričao o kupcu budućnosti otkrivajući načine koji su ključni kako bi online trgovci prilagodili kupca svom poslovanju. On je istaknuo kako online trgovci posluju u uvjetima kada je lojalnosti sve manje, što je poseban izazov upravo za online poslovanje jer kupci svoje kupovne odluke sve više donose na temelju iskustva koje imaju s nekom tvrtkom ili webshopom.
"Ovo je godina racionalizacije. Kupuje se manje, ali češće. U online kanalu najviše se kupuje u sektorima mode, elektronike i opreme za dom. Osim toga, vidimo da strane trgovine na hrvatskom tržištu bilježe rast", naglasio je Gregorić te pozvao domaće trgovce na oprez.
Rast broja online kupaca u Hrvatskoj
Direktorica marketinga DPD-a, Snježana Stanić, predstavila je rezultate E-shopper Barometer istraživanja navika online potrošača u 22 države u Europi, po svom obuhvatu jednog od najvećih eCommerce istraživanja u svijetu.
Stanić je istaknula kako je potvrđen trend rasta tržišta s obzirom na to da je udio e-kupaca u ukupnoj populaciji porastao sa 68 posto iz 2019. na 76 posto u ovoj godini. Kupci i dalje smatraju kako na taj način štede i vrijeme i novac, što u Hrvatskoj smatra 67 posto ispitanika.
Jedna od tvrtki koja web trgovcima pomaže da ispune visoka očekivanja svojih kupaca je domaća logistička tvrtka Pick&Pack. Nikša Kušec, voditelj prodaje, u svom je predavanju otkrio kako se nose sa značajnim rastom broja paketa s vodećih svjetskih shopping platformi.
U svom poslovanju surađuju sa 60-ak kurirskih službi. Kroz njihovu mrežu prošlo je 1,8 milijuna paketa u 2022., što je u 2023. naraslo na više od 6 milijuna paketa, a ove godine očekuju premašiti brojku od 10 milijuna paketa.
Upozorio je na to da će kvaliteta dostave kurirskih službi padati zbog velikog pritiska na kapacitete do kojeg dolazi zbog snažnog rasta broja narudžbi pa je za trgovce nužno da naprave disperziju dostavnih službi kako bi njihove pošiljke do kupaca stizale na vrijeme.
"Digitalno iskustvo kupnje je way to go"
Na predavanjima koja su se odvijala na Crossborder pozornici tražilo se mjesto više, a publiku su posebno zainteresirali nastupi Ane Brajković i Daria Begonje.
Ana Brajković, konzultantica iz agencije Circled, govorila je o integraciji digitalnih i fizičkih kanala naglasivši kako je za potpuno iskustvo kupnje nužna migracija online kanala prema fizičkim prodavaonicama. Tome u prilog, rekla je, idu i globalni trendovi jer i najveći pure play igrači otvaraju fizičke poslovnice kako bi unaprijedili iskustvo kupnje i podigli odnos sa svojim kupcima na višu razinu.
"Online kupnja ima svoja ograničenja te u svom procesu angažira samo naše osjetilo vida, dok u fizičkoj trgovini možemo koristiti svih pet osjetila. Kupnja je emocionalna aktivnost", istaknula je Brajković te dodala kako istraživanja pokazuju da je čak 600 posto veća prodaja ako proizvod možemo fizički dotaknuti.
Dario Begonja, osnivač i direktor agencije Hero Factory, u svom je izlaganju ukazao na glavne nedostatke koji karakteriziraju hrvatske webshopove upozorivši pritom kako većina naših shopova ima prilično loše iskustvo kupnje poručivši kako je krajnje vrijeme da se na tome poradi.
Ovakve poražavajuće rezultate bazirao je na temelju iskustva i analiza više od 500 shopova u Hrvatskoj i regiji. Zdravlje webshopa ogleda se u stopi konverzije posjetitelja koja je na dosta niskim razinama pa je tako od 100 posjetitelja njih tri dodalo proizvod u košaricu, a samo jedan obavio kupnju, priopćeno je.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati