Udruga: U siromašnijim zemljama se prodaje hrana slabije kvalitete
PROIZVODI vodećih prehrambenih kompanija u prosjeku su slabije kvalitete u zemljama s niskim prihodima nego u onim bogatima, pokazalo je izvješće neprofitne udruge Access to Nutrition Initiative (ATNI).
Udruga ocjenjuje zdravstvenu ispravnost proizvoda kompanija poput Nestlea, Pepsica i Unilevera indeksom koji obuhvaća vrijednosti od jedan do pet bodova.
Najbolja je ocjena 'petica', najlošija 'jedinica', a proizvodi s ocjenom većom od 3,5 bodova smatraju se zdravijim izborom, prema Health Star Ratingu razvijenom u Australiji i na Novom Zelandu.
"U najsiromašnijim zemljama svijeta ne prodaju se zdravi proizvodi"
Proizvodi skupine od 30 kompanija u zemljama s niskim prihodima dobili su lošije ocjene od onih koje prodaju u zemljama s visokim prihodima, utvrdio je ATNI.
U zemljama s niskim prihodima proizvodi multinacionalki dobili su u prosjeku ocjenu 1,8, a u zemljama s visokim dohotkom, gdje je ujedno testirano više njihovih proizvoda, u prosjeku 2,3.
"Slika je vrlo jasna i pokazuje da te kompanije u najsiromašnijim zemljama svijeta, gdje su, inače sve aktivnije, ne prodaju zdrave proizvode", rekao je Mark Wijne, direktor istraživanja u ATNI-ju u intervjuu za Reuters.
"To je poziv na uzbunu vladama tih zemalja da budu na oprezu", dodao je.
Udruga je ove godine prvi puta odvojeno sastavljala indekse za zemlje s visokim i za one s niskim dohotkom.
Indeks je važan jer pakirana hrana igra sve značajniju ulogu u krizi pretilosti koja danas zahvaća cijeli svijet, upozorili su u ATNI-ju, ukazujući na podatak Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) da više od milijardu ljudi diljem svijeta živi s pretilošću.
Novo izvješće nakon trogodišnje pauze
Svjetska banka procjenjuje pak da 70 posto pretilih odnosno ljudi s prekomjernom težinom živi u zemljama s niskim i srednjim dohotkom.
"Obvezali smo se povećati našu prodaju hrane bogatije hranjivim tvarima i usmjeravati ljude prema uravnoteženijoj prehrani", rekao je glasnogovornik Nestlea za Reuters u poruci poslanoj elektronskom poštom, dodajući da Nestle "obogaćuje" proizvode u zemljama u razvoju kako bi "neutralizirao" manjak hranjivih tvari.
Glasnogovornik PepsiCa je odbio komentirati. Prošle godine objavili su nove ciljeve koji predviđaju smanjenje udjela natrija u čipsu i dodavanje sastojaka proizvodima poput cjelovitih žitarica.
Najnovije izvješće objavljeno je nakon trogodišnje pauze.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati