Uprava Panamskog kanala: Priželjkujemo povratak brodova s ukapljenim plinom
BRODOVI s američkim ukapljenim plinom trebali bi ponovo u većem broju prolaziti kroz Panamski kanal, na putu do kupaca u Aziji, naglasila je uprava Panamskog kanala, polažući nade u azijsku potražnju i u novi sustav rezervacija tranzita.
Američki LNG danas uglavnom putuje u Europu, a tranzit kroz Panamski kanal prorijedio se i zbog dugog čekanja i visokih naknada u uvjetima iznimne suše.
"Pokretači promjena su velika glad Europe za američkim LNG-om i suspenzija novih dozvola za LNG projekte u SAD-u"
Mnogi izvoznici plina istodobno još uvijek šalju pošiljke oko Južne Amerike, unatoč ukinutim ograničenjima u Panamskom kanalu, najkraćem putu američkog plina do Azije. Američke kompanije bile su u proteklih deset godina znatno povećale izvoz plina u Japan, Kinu, Južnu Koreju i Indiju, napominje Reuters.
"Izgubili smo 65 posto prometa LNG-a u odnosu na prošlu godinu, u odnosu na razdoblje prije dvije godine. Taj plin danas putuje oko Rta Horn", objašnjava upravitelj Panamskog kanala Ricaurte Vazquez u intervju u Panama Cityju.
"Glavni su pokretači promjena ipak velika glad Europe za američkim LNG-om i suspenzija novih dozvola za LNG projekte u SAD-u", napomenuo je Vazquez.
Oči uprte u Aziju
Brodari pak ističu da su važnu ulogu odigrale i restrikcije u Panamskom kanalu zbog suše. "Svi su se mogli uvjeriti kakve je izazove donijela zadnja suša", kaže izvršni potpredsjednik najvećeg američkog proizvođača ukapljenog plina Cheniere Energyja Anatol Feygin.
No, oporavak azijske potražnje za LNG-om vjerojatno će se nastaviti i u 2025. godini, što će možda iziskivati i tranzit više pošiljki kroz Panamski kanal, dodao Feygin.
"Smatramo da će Azija biti glavni pokretač rasta potražnje za LNG-om", istaknuo je, misleći na Kinu, južnu i jugoistočnu Aziju. "Smatramo također da će američka obala Meksičkog zaljeva biti najveće izvozno čvorište u svijetu", dodao je., misleći na Kinu, južnu i jugoistočnu Aziju.
Dugoročne rezervacije
Proizvođači sirovina drže istodobno da uprava Panamskog kanala ima još prostora za povećanje tranzita brodova s LNG-om i ukapljenim naftnim plinom. Brodari i uprava kontaktiraju od prošle godine kako bi razmotrili prijedloge.
Panamski kanal danas nudi dva tranzitna mjesta dnevno za brodove s ukapljenim plinom, ali u siječnju uprava će uvesti sustav dugoročnih rezervacija. Prijevoznici će tako moći rezervirati tranzit godinu dana unaprijed.
Prva aukcija termina donijela je kanalu prihod od 394 milijuna dolara, rekao je Vazquez, dodajući da dugoročne rezervacije u idućoj godini činiti 40 posto tranzita preko najvećih ustava.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati