Vojni pilot Selak: Cilj ide prema glavnom gradu. Odluka je "skidaj". Tako se to radi
STRUČNJACI za sigurnost ocijenili su da pad bespilotne letjelice u glavnom gradu Hrvatske nakon što je preletjela tri zemlje članice NATO-a predstavlja ozbiljan sigurnosni propust i nesposobnost unutar europskog sustava kontrole zračnog prostora.
Vojni pilot Ivan Selak izjavio je da to blago rečeno pokazuje nesvršenost NATO-ove kontrole zaštite zračnog prometa, a ako govorimo realno, onda je to nečija nesposobnost.
Naglasio je da tu ne misli na nesposobnost kod nas, nego negdje drugdje, te ocijenio da u NATO-ovom zapovjednom centru očito nisu reagirali kako treba.
"Vodi se rat na istočnim granicama NATO-a, a letjelica veličine lovačkog aviona i otprilike takve brzine im proleti kroz njihov zračni prostor, i to u dužini od gotovo od tisuću kilometara", kazao je.
Zasad je poznato, kaže, da je letjelica dometa oko tisuću kilometara prošla kroz Rumunjsku, Mađarsku i Hrvatsku, gdje je pala u onom trenutku kad je ostala bez goriva.
"Ako vam se to dogodi u vremenu rata i ratnih zbivanja, onda nemate pojma što radite, nekoga treba jako dobro smijeniti", zaključio je Selak.
Selak objasnio što je trebalo napraviti
Selak se oglasio i na svom Facebooku. Kao iskusni vojni pilot objasnio je što se ovdje trebalo napraviti.
"Da nije istina, umro bih od smijeha", piše Selak na početku objave u sklopu koje je objavio i video.
"U ono neko moje vrijeme: ZMIN (Bojna zračnog motrenja i navođenja, op.ur) vidi cilj i duboko iznad Mađarske. Izvještava nadležno zapovjedništvo. Ono uzbunjuje dežurni dvojac. Tri minute i u zraku si, naravno obučen za noć i možeš noću, a ne kak uhljebi vele....", objašnjava Selak.
"Stupaš u vezu sa ČZN (Časnik za navođenje, op.ur.), ZOC (Zapovjedno-operativni centar op.ur.) sluša. Cilj ulazi u zračni prostor RH, jer je uočen barem 80-90 kilometara ranije (što je skoro 8 do 9 min).
ČZN daje podatke i dovodi te iza cilja", objašnjava dalje Selak.
"Cilj ide prema glavnom gradu, pilot čuje jasan signal zahvata ic r60 raketa. Obzirom da je neidentificiran, a na par minuta je od glavnog grada, odluka je 'skidaj' a donosi je ZOC ili pilot, ako je ovaj prvi pod stresom, jer pilot nije plašljiv", piše Selak.
"Pritisak na lijevo bojevo crveno dugme, rakete na salvo po dvije (da bude uvjerljivo). Do Zagreba je još 2 minute ili 23 kilometra. Mission completed. To se tak radi gospodo", piše Selak.