U Zagrebu razgrabljeni bicikli, veliki trgovci ostali bez zaliha
PANDEMIJA koronavirusa, ograničenja u javnom prijevozu, strah od gužvanja s ljudima, dugotrajni boravak kod kuće, tramvaji koji nakon potresa ne prometuju uobičajenim rutama… Sve je to dovelo do neobične pojave - u Zagrebu je postalo teško kupiti bicikl.
Pustoš u Decathlonu
U Decathlonu, međunarodnom trgovačkom lancu poznatom po tome što ima opremu i za sportove za koje je čulo troje natjecatelja i njihova teta, odjel s biciklima, romobilima i pratećom opremom potpuno je opustošen.
"Nema, sve smo rasprodali. I to ne samo ono što smo imali na lageru nego prodamo sve pošiljke bicikala koje dođu. Raspakiramo ih, izložimo i prodamo", kaže nam ljubazna prodavačica u jednoj od dvije Decathlonove zagrebačke trgovine dok se muči s raspakiravanjem jednog od rijetkih preostalih bicikala. Kupuje se sve. Brdski, cestovni, sportski, maleni, veliki, sklopivi. Kupci ne biraju, nego odnose ono što ima.
Jeftiniji se bolje prodaju
Samo malo bolja situacija je u specijaliziranim trgovinama koje prodaju nešto skuplje bicikle. I kod njih se više ne pita za boju i ljepotu, nego se samo nosi prije nego što netko ugrabi prometalo koje nikad nije bilo tako popularno.
"Ne znam ni sam koliko smo ih prodali. Bolje idu jeftiniji, nabrijani se manje traže, ali ljudi kupuju baš sve", kaže nam trgovac u jednom dućanu u Vlaškoj ulici koja ima najveću koncentraciju trgovina biciklima i opremom po kvadratnom metru. Gazda nije bio u dućanu pa nas je trgovac zamolio da ne fotografiramo i da ne spominjemo ime trgovine jer ne zna smije li razgovarati s novinarima.
U mjesec dana prodao bicikala kao u pola 2019.
Tragajući za nekim tko bi nam objasnio pomamu za biciklima, otišli smo do nekadašnjeg kolege Roberta Rajtića, koji je prije dosta godina stresni medijski kruh zamijenio dizajniranjem, prodajom i servisiranjem bicikala. Njegova trgovina poznata je među zagrebačkim biciklistima s ukusom koji cijene bicikle po mjeri za koje neće morati iskeširati višemjesečnu plaću.
"U svibnju sam prodao bicikala kao u pola 2019. godine", kaže nam Rajtić čija je trgovina sasvim pristojno popunjena.
Robert RajtićNije velika, ali izbora ima za svakoga. Od onih koji traže bicikl za odlazak na posao do zahtjevnijih sportaša. Njegovi brendovi bicikala i opreme Old&Bold za muškarce i Goldie&Boldie nemaju poklonike samo u Zagrebu nego ih preko interneta prodaje i u Americi.
Ljudi satima čekali u redu
"Ova zadnja pomama počela je s koronom i preporukom da se klonimo javnog prijevoza. Bili smo prisilno zatvoreni, kao i svi drugi, ali kad smo konačno otvorili dućan, znalo nam je biti i po dvadesetak ljudi u redu koji su čekali da kupe bicikl. Mislim da smo prodali preko 200 bicikala", rekao nam je Rajtić. Nekad je najviše zarađivao na ozbiljnim sportskim biciklima, ali sada se gotovo potpuno orijentirao na trek bicikle.
Najviše kupuju žene
"Njih se može voziti manje-više svuda. Od grada do ne pretjerano zahtjevnog makadama", rekao je Rajtić otkrivši nam da u posljednje vrijeme bicikle najviše kupuju žene.
"Muškarci su i prije imali bicikle, ali sada sve više žena odlučuje zamijeniti javni prijevoz bicikliranjem. Većina bicikala koje smo prodali u posljednjih mjesec dana su ženski modeli", objasnio je Rajtić. I u njegovoj trgovini nema nestašice.
Bicikl po mjeri
"Mi sami sklapamo bicikle i imamo dobru zalihu svih mogućih dijelova. Ne prodajemo tvornički napravljene bicikle, nego svaki sami izradimo. Nekada smo sami i švasali rame, ali od toga smo odustali. Kupac ne mora uzeti bicikl koji mu u potpunosti ne odgovara, nego ga izmjerimo, ubacimo u kalkulator i napravimo bicikl koji će mu savršeno pristajati. I to nije puno skuplje od onih koji se prodaju po velikim trgovinama, a naš će bicikl vozača služiti godinama", tvrdi Rajtić.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati