FIA potvrdila novi kalendar Formule 1: Objavljena i nova pravila
Foto: Getty Images/Guliver Image
SVJETSKA automobilistička federacija (FIA) jučer je nakon sastanku u Dohi potvrdila brojne promjene oko pravila i kalendara za sljedeću sezonu Formule 1.
Od 2015. vozit će se 21 utrka, a u kalendar se vraća VN Koreje nakon godinu dana pauze i vozit će se u svibnju. Meksiko se vraća u kalendar nakon 23 godine, a sezona počinje 15. ožujka u Australiji.
Promijenjen je i sportski pravilnik, odbačen je prijedlog o startovima s mjesta nakon sigurnosnog automobila, kao i dvostruki bodovi na zadnjoj utrci prvenstva
Određene su i nove kazne za vozače koji rade promjene na svojim motorima.
Najvažnije odluke FIA-e pročitajte u nastavku, a opširnije u službenom priopćenju ovdje.
Bodovi
Na zadnjoj utrci prvenstva neće se dijeliti dvostruki bodovi vozačima ni momčadima
Start s mjesta nakon sigurnosnog automobila
Nakon konzultacije s momčadima koje su iskazale zabrinutost po pitanju sigurnosti, članci 42.7 i 42.8 oko startova s mjesta su ukinuti.
Virtualni sigurnosni automobil
Nakon testova VSC sustava na utrkama u 2014. potvrđeno je uvođenje za 2015. Procedura se može pokrenuti kako bi se neutralizirala utrka – obično će se koristiti kada postoji potreba za dvostrukim žutim zastavama na bilo kojem dijelu staze i kada natjecatelji ili redari mogu biti u opasnosti, a okolnosti ne opravdavaju korištenje sigurnosnog automobila.
Prekidanje utrke
Prekidom utrke zatvorit će se izlaz iz pit-lanea, u koji će svi bolidi polako morati krenuti, a ne na startni grid. Prvi bolid koji stigne trebao bi produžiti direktno do izlaza pit lanea, a ostali bi trebali formirati kolonu iza prvog bolida.
Osoblje i oprema na gridu
Ako nakon signala od 15 sekundi na gridu ostane osoblje ili oprema momčadi, vozač tog bolida mora startati utrku iz pit lanea. U suprotnom će dobiti stop/go kaznu od 10 sekundi.
Kazne zbog promjene pogonske jedinice
Promjena kompletne pogonske jedinice više neće rezultirati automatskom kaznom, već će se umjesto toga kazne primijeniti kumulativno za pojedine komponente pogonske jedinice.
Ako vozač dobije kaznu na gridu, a njegova trenutna pozicija je takva da se cijela kazna ne može u cijelosti odraditi, ostatak će biti vremenska kazna tijekom utrke:
• ostatak kazne (1 do 5 mjesta): Primijenit će se kazna u članku 16.3(a)
• ostatak kazne (6 do 10 mjesta): Primijenit će se kazna u članku 16.3(b)
• ostatak kazne (11 do 20 mjesta): Primijenit će se kazna u članku 16.3(c)
• više od 20 mjesta: Primijenit će se kazna u članku 16.3(d)
Vremenske kazne
Kazni od pet sekundi (članak 16.3a) dodana je nova kazna od 10 sekundi (članak 16.3b)
Nesigurno puštanje iz boksa
Ako je bolid nesigurno pušten iz boksa tijekom utrke, vozač će dobiti stop/go kaznu od 10 sekundi. Dodatna kazna će uslijediti svakom vozaču koji, po mišljenju sudaca, nastavi voziti bolid znajući da je pušten na nesiguran način.
Kvalifikacijska procedura
U slučaju 24 bolida, sedam bolida će ispasti u Q1 i Q2, u slučaju da na gridu imamo 22 bolida, šest bolida će ispasti u Q1 i kasnije u Q2. Isti princip primjenjuje se i u slučaju da imamo manji broj bolida na gridu.
Sigurnosni automobil - bolidi koji zaostaju najmanje jedan krug
Kada zadnji bolid prestigne vodećeg, sigurnosni automobil će se vratiti u boks na kraju sljedećeg kruga, a direktor utrke više ne mora čekati sve bolide da dođu na kraj poretka iza sigurnosnog automobila.
Tehnički pravilnik
Težina bolida bez goriva ne smije biti manja od 702 kg tijekom cijelog trkaćeg vikenda (povećanje od 1 kg).
Bilo kakav sustav ovjesa na prednjim ili stražnjim kotačima mora biti tako složen da njegov odziv bude isključivo rezultat promjena u opterećenju primijenjenom na prednje, odnosno stražnje kotače.
Kriterij za dobivanje superlicence
Prijedlog o uvjetima dobivanja superlicence odobren je za 2016. na bazi sljedećih kriterija:
Sigurnost
– uvjet da vozač ima važeću vozačku dozvolu
– uvjet minimalne dobi od 18 godina
– potvrda o poznavanju sportskog pravilnika Formule 1
Iskustvo
– 300 km u Formuli 1 testirajući aktualni ili stariji bolid kao minimalni uvjet
– najmanje dvije godine iskustva u nižim formulama
Performanse
– uvjet o osvojenim bodovima, na temelju vozačevih rezultata u prethodnim formulama
Kalendar svjetskog prvenstva Formule 1 za 2015.:
15/03 Australija
29/03 Malezija
12/04 Kina
19/04 Bahrein
03/05 J. Koreja (čeka potvrdu)
10/05 Španjolska
24/05 Monako
07/06 Kanada
21/06 Austrija
05/07 Velika Britanija
19/07 Njemačka
26/07 Mađarska
23/08 Belgija
06/09 Italija
20/09 Singapur
27/09 Japan
11/10 Rusija
25/10 SAD
01/11 Meksiko
15/11 Brazil
29/11 Abu Dhabi
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati