Evo kako je Fedor odradio vrhunsku marketinšku kampanju i zavarao MMA svijet
Foto: Fightsite / Fedor Emelianenko i Nobuyuki Sakakibara
NAKON posljednjeg intervjua Fedora Emelianenka, sve je jasnije kako je njegov povratak zapravo jedna velika marketinška kampanja za novu japansku promociju, Rizin. No, ujedno i jedan primjer gotovo savršenog sportskog, odnosno MMA marketinga.
U tri mjeseca, apsolutno svi svjetski portali koji se bave borilačkim sportovima, no i ne samo oni, na redovnoj su bazi pisali o ruskom borcu te o situaciji s njegovim povratkom. Bilo je tu vijesti o raznim pregovorima, dolazile su svakakve informacije, Fedor je govorio kako ga zanimaju samo borbe na najvišem nivou, a onda je prije točno mjesec dana došla vijest kako se vraća nastupom u novoj japanskoj organizaciji.
Ta riječ vraća možda i nije najbolja jer, ako je suditi po posljednjim izjavama, riječ bi mogla biti o samo jednom nastupu, kojim bi podigao kvalitetu prvog eventa Rizin promocije, ali i ne samo to. Sve dovodi do zaključka kako je cijela ova situacija zapravo bila besplatna tromjesečna glomazna medijska promocija nove borilačke organizacije bivšeg vlasnika Pridea, Nobuyukia Sakakibare.
Dakle, Fedor je u ovom slučaju više nastupio kao poslovni čovjek, nego kao borac. Izuzetno dobro je iskoristio veličinu svog imena, kao i činjenicu da veliki dio MMA fanova smatra kako nije dao sve. Oni koji ga obožavaju i glorificiraju ga žele vidjeti u UFC-u iz razloga da potvrdi tu svoju veličinu, dok oni koji to isto osporavaju su ga napokon željeli vidjeti u potpunom padu. Naravno, možda i najveći dio su bili oni najrealniji, oni koji jednostavno žele vidjeti koliko još Fedor može. U svakom slučaju, sve tri skupine MMA fanova su očekivali Fedorov potpis za UFC, što su uostalom govorile i ankete, ne samo na Fight Siteu, nego i kod renomiranih svjetskih medija.
U ovu igru sigurno je bio od početka tj., kako je Fedor rekao od proljeća, uključen i Scott Coker. Predsjednik Bellatora je s Fedorom u jako dobrim odnosima, no i njegove dobre japanske veze su rezultirale i vrlo dobrim odnosima s Noboyukiem Sakakibarom. To je podatak koji veliki dio fanova, ali i medija, nije znao. Coker je pametno odradio svoj dio, a to mu je sve vraćeno na taj način da je Fedor službenu objavu organizacije u kojoj će nastupati odradio upravo na njegovom eventu, gdje je bio poseban gost. Fedor je tako u Americi ušao u kavez i to onaj Bellatorov, ali samo da bi objavio ono čega se zapravo veliki broj fanova pribojavao.
Dana White i UFC su također nasjeli na cijelu priču. Jednostavno, iako je upravo on nevjerojatno iskusan u takvim situacijama i postao je pravi velemajstor za "prodati" borbu ili event, ušao je u pregovore s Fedorom i pokušao napraviti sve da bi se on našao u oktogonu, tamo gdje ga fanovi žele vidjeti. Javili su se i gotovo svi borci s kojima se sastajao, posebno oni koji su ga savladali. Svi su se radovali mogućnosti da ga još jednom vide među elitom, uz to se nadajući i novoj međusobnoj borbi. Čak je i White smatrao kako je potpis blizu, a bilo je i onih koji su objavili Fedorov potpis za najjaću svjetsku organizaciju. I tako je cijela situacija malo po malo tekla, a mediji su hvatali svaku moguću izjavu gdje se spominjalo ime ruskog borca.
Nakon objave potpisa za Rizin, krenule su naravno uvrede i omalovažavanja. Fedora se počelo nazivati kukavicom, govorilo se kako se vratio samo da uzme novce, no kolektivni osjećaj više je bio tuga i razočaranje. Nakon izjave kako je od početka samo Japan bio u igri te da je ovo sve dogovoreno još proljetos, cijela situacija postala je puno jasnija.
Da je Fedor izjavio kako se vraća u novoj japanskoj organizaciji, mediji bi to prenijeli, malo bi pisali o tome, bilo bi zanimljivo iščekivanje prvog protivnika te naglabanja oko istog i to je to. Američki mediji, koji su ujedno i najveći i najčitaniji svjetski MMA mediji, bi vrlo brzo tu cijelu priču ostavili postrani, dočekali bi event, još jednom ga najavili te izvjestili nakon njega i to bi bilo to. Ovaj način je ispao puno efikasniji, jer se tri mjeseca neprestano piše o tome. Svi MMA fanovi znaju tko i što je Rizin, znaju tko će se tamo i kada boriti, a ne moramo se zavaravati, ogroman postotak MMA fanova će taj event i popratiti. Dakle, kampanje je uspjela.
Fedoru se nema što posebno zamjeriti, niti ga nazivati kukavicom. On se ionako umirovio prije tri i pol godine, a sam je konačno izjavio da se vratio jedino da bi pomogao svom prijatelji Sakakibari oko građenja nove japanske MMA scene, preko Rizin organizacije. Nakon posljednjih izjava jasno je kako se nikad nije ni mislio vratiti ozbiljnom sportu te kako su njegovi slavni dani, kad je bio najbolji MMA borac na planetu, iza njega. Svoje fanove nije izgubio, a oni koji ga nisu voljeli, isto tako ga ne vole i dalje.
Ovo je pravi primjer činjenice da je MMA prije svega jedan veliki biznis te da je daleko od razine sporta u pravom obliku tog pojma. Kakva će biti Rizin organizacija, ne znamo. No, prema prvim objavama borbi, čini se da je show na prvom mjestu i da nije baš izvjesna situacija da bi moglo biti riječ o jednoj sportskoj ligi. No, vrijeme će pokazati, a mi ćemo Rizin sigurno detaljno i opširno popratiti. A za to je uveliko zaslužna upravo kampanja Fedora Emelianenka, Nobuyukia Sakakibare i ostatka ekipa koja je ovo odradila s njima.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati