Red Bull je zamjenom vozača poslao poruku koja bi mu mogla naštetiti

NAKON što su u uvodna dva tjedna sezone Formule 1 odrađene i dvije utrke, ovog tjedna nastupila je pauza koju je Red Bull iskoristio za drastične promjene. Liam Lawson nakon samo dvije utrke poslan je u Racing Bullse, iz kojih je Red Bull povukao Yukija Tsunodu. Japanac će za Red Bull debitirati idući tjedan na Suzuki, svojoj domaćoj stazi. Ovaj potez Red Bulla analizirao je Ronald Vording s portala motorsport.com.
Brutalan ili zaštitnički potez prema Lawsonu?
Christian Klien, Scott Speed, Sebastien Bourdais, Daniil Kvjat (dva puta), Pierre Gasly, Nyck de Vries, Daniel Ricciardo - lista vozača koje su Red Bull i njegova sestrinska ekipa zamijenili usred sezone duga je. Od ovog tjedna na tu listu ide i Liam Lawson, koji je postavio svojevrstan rekord: nijedan Red Bullov vozač nije bio smijenjen tako brzo. Činjenica da je Lawson dobio samo dvije utrke u glavnoj ekipi impresivna je čak i za Red Bull, osobito zato što su mu obje staze bile potpuno nove.
Kad je Motorsport.com prošlog vikenda u Šangaju pitao Red Bullovog savjetnika Helmuta Marka o Lawsonovoj izjavi "Trebam više vremena u bolidu, ali znam da ga nemam", Marko je kratko odgovorio: "U pravu je."
To možda nije odgovor kakvom se Lawson nadao, ali jasno oslikava filozofiju Red Bulla: otvoren, izravan, ali i brutalan pristup koji psihički iscrpljuje vozače. Mnogi s ove liste to dobro znaju, od telefonskih poziva u ranim jutarnjim satima do javnih poniženja, poput de Vriesa, o kojem je mjesecima nakon smjene Marko rekao da je "najveća greška u njegovoj karijeri".
Red Bull se ne boji brzo reagirati kad stvari ne idu po planu, uz nedavnu iznimku Sergija Pereza, čiji opstanak uglavnom duguju snažnoj podršci njegovih sponzora. Lawsonov kratki boravak pokazao je kako možda glavni problem nije vozač, već zahtjevni bolid - nešto na što je često ukazivao Max Verstappen kad se govorilo o Perezovim nastupima.
Šef Red Bulla Christian Horner naglasio je u Kini kako ekipa ima "odgovornost prema Lawsonu". To se može protumačiti kao da mu daju više vremena, ali i kao zaštita od nemoguće situacije – vožnje nezgodnog RB21 uz bok Verstappenu. Vraćanje Lawsona u lakšu sredinu moglo bi dugoročno spasiti njegovu F1 karijeru.
Red Bull je drugačiji
Red Bullov način rada s mladim vozačima razlikuje se od drugih ekipa, poput Mercedesa. Kad je Andrea Kimi Antonelli potvrđen u Monzi, Toto Wolff je rekao: "Pet minuta nakon što mi je Lewis rekao da odlazi u Ferrari, odluka je bila donesena."
Realnost je ipak bila drugačija. Tjedan ranije Wolff je u Zandvoortu govorio o mogućnosti dovođenja Verstappena, ali kad ta opcija više nije bila dostupna, Mercedes je zaštitio Antonellija od medijskog pritiska. Antonelli je prošao čak 9000 km testiranja, dok je Lawson dobio samo jedan dan snimanja i test u Silverstoneu u RB20. Više vremena za prilagodbu sigurno mu ne bi škodilo.
Red Bullov adut uvijek je bila brzina u dovođenju mladih talenata u F1. Sedam od 20 trenutnih vozača prošlo je kroz njihov sustav. No danas su okolnosti drugačije - na gridu je ove godine čak šest novaka, a i ostale ekipe ozbiljno ulažu u mlade vozače. Primjer Olivera Bearmana u Ferrariju pokazao je da dobro pripremljen junior može biti odmah konkurentan.
Uz Ferrari akademiju, sada ozbiljno ulažu i Mercedes, Alpine, McLaren i Williams. Red Bull je dao generacijske talente poput Vettela i Verstappena, ali od vremena Verstappena i Sainza u Toro Rossu 2015., vrhunski talenti pojavili su se u drugim programima - Leclerc (Ferrari), Norris (McLaren), Russell i Antonelli (Mercedes), Piastri (Alpine pa McLaren).
Red Bull još uvijek ima snažne mlade talente poput Arvida Lindblada i Isacka Hadjara, ali nameće se pitanje je li još uvijek idealno mjesto za mlade vozače?
Loša poruka mladim vozačima
U današnjem kompetitivnom okruženju, Red Bull mora biti najprivlačnija opcija za ulazak u F1, ali i pružiti podršku nakon promocije. Izbacivanje Lawsona nakon samo dvije utrke šalje poruku koja mladim vozačima možda neće najbolje sjesti.
Ako mladi talenti mogu birati između nekoliko juniorskih programa, odluke poput one s Lawsonom mogle bi negativno utjecati na njihovu odluku. Takve stvari Red Bull mora uzeti u obzir, osobito ako jednog dana Verstappen napusti ekipu. Tada će snažan juniorski program biti presudan.
Red Bull je nekad imao jasan plan nasljeđivanja, ali sada treba ponovno vratiti svoj sjaj - ne samo na stazi, nego i u sustavu koji mlade talente vodi prema F1. U novim okolnostima, percepcija je važnija nego ikad, a odluke poput Lawsonove sigurno ne pomažu.

bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati