"Nema nikakve potrebe raditi ovo što radi Lokomotiva. To je iskorištavanje navijača"

LOKOMOTIVA i Dinamo u subotu od 17:10 igraju utakmicu 22. kola Supersport HNL-a na stadionu u Kranjčevićevoj ulici. Bit će to već drugi susret zagrebačkih klubova ove godine nakon što je Lokomotiva šokantno svladala Dinamo rezultatom 0:3 na Maksimiru u zaostaloj utakmici 4. kola 23. siječnja.
Navijači Dinama jako su nezadovoljni postupcima Lokomotive uoči utakmice. Naime, klub s Kajzerice stavio je vrlo kratak raspored prodaje karata, i to tek u petak, samo dan uoči utakmice, iako praksa nije takva (kasnije su dodali i četvrtak kao dan za prodaju ulaznica). Uz to su se Dinamovi navijači žalili i na cijene ulaznica, koje iznose 15 eura za zapadnu (domaću) tribinu i 10 eura za gostujuću tribinu.
Problemi s kupnjom karata i navijačko nezadovoljstvo nisu novost. Slične probleme imali su i Hajdukovi navijači, a nekim potezima Lokomotiva odaje dojam kluba koji gotovo ne želi da ljudi dolaze na njihove utakmice.
O takvoj praksi i eventualnim rješenjima porazgovarali smo s Dominikom Dragičevićem, direktorom CoreEventa, platforme za prodaju ulaznica. Dragičević je bio čest svjedok mnogobrojnim organizacijskim problemima u domaćem sportu.
NK Lokomotiva je jedan od rijetkih klubova u HNL koji prodaju ulaznice isključivo na blagajni. Navijači su ogorčeni zbog stajanja u redovima. S druge strane, bilo je i problema s online ulaznicama, primjerice za utakmicu reprezentacije kada navijači nisu imali isprintane karte pa je nastala gužva. Kakva su vaša iskustva i što je bolje za navijače?
U današnjem vremenu kada svi imaju pametne telefone u džepu i naviknuti su na online kupnju, zaista nema potrebe prodavati ulaznice isključivo na blagajni. Rekao bih da je idealno omogućiti i jedno i drugo te bolje organizirati same ulaske. S druge strane, nema potrebe ni za printanjem ulaznica, jednostavno se očita barkod na ulazu izravno s mobitela.
Neki organizatori iskorištavaju činjenicu što unaprijed znaju kako će događaj biti rasprodan samo zato što žele marketinški iskoristiti duge redove koje onda fotografiraju i plasiraju medijima. No ne pitaju se što će biti sutra i kako je to utjecalo na iskustvo kupca. Velike su šanse da će manje atraktivne događaje tog organizatora zaobilaziti u širokom luku.
U konkretnom primjeru Lokomotive na posljednjoj utakmici s Hajdukom zbog redova je nastao i sigurnosni problem, koji se lako mogao izbjeći online prodajom.
Čak i klubovi iz marginaliziranih sportova prodaju ulaznice online...
Prema nekim procjenama, online prodaja diže neto prihod od ulaznica između 20 i 30%. Online prodaja omogućuje izravnu kupnju putem linka uz dobru marketinšku kampanju na digitalnim kanalima.
Navijači kupuju ulaznice unaprijed i onda dođu na utakmicu bez obzira jesu li taj dan umorni ili pada kiša. Online prodaja je puno jeftinija. Manji su troškovi osoblja na blagajnama i tiskanja fizičkih ulaznica.
Oni napredniji koriste kasnije tu bazu korisnika, odnosno navijača za promociju drugih utakmica, prodaju navijačkih rekvizita i slično. Tako da su benefiti i veći te ovise o sposobnosti samih klubova.

bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati