Ni Olimpijske igre više ne mogu ignorirati esport
NASTAVLJA se rasprava o uključivanju esporta na Olimpijske igre, ali i druga velika sportska događanja. Ovoga puta na inicijativu Međunarodnog olimpijskog odbora i Globalne asocijacije međunarodnih sportskih federacija (GAISF) koje će 21. srpnja u Lausanneu u Švicarskoj organizirati Esports Forum, događanje na kojem će se raspravljati o mogućoj suradnji gaming i esport industrije s Međunarodnim olimpijskim odborom i velikim sportskim asocijacijama.
>ESPORT I OLIMPIJSKE IGRE Hoćemo li za šest godina na OI-u u Parizu gledati League of Legends?
Pravo je osvježenje što će ovoga puta na forumu gaming i esport industriju predstavljati svi akteri te industrije, developeri, igrači, izdavači, timovi, mediji i organizatori turnira. Iz tradicionalnog sporta će također biti prisutno više različitih strana uključujući i same sportaše, sportske federacije, nacionalne olimpijske odbore i članove Međunarodnog olimpijskog odbora. Začudo, nigdje se ne spominje International eSports Federation, organizacija pokrenuta u Južnoj Koreji koja želi biti vrhovni globalni esport savez sačinjen od zemalja članica po uzoru na one iz sporta.
Esport kakav danas poznajemo i koji privlači najviše publike sigurno nećemo vidjeti na Olimpijskim igrama, barem ne uskoro. Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive i League of Legends ne odgovaraju smjernicama Međunarodnog olimpijskog odbora ni olimpijskim načelima. Baš kao ni Fortnite Battle Royale, Rainbow Six Siege ili PlayerUnknown's Battlegrounds, koji su neki od rastućih esport naslova. Ipak, vrijeme je da se pokrene dijalog i eventualno pronađu neki drugi vidovi suradnje. Nikome, pa ni sportskim asocijacijama, nije promaknuo fenomenalan rast esporta. Svi žele dio kolača.
Zanimljivo je da recimo pojedine europske nogometne lige te NBA, NHL, NFL, F1 i brojne druge sportske asocijacije već imaju službena esport natjecanja. EA Sports s FIFA-om 18 radi ogromne stvare u animaciji nogometnih klubova za uključenje u esport, a po samom naslovu igre jasno je da surađuju s najvišim nogometnim tijelom na svijetu. Nekako je većini medija promaknula vijest da je esport već debelo ušao u tradicionalni sport, na ovaj ili onaj način. Uglavnom kao dodatna mogućnost za promociju, otvaranje novog tržišta te privlačenje i povezivanje s mlađom publikom, i to je sasvim u redu.
Što je danas gaming i esport može se vidjeti i na najvećoj sportskoj pozornici na svijetu, onoj Svjetskog prvenstva u Rusiji. Većina starijih gledatelja nije znala što znači proslava pogotka Jesseja Lingarda ili ona Neymara nakon zgoditka protiv Meksika. Tu su Neymar i Lingard pokazali kako i najveće nogometne zvijezde strastveno igraju videoigre, što je sasvim u redu. Osvojili su srca mlađe publike i dali svoj doprinos uvođenju esporta u apsolutni mainstream. Zamislite da frajer poput Pirla ili Tottija, da ne spomenem Zidanea, napravi tako nešto. Mačo muškarac koji igra videoigre, svašta. Iako je i veliki Andrea Pirlo igrao PlayStation popodne prije nego što će s Italijom osvojiti Svjetsko prvenstvo 2006.
Dakle, sportski savezi i asocijacije organiziraju vlastita esport natjecanja u kojima sudjeluju sportski klubovi i timovi. League of Legends, CS:GO i Dota 2 i dalje su sveto trojstvo esporta koje uskoro planira napasti Fortnite Battle Royale sa 100 milijuna dolara nagradnih fondova za turnire u jednoj sezoni. Najbolji strijelac Svjetskog prvenstva nakon dva kruga slobodno vrijeme provodi igrajući videoigre, kao i najskuplji nogometaš svih vremena. I da, Međunarodni olimpijski odbor razmišlja o uvođenju esporta u Olimpijske igre. Sve po starom, uvest će ga oni sigurno, neku sportsku simulaciju ili drugi žanr igre koja se slaže s olimpijskim načelima, glasno će uzviknuti: "Uveli smo esport na Olimpijske igre!" i potpuno će promašiti.
Esport nije sport niti će ikada biti sport. Želimo da bude pravno uređen kao sport i jednako vrijedan jer se ipak radi o natjecateljskim disciplinama. Da igrači budu plaćeni i pokriveni ugovorima, da oni koji se nazivaju esport organizacijama imaju određenu pravnu strukturu, da postoje načini isplate nagrada za takve turnire i brojne drugi stvari. Ne treba biti na Olimpijskim igrama.
U ovakvom članku, kao i svaki put dosad, treba napomenuti da će esport biti demonstrativni sport na Azijskim igrama 2018. koje počinju 18. kolovoza, a očekuje se i da će na onima 2022. biti disciplina za medalju. U Jakarti i Palembangu će se tako krajem kolovoza održati natjecanja u čak šest igara, to su League of Legends, StarCraft II, Clash Royale, Arena of Valor, Hearthstone i Pro Evolution Soccer. Vijest su prenijeli svi globalni mediji, ali propustili su spomenuti kako će najviše profitirati ne esport nego jedna kompanija - kineski div Tencent. Tencent ima vlasnički udio, doduše ne većinski u Blizzard Activisionu (Hearthstone, StarCraft II). Arena of Valor je Tencentova igra, a vlasnici su Supercella (Clash Royale) i Riot Gamesa (League of Legends). Surađuju i s Konamijem (PES) na nekoliko projekata. S takvim utjecajem i kapitalom koji posjeduje Tencent, nije nikakav problem dovesti sport na Azijske igre, vjerojatno je i stajanje u redu pred šalterom moglo postati demonstrativni sport.
Esport i sport će srastati sve više, to je činjenica. Kako će se to odvijati, saznat ćemo u narednih nekoliko godina, ali već je počelo. Međutim, onaj vrhunski i iskonski esport će se samostalno razvijati u svom smjeru i uvijek ostati to što jest.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati