Ovom su rečenicom tvorci Fortnitea razbjesnili sve igrače
EPIC GAMES je objavio Fortnite filozofiju, kao odgovor na pritužbe igrača za nebalansirani novitet u igri, odnosno "mech" vozila. Jedna rečenica u objavi posebno je razljutila natjecateljski nastrojene igrače.
>Ovo je Kyle. Ima 16 godina i zaradio je milijune na Fortniteu
>Svjetski prvak u Fortniteu žrtva opasnog trenda. Policajci mu okružili kuću
B.R.U.T.E. vozila su s 10. sezonom stigla u Fortnite. Većina igrača smatra kako su prejaka i igračima koji njima upravljaju daju preveliku prednost pa su trendom #RemoveTheMechs tražili njihovo uklanjanje iz igre ili barem iz natjecateljskih modova. Epic Games je priliku iskoristio da objasni Fortnite filozofiju, kojom je na kraju samo dodatno razljutio igrače.
"Misija Fortnitea je da okupi igrače neovisno o njihovoj vještini i pruži im zabavno iskustvo u kojem svatko može pobijediti. Na primjer - da svi imaju priliku osjetiti taj zadovoljavajući trenutak kod prve eliminacije ili pobjede. Trenutno znamo da postoje igrači koji nikada nisu dobili tu priliku", stoji u službenoj Fortnite filozofiji. U nastavku dodatno objašnjavaju da su vozila u igru dodali i u njoj ih ostavili iz tog razloga te da je cilj pružiti spektakl i zabavu.
Uz objavu su priložili i grafikone koji prikazuju koliko je eliminacija ostvareno u određenom modu koristeći sporna vozila. Problem je što eliminacije nisu jedini utjecaj vozila na igru jer, primjerice, omogućavaju igračima lakše prikupljanje materijala i uništavanje protivničkih građevina, što ih opet dovodi u prednost.
Problem mechova u Fortniteu jasno ukazuje na problem s kojim se igra bori od samih početaka. Kako balansirati igru da bude zabavna casual igračima i onima natjecateljski nastrojenima? Epicu je, dakako, važnija većina od koje zarađuje više novca putem mikrotransakcija u igri, ali isto tako ne mogu zanemariti natjecateljski i esport aspekt igre koji im služi kao promocija i produljuje vijek trajanja same igre. Uložili su 100 milijuna dolara u jednu natjecateljsku sezonu. To je dokaz koliku važnost pridaju esportu.
Međutim, filozofija "želimo da svatko može pobijediti" je pljuska svima onima koji su uložili svoje vrijeme kako bi postali bolji igrači jer njihova vještina sad vrijedi manje. Način na koji Epic Games želi učiniti igru zabavnom upropaštava tu zabavu za veliki broj igrača. Što je zabavno u tome da vas ubije lošiji igrač s prejakim oružjem? Što je uopće zabavno u tome da vas ubije bilo kakav igrač s prejakim oružjem? Pogotovo ako su takve situacije učestale.
Profesionalni igrač ekipe Luminosity Nicks jedan je od onih koji smatraju da je Epic Games pogriješio: "Ne shvaćate, vaša igra više nije casual, niti će više ikada biti. Zato postoje modovi kao Team Rumble u kojem neiskusni igrači mogu vježbati i postati bolji. Ne ubaciš samo prejakog robota u igru i nadaš se da će lošiji igrači postati bolji."
Upravo je to problem Fortnite filozofije. Poanta natjecateljskih igara, što battle royale u svojoj srži i jest, trebala bi biti nagrađivati vještinu, iskustvo i znanje onih boljih. To što se sada može eliminirati više protivnika koristeći nebalansirane mechove u igri ili možda čak i pobijediti u meču neće od loših igrača učiniti bolje, baš naprotiv, neće postojati poriv da postanu bolji jer će svoju vještinu miješati s prednosti koju im je omogućila igra.
U svakoj natjecateljskoj igri postojale su određene prejake mehanike, oružja i heroji koje su igrači koristili kako bi došli do višeg ranga, ali takve su stvari ubrzo balansirane ili maknute iz tih igara, a uspjeh onih koji su na njima profitirali bio je kratkog vijeka. Eventualno će se to dogoditi i Fortniteu. Mechove će zamijeniti nešto drugo i loši igrači će ponovo biti - loši.
Screenshot: Epic GamesDanas je veliki fokus na tome koliko i kako igra kažnjava loše igrače. Zbog toga neke starije igre sve teže privlače nove igrače, ali su i dalje među najpopularnijim esportovima. Developeri rade na tome kako bi na što blaži način rekli lošim igračima da su loši, kako ih ne bi obeshrabrili od daljnjeg igranja. To je sasvim u redu jer svi su nekad bili ti lošiji i treba im omogućiti da nekako osjete to uzbuđenje malih pobjeda u igri. Ali nikako ne tako da nepravedno ostvaraju prednost ili po cijenu zabave ostalih igrača.
Nedavno je završeno Fortnite svjetsko prvenstvo s nagradnim fondom od 30 milijuna dolara. Jedna pozicija gore ili dolje značila je razliku od nekoliko desetaka ili čak stotina tisuća dolara. Zamislite da ste u jednom važnom meču izgubili odmah na početku samo zato što je jedan igrač imao više sreće da nađe prejako oružje. Zabava? Ne bismo rekli. Pravedno? Nikako.
Mogu postojati zasebni modovi za casual igrače i posebni natjecateljski modovi, ali ni ta se ideja Epicu ne sviđa previše. Veliki broj mladih casual igrača želi igrati kao i profesionalci pa će igrati ono što i oni. Oba aspekta su jednako važna za uspjeh Fortnitea, ali je Epic Games ovoga puta loše zaplesao između njih.