Zašto je zid uopće bio na kraju piste u J. Koreji? "Avion bi se zaustavio u polju"
ZRAKOPLOVNI eksperti smatraju da bi se dužnosnici zračne luke u Južnoj Koreji trebali suočiti s ozbiljnim pitanjima u vezi s betonskim zidom u koji je zrakoplov udario, pri čemu je poginulo 179 ljudi.
Vodeći ekspert za zračnu sigurnost David Learmount rekao je za Sky News da je sudar sa zidom na kraju piste bio "ključan trenutak" katastrofe. "Ne samo da nema opravdanja, mislim da je to na granici kriminala", naveo je.
Svjedoci su izvijestili da su vidjeli velik broj ptica oko piste neposredno prije nesreće, a kontrolni toranj upozorio je pilota na mogućnost sudara s pticama. Minutu kasnije zrakoplov je poslao signal za pomoć. Kada je zrakoplov sletio iz drugog pokušaja u 9:03, njegov stajni trap nije bio aktiviran.
Zračna luka otvorena 2007.
Learmount vjeruje da su ljudi u zrakoplovu imali dobre izglede za preživljavanje nakon što je pilot spustio zrakoplov na tlo unatoč velikoj brzini. "Pilot ga je lijepo spustio s obzirom na okolnosti. Zrakoplov se kretao vrlo brzo, ali je klizao po tlu", napomenuo je.
Kad je stigao do kraja piste i udario u zid, zrakoplov je gotovo trenutno uništen. "Ta vrsta strukture ne bi trebala biti tamo. To je grozno. To je nevjerojatno grozno", poručio je Learmount.
Međunarodna zračna luka Muan otvorena je 2007. i postala je prometno regionalno središte na jugu zemlje. Njome upravlja državna Korea Airports Corporation. Satelitske karte pokazuju da je betonska konstrukcija mnogo godina stajala na južnom kraju piste blizu perimetralne ograde. Sadrži instrumentalni sustav za slijetanje koji pomaže pilotima da slete noću ili kad je vidljivost loša.
Zamjenik ministra odbacuje optužbe
U većini zračnih luka ti su sustavi postavljeni na sklopive strukture. "Imati tvrdi objekt na udaljenosti od oko 200 m ili manje od kraja piste, nikad prije nisam vidio nešto slično", dodao je Learmount. U slučaju da zrakoplov nije udario u zid, Learmount vjeruje da bi probio ogradu, prošao cestu i vjerojatno se zaustavio na susjednom polju.
"Bilo je dovoljno prostora da zrakoplov uspori, zaustavi se. I mislim da bi svi bili živi... piloti bi možda pretrpjeli neku štetu prolazeći kroz zaštitnu ogradu ili nešto slično. Ali čak mislim da bi mogli preživjeti", istaknuo je.
Zamjenik državnog ministra prometa Joo Jong-wan naveo je da dužina piste od 2800 metara nije doprinijela nesreći i ustvrdio je kako je zid izgrađen prema industrijskim standardima.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati