GFR nakon privatizacijskog fijaska u Rumunjskoj: HŽ Cargo nam je kompanija od strateške važnosti!
Foto: Grampet.itc.ro
RUMUNJSKA Grampet Grupa, koja planira kupiti HŽ Cargo, povodom propadanja pokušaja privatizacije rumunjske CFR Marfe poslala je priopćenje u kojem navode kako su i dalje fokusirani na preuzimanje hrvatskog cargo prijevoznika. "GFR i Grampet Grupa ostaju potpuno predani procesu privatizacije HŽ Carga i izjavljuju da je hrvatsko tržište jedan od strateških interesa", navodi se između ostalog u priopćenju u kojem navode kako im je HŽ Cargo kompanija od strateške važnosti.
"GFR neće dopustiti da njegovi napori u Hrvatskoj budu ugroženi nesretnim razvojem događaja oko privatizacije CFR Marfe"
"Grup Feroviar Roman (GFR), član Grampet Grupe, želi informirati hrvatske medije, javnosti i hrvatske vlasti da je u potpunosti posvećen i fokusiran na proces privatizacije HŽ Carga. Za GFR i Grampet Group je HŽ Cargo je tvrtka od strateškog značaja, jednako kao i tržište hrvatskih željeznica.
GFR neće dopustiti da njegovi napori u Hrvatskoj budu ugroženi nesretnim razvojem događaja oko privatizacije rumunjske teretne željezničke tvrtke u državnom vlasništvu, CFR Marfe, a do kojeg je došlo zbog neuspjeha rumunjske vlade da ispuni formalne zakonske uvjete navedene u ugovoru.
Kroz cijeli proces za privatizacije CFR Marfe je GFR ispunjavao svoje obaveze u potpunosti i na vrijeme, uz plaćanje u cijelosti dogovorenih iznosa na vrijeme, do zadanih datuma. Riječ je o više od 30 milijuna eura - 10 milijuna eura jamstava i 20,2 milijuna eura deponiranih na escrow računu, kao što je propisano ugovorom o privatizaciji. (Escrow račun je račun na kojeg jedna ugovorna strana preda escrow banci (banka agent) novac, vrijednosnice ili dokumente u polog na čuvanje, s tim da je ta banka ovlaštena položeni novac isplatiti ili dokumente izručiti drugoj ugovornoj strani pod uvjetima koji su utvrđeni escrow ugovorom između banke i dviju ugovornih strana, op.a.).
Kao odgovorni investitor u potrazi za proširenjem poslovanja u Rumunjskoj i na čitavom području Balkana, GFR je bio spreman za završnu fazu privatizacije, da ispuni svoju posljednju obvezu plaćanjem ostatka od 170 milijuna eura za 51 posto udjela u rumunjskom željezničkom cargo prijevozniku. Jedina zapreka u tom pogledu bila je činjenica da ugovor o privatizaciji, kako je dogovoreno s državnim tijelima, nije GFR-u zakonski omogućavao taj potez, jer je finalno plaćanje moglo biti izvršeno samo nakon što se ispune svi uvjeti.
Rumunjsko Ministarstvo prometa pozvalo je Grup Feroviar Roman u ponedjeljak da nas izvijeste da neki od zajmodavca CFR Marfa nisu još dali svoju suglasnost za promjene u dioničarskoj strukturi i privatizacijsko vijeće nije imalo vremena dati svoje mišljenje o transakciji. Grup Feroviar Roman održao je u utorak, 15. listopada, konferenciju za novinare na kojoj je iznio svoje žaljenje što opetovani pozivi privatizacijskom vijeću da poduzme sve napore za usklađivanje privatizacijskih uvjeta sa zakonskim uvjetima i rokovima, koji su nerealno postavljeni od samog početka, nisu naišli na odgovarajuću reakciju vijeća, koje nije pokazalo istu predanost procesu privatizacije kao GFR", stoji u priopćenju GFR-a.
Gruia Stoica: Sad smo još i više fokusirani na Hrvatsku, gdje smo uvjereni da će privatizacija HŽ Carga biti uspjeh za obje strane
"Iako nam je žao zbog situacije u Rumunjskoj, sad smo još i više fokusirani na Hrvatsku, gdje smo uvjereni da će privatizacija HŽ Carga biti uspjeh za obje strane - i nas, i hrvatsku Vladu. Splet nesretnih okolnosti u Rumunjskoj ne utječe na naše obvezivanje za preuzimanje HŽ Carga. Ispunili smo naše obveze u Rumunjskoj, i kao kupac i kao strateški investitor. Obvezujemo se u Hrvatskoj poduzeti sve moguće napore kako bi HŽ Cargo mogao postati ključan igrač u regionalnom željezničkom teretnom sektoru", poručio je čelnik GFR-a, Gruia Stoica.
Ministar Siniša Hajdaš Dončić nije u Bukurešt odjurio zbog HŽ Carga nego je otišao na konferenciju, ali se sastao s čelnim ljudima Grampet Grupe
Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture izvijestilo je kako ministar Siniša Hajdaš Dončić nije hitno otputovao u Bukurešt zbog propasti privatizacije CFR Marfe i upitnosti privatizacije HŽ Carga, već na konferenciju Nacionalne koordinacije ECE Kina, ali se prilikom posjeta Rumunjskoj sastao s čelnim ljudima Grampet Grupe.
"Ministar je u Bukurešt otišao povodom konferencije Nacionalne koordinacije ECE Kina (National Coordinators ECE-China), i to u ulozi predsjednika Povjerenstva za gospodarsku suradnju Hrvatske s Kinom, a koja se u Bukureštu odvijala u ponedjeljak i utorak, što je novinar lako mogao provjeriti upitom prema nama.
Prilikom boravka u Bukureštu ministar je bio i u službenom posjetu rumunjskom ministarstvu prometa, a održao je i sastanak s čelnim ljudima Grampet Grupe, na kojem se načelno razgovaralo o tijeku pregovora o kupoprodajnom ugovoru za HŽ Cargo.
Ministru su čelni ljudi Grampet Grupe tijekom tog razgovora dali najnovije informacije vezane za aktivnosti akvizicije u koju su ušli vezano za rumunjsku tvrtku željezničkog prijevoza tereta, a budući mi ni po čemu nismo strana koja bi o tome izvještavala javnost, molimo vas da se za detalje takvih informacija obratite na, za njih vjerodostojne, adrese u Bukureštu.
Pregovori oko kupoprodajnog ugovora o privatizaciji HŽ Carga traju i oni se ne događaju u Bukureštu nego u Zagrebu. Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić nije, dakle, hitno putovao u Bukurešt vezano za privatizaciju HŽ Carga, niti bi tako nešto činio. Niti je situacija vezana uz pregovore o kupoprodajnom ugovoru koju hrvatska strana vodi s Grupom Grampet oko privatizacije 75 posto udjela HŽ Carga trenutno upitna, budući se tijekom pregovaračkog postupka ne događa ništa dramatično o čemu mi ne bismo na vrijeme s naše strane obavijestili javnost", stoji u priopćenju
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati