Grčić još u kolovozu tvrdio da je Zakon o investicijama spreman: Imamo ga! Čekamo da Sabor proradi!
Foto: Hina
RASPRAVA u Saboru u srijedu je bila rezervirana za izmjene Zakona o strateškim investicijama. Radi se o izmjenama koji bi trebali dodatno olakšati investitorima koji neće morati imati potpuno zatvorenu financijsku konstrukciju, no u roku od 60 dana od proglašenja projekta strateškim morati dokazati da imaju bar deset posto sredstava.
Vlada je na sjednici održanoj krajem studenog odlučila poslati konačan prijedlog Zakona u Sabor.
"Većina od do sada prijavljenih investicijskih projekata nije imala zatvorenu financijsku konstrukciju te se izmjenama ovog zakona omogućava lakše i fleksibilnije podnošenje financijske dokumentacije vezane uz projekt. Također, nova odredba propisuje da zainteresirani privatni investitor u roku od 60 dana od dana donošenja odluke Vlade RH o proglašenju strateškog projekta mora Ministarstvu gospodarstva dostaviti dokaze o osiguranom financiranju najmanje 10 posto vrijednosti projekta. To uključuje bankarsku garanciju ili osigurana novčana sredstva", rekao je Ivan Vrdoljak.
"Ne možete, nema šanse"
Postavlja se pitanje zašto je Zakon o strateškim investicijama tek sada upućen u Sabor ako ga je Branko Grčić najavljivao još za rujan.
"Ne možete to promijeniti ako Sabor dva mjeseca ne zasjeda. Ne možete, nema šanse, dakle moramo čekati da Sabor profunkcionira i imat ćemo sve spremno, zapravo imamo već sad", izjavio je Grčić za RTL još sredinom kolovoza.
Ako je Zakon bio spreman kako je tvrdio Grčić, što su radili do sada?
"Sabor je bio spreman za raspravljati taj zakon u rujnu, sada smo u prosincu mjesecu, dakle u kolovozu potpredsjednik Grčić veli da je Vlada vezanih ruku jer Sabor na zasjeda i ne mogu promijeniti zakon", kazao je Dragutin Lesar.
Lesar: Vlada pod pritiskom popustila investitorima
Laburist je uvjeren kako su pravi razlozi promjene ovog Zakona kriju u prodaji Hrvatskih autocesta.
"Ova izmjena Zakona radi se zbog Hrvatskih autocesta i mogućnosti davanja u monetizaciju, jer Vlada je tek sada shvatila da Hrvatske autoceste nisu u zemljišnim knjigama u cijelosti upisane u vlasništvo Republike Hrvatske, neke dionice uopće, i da nema ove izmjene Zakona monetizacija ne bi po zakonu uopće bila moguća", kazao je Lesar.
Smatra i da je Vlada pod pritiskom investitora odlučila popustiti investitorima kada je u pitanju zatvorena financijska konstrukcija.
"Sve ostale promjene koje su u zakonu su napisane naprosto zato da sakriju ova 2 razloga", smatra Lesar.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati