Hrvatske željeznice u iduće četiri godine napušta 2700 ljudi
Foto: Admir Buljubašić/Cropix
"ŽELJEZNICA više neće biti hospicij", poručio je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić. Na Dan Hrvatskih željeznica najavio je da će smanjenje broja zaposlenih biti dovršeno u idućih deset mjeseci, dok će se istodobno pojačati ulaganja u pruge i nove vlakove.
O Antešiću ni riječi
Moralno i politički dvojbeno, reagirao je ministar na slučaj rapskog gradonačelnika, koji se lani umirovio na jedan dan i tako osigurao povlaštenu mirovinu. Odluku premijera Zorana Milanovića da Zdenko Antešić ostaje zamjenik ministra, Hajdaš Dončić nije želio komentirati.
"Ne, danas je Dan željeznice i razgovaramo o željeznici i restrukturiranju željeznice. Mislim, zahvaljujem na pitanju", kratak je bio ministar.
"Dobar posao" na Žitnjaku
Spremno je komentirao drugi slučaj u kojem DORH istražuje 17 i pol milijuna kuna 'tešku' kupnju Diokijevog industrijskog kolosijeka na Žitnjaku. Ističe da je to bila poslovna odluka uprave HŽ Carga nakon čega je Vlada dala zeleno svjetlo.
Predsjednik Uprave Ivan Lešković ističe, to je bio i ostao dobar posao, po proceduri.
"Od pisma namjere i ostalih procedura jer je ta tvrtka to ponudila HŽ Cargu iz određenih razloga. Provedena je ekspertiza, napravljeni su određeni elaborati, stručne komisije su izašle na teren, formirana je cijena i mi smo u pregovorima, praktički taj kolosjek dobili za dvije trećine vrijednosti", rekao je Lešković.
HŽ Holding odlazi u povijest
Kako bilo, dosadašnjem načinu rada u željeznicama je odzvonilo.
"Željeznica je nažalost u prošlim vremenima služili kao neki, reći ću socijalna ustanova, kao hospicij. To je bolna činjenica i vi sada u principu morate napraviti jednu transformaciju", poručio je Hajdaš Dončić.
HŽ Holding prvog studenog odlazi u povijest, dok će se u nasljednicima - Infrastrukturi, Putničkom prijevozu i Cargu, viška radnika riješiti otpremninama do 200 tisuća kuna bruto. Od 650 ljudi do kraja mjeseca planirano je uz otpremnine riješiti više od pet stotina, preostali će otići do kraja godine.
"Zavisi o radnom stažu prije svega i o godinama koliko su zaposleni u željeznici. Mislim da je to u ovim turbulentnim vremenima zapravo jedna jako dobra socijalna mjera tako da djelatnici ipak imaju mogućnosti da do pronalaska nekog novog posla mogu dostojanstveno i normalno živjeti", istaknuo je ministar.
Sindikat: Iz šupljeg u prazno
U iduće dvije godine s novcem iz EU fondova planirana je obnova mreže na koridorima 5 i 10, dok je 450 milijuna kuna osigurano za lokalne pruge. U tijeku je i traženje strateškog partnera za HŽ Cargo, dok ministar na skorom natječaju za 44 nova vlaka očekuje i Gredelj.
U Sindikatu prometnika vlakova nisu impresionirani. Podjelu Holdinga na tri nova poduzeća nazivaju prelijevanjem iz šupljeg u prazno. Unatoč dobrim otpremninama negoduju jer rezovi zaobilaze mendažment, pojašnjava tajnik Anto Iličić.
Nije dobro ni pošteno da se istovremeno događa proces u kojem mi smanjujemo trošak radnika, a Uprava sebi donosi anekse, kojima si propisuje ogromne stimulacije. Ako svi zajedno odradimo posao, onda trebamo svi zajedno dijeliti i benefite od toga što je dobro", naglasio je Iličić.
Iz HŽ-a bi u iduće četiri godine trebalo otići 2700 radnika, pa je i to jedan od razloga zbog kojih će se sindikat pridružiti kolegama iz NHS-a i HUS-a na prosvjedu idući vikend u Zagrebu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati