Je li promjena tlaka uzrok eksplozije zrakoplova AirAsije?
Foto: FAH
INDONEZIJSKI ronioci izvukli su jutros jednu od dviju crnih kutija s podacima zrakoplova kompanije "AirAsia" koji se srušio u Javanskom moru 28. prosinca sa 162 osobe, što je važan korak koji bi trebao voditi k rasvjetljavanju tragedije.
Kutiju koja bilježi podatke leta ronioci su izvukli dva tjedna nakon nestanka zrakoplova koji je letio iz indonezijskoga grada Surabaye za Singapur.
Zrakoplov kompanije AirAsia koji se prije dva tjedna srušio u Indoneziji najvjerojatnije je prije udara u vodu zbog znatne promjene u tlaku zraka "eksplodirao", izjavio je visoki dužnosnik vlade, dok istražitelj zadužen za sigurnost zračnog prometa dvoji u tu teoriju.
"Na temelju olupine i ostalih podataka, pretpostavljam da je prije udara u vodu zrakoplov eksplodirao", izjavio je koordinator operacija u Nacionalnoj agenciji za potragu i spašavanje.
Zrakoplov se najvjerojatnije raspao, rekao je koordinator i ukazao na promjenu tlaka kao mogući uzrok eksplozije.
Istražitelj zadužen za sigurnost zračnog prometa, međutim, tvrdi da nema pokazatelja koji bi upućivali na teoriju da je prije udara u vodu zrakoplov eksplodirao.
"Izvukli smo crnu kutiju koja bilježi podatke leta (...) još pokušavamo pronaći kutiju koja bilježi razgovore" što bi nam dalo u vid u posljednje riječi koje su razmijenili piloti i kontrolori", rekao je na konferenciji za novinare direktor Agencije za istrage i pomoć Bambang Soelistyo.
Let QZ8501 malezijske kompanije srušio se 28. prosinca ubrzo nakon polijetanja na letu A320 iz Surabaye za Singapur.
Pilot tražio da promijeni visinu, nakon toga se izgubio kontakt
Indonezijske vlasti navode da je pilot zatražio dopuštenje za promjenu visine leta kako bi izbjegao prijeteće oblake, no nije dobio zeleno svjetlo zbog prevelikog prometa u tom sektoru, a zatim su izgubili kontakt.
Indonezijska meteorološka agencija navela je u prvome izvješću da su nesreću izazvale nepovoljne meteorološke prilike i da je mraz mogao izazvati pad zrakoplova s prijetećim oblacima i temperaturom od -80 do -85 stupnjeva Celzijevih.
Stručnjaci su još oprezni prema toj hipotezi.
Izvučeno 48 tijela od 162 žrtve
Među 162 osobe 155 su bili Indonežani te francuski kopilot, po jedan britanski, malezijski i singapurski državljanin i tri državljana Južne Koreje.
Zasad su ronioci izvukli samo 48 tijela od 162 žrtve.
AirAsia Indonesia, podružnica malezijske kompanije AirAsia, dobila je zabranu korištenja zračnog koridora Surabaya-Singapour do kraja istrage.
Godina 2014. bila je crna za malezijsko civilno zrakoplovstvo s gubitkom dvaju zrakoplova nacionalne kompanije Malaysia Airlines (let MH 370 i MH 17), a tragedija AirAsije treća je kojom je ta nesretna godina i završila