Marasovo Ministarstvo podbacilo: Prekršili rokove, ne javljaju se prijavljenima na natječaj i traže apsurdne uvjete
Foto: Hina
MINISTARSTVO poduzetništva i obrta (MINPO) nimalo ne izlazi u susret obrtnicima i poduzetnicima, a potpuno je zakazala i njihova "otvorena" komunikacija. Zadnjeg dana siječnja završen je Javni poziv za sufinanciranje manifestacija te znanstveno - stručnih skupova i ostalih aktivnosti promidžbe poduzetništva i obrta, a prijavljenima niti nakon gotovo mjesec dana otkako su trebali saznati da li su prošli na natječaju ili ne, nikakve informacije nisu pružene.
Poduzetnici koji su se prijavili na natječaj kažu kako im nitko iz Ministarstva ne odgovara na telefonske pozive, e-mailove pa ni na postove koje ostavljaju na službenoj Facebook stranici spomenutog ministarstva.
Ogorčeni su i tvrde da osim što dotični Javni poziv predviđa nebulozne uvjet ni nakon isteka roka za očitovanje (45 dana od zaključenja natječaja koji je bio 31. siječnja) ne daje nikakve odgovore.
"Posve su zakazali sa svojom otvorenom komunikacijom, ljudi im se obraćaju svim kanalima bez ikakve, makar i kurtoazne povratne informacije. Ne odgovaraju ni na pitanja ispod vlastitih postova u kojima se hvale. Postavili su u natječaju nebulozne uvjete, koji ukazuju ili na krojenje natječaja za nekog određenog ili pak na štednju sredstava (novca poreznih obveznika) namijenjenih u te svrhe. Nije nam jasno što se događa. Da ne bi opet bilo "mi smo osigurali sredstva, ali nema kvalitetnih projekata, poduzetnici su zakazali", rekao nam je jedan od prijavljenih na natječaj.
Ministarstvo kasni jer je "izniman interes za natječaj"
Naime, Ministarstvo je bilo dužno prema članku 12. Odluke za provedbu aktivnosti, da se "O ne dodjeli pokroviteljstva odnosno nemogućnosti sufinanciranja podnositelj prijave na osnovu Javnog poziva obavještava pismenim putem u roku od 45 dana od završetka Javnog poziva“. Javni poziv je kako smo naveli završio 31.01.2014. godine.
U Ministarstvu se pak pravdaju "iznimnim interesom za dodjelu pokroviteljstava odnosno sufinanciranje manifestacija", ističući kako je zbog velikog broja pristiglih zahtjeva, postupak ocjene pristiglih zahtjeva još u tijeku i to u završnoj fazi.
"Rezultati, odnosno korisnici sredstava kao i manifestacije kojima će biti dodijeljeno pokroviteljstvo i sufinanciranje, bit će javno objavljeni na web stranicama Ministarstva nakon što Povjerenstvo MINPO-a pregleda i ocijeni sve pristigle zahtjeve", stoji u odgovoru Darka Baničeka, tajnika kabineta ministra Marasa.
Na upit zašto se prijavljenima ne javljaju i ne odgovaraju na mailove i upite putem Facebooka, Baniček je odgovorio da će svi zainteresirani za informacije iz djelokruga Ministarstva odgovor na svoje pitanje dobiti, no da sudionicima javnog poziva, dok postupak ocjenjivanja ne završi, ne mogu parcijalno davati informacije o tome tko su dobitnici potpora i u kojem iznosu.
S druge strane sami sudionici natječaja tvrde kako nisu niti tražili odgovore na pitanja da li su dobili i koliku su dobili potporu već da su im postavili vrlo jasno i precizno pitanje kada će biti poznati rezultati natječaja, a na to im pitanje nitko iz MINPO-a nije odgovorio.
A osim činjenice da iz MINPO-a ne odgovaraju, sudionici natječaja požalili su se i na nebulozne uvjete od kojih su posebno istaknuli onaj po kojem MINPO od prijavljenih traži da se njihov projekt (skup ili manifestacija) s kojim su se prijavili na natječaj kontinuirano promovira minimalno 6 mjeseci uključujući barem jedan događaj uz direktni TV prijenos u trajanju od najmanje 60 minuta.
Tko si može priuštiti prijenos na nacionalnoj TV u trajanju 60 minuta?
"Tko si uopće može priuštiti promidžbu u trajanju šest mjeseci, a kamoli financirati prijenos na nacionalnoj televiziji u trajanju 60 minuta. znate i sami da nacionalne televizije eventualno prenose festivale, dodjele priznanja hrvatskog glumišta, Porina i Zlatne kune te izbore ljepote, a cijena prijenosa je toliko visoka da to sebi nitko ne može priuštiti", kaže organizatorica jedne manifestacije s kojom se prijavila na natječaj.
U MINPO-u pak tvrde da se uvjet o trajanju kontinuirane promidžbe u vremenu od minimalno šest mjeseci i TV prijenos u trajanju od 60 minuta odnosi isključivo na nacionalni projekt promidžbe poduzetništva za kojeg je moguće sufinanciranje u iznosu čak do 500.000 kuna.
"Za dobivanje tako velikog iznosa Ministarstvo traži najveću moguću medijsku vidljivost i prepoznatljivost projekta", kazao je Baniček.
Neki od sudionika natječaja osvrnuli su se i na posebne uvjete Javnog poziva prema kojima se na manifestaciju ili skup mogu javiti samo one Udruge i zadruge koje su registrirane u gradu ili općini na čijem području se održava manifestacija.
"Mi smo zbog ovog mogli aplicirati samo za potporu po jednom od modela jer smo registrirani u jednom manjem mjestu, a sajam se zbog nedostatka tehničke infrastrukture za taj specijalizirani sajam, mora održati u gradu", rekla nam je sudionica natječaja.
Baniček pak odgovara kako su im stroži uvjeti za dodjelu potpora dodatno jamstvo ozbiljnosti i aktivnosti zadruga i udruga te isključuju one koje zadovoljavaju samo formalne uvjete za registraciju, ali se nisu organizacijski ojačale i povećale od svog osnutka.