Mladi japanski par ostao na zemlji: Vaša zemlja je lijepa, ali štrajk pilota me ljuti
Foto: Ronald Gorišić / Cropix
NEZADOVOLJNI prijedlogom novog kolektivnog ugovora oko 450 sindikalaca Croatia Airlinesa do sutra je u štrajku upozorenja. Upravi su podastrli jedanaest zahtjeva. Oni su nematerijalne prirode, kažu, a na godišnjoj razini čine dodatni trošak od oko dva, a ne 18 milijuna kuna kako tvrdi Uprava.
Zbog štrajka je otkazano više od polovice planiranih letova. Na zemlji je ostalo oko dvije tisuće putnika, među njima i mladi japanski par. Njihov je let za Split otkazan do sutra. "Jako sam ljut. Hrvatska je lijepa zemlja, ali ovaj me štrajk ljuti. Ostatak dana ćemo vjerojatno razgledavati grad", kazao je mladi Japanac.
Piloti u četiri leta imaju samo dva i pol sata odmora
Više sreće imala je Ana Mitova iz Skoplja. Zamjenski let za Lisabon trebala je čekati pet sati. "U redu je. Uzela sam si knjige pa imam što raditi", kazala je Mitova. No, za 450 sindikalaca koordinacije četiri sindikata Croatia Airlinesa nije u redu način na koji ih tretira Uprava. Nezadovoljni prijedlogom novog kolektivnog ugovora koji bi na snagu trebao stupiti 1. travnja do sutra su u štrajku upozorenja. Imaju 11 zahtjeva. Pilotima su najvažniji oni o rasterećenju voznog reda.
"Odmor od dva i pol sata s 4 leta smatramo apsolutno premalim, pogotovo jer se radi o noćnim letovima gdje je bioritam pilota izuzetno opterećen", objasnio je kapetan Hrvoje Bušić. Direktor Croatia Airlinesa, Srećko Šimunović kaže kako je Uprava spremna pristati na tri zahtjeva. Jedan je stvar budućnosti koju treba prihvatiti vlasnik, a to je da ukoliko dođe do privatizacije da će se radnici zadržati tri godine najmanje. Jedan od zahtjeva kojeg ne možemo prihvatiti je u koliziji apsolutno sa slobodnim tržištem rada, a odnosi se na zapošljavanje djelatnika putem specijaliziranih ustanova", rekao je Šimunović.
Plaće 2000 kuna više od hrvatskog prosjeka
Iako Šimunović ističe kako bi ovi zahtjevi sindikata stvorili dodatni trošak od 18 milijuna kuna, radnici poručuju: nije točno. Prema njihovim izračunima riječ je o tek dva milijuna kuna godišnje. Svaki je štrajk gubitak, kaže Šimunović, a ovaj današnji zbraja se u stotinama tisuća eura.
"Ako štrajkate, nemate putnika, ne znam od kuda ćete naplatiti sredstva iz kojih možete podijelite vaše plaće i platiti sve troškove da bi kompanija bila ekonomična", istaknuo je Šimunović. A plaće radnika u Croatia Airlinesu, podsjeća Šimunović, su za 2200 kuna više od hrvatskog prosjeka.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati