Rumunjski mediji razapeli budućeg vlasnika HŽ Carga: Duguje 1,36 milijuna eura poreza! On tvrdi: Podmeću mi!
Foto: Grampet.itc.ro
RUMUNJSKI mediji izvijestili su ovih dana kako je zbog poreznih dugovanja i malverzacija Nacionalna agencija za fiskalnu administraciju (ANAF) rumunjskog Ministarstva javnih financija počela plijeniti imovinu i blokirala račune Gruia Stoice, čelnika rumunjske Feroviar Roman grupe (GFR) kojoj je hrvatska Vlada odlučila prodati HŽ Cargo! Iako je prema pisanju rumunjskih medija iz ANAF-a prvotno stigla potvrda te informacije, nakon konzultacija sa službom zaduženom za velike porezne obveznike iz ANAF-a su u službenom priopćenju izvijestili kako do pljenidbe imovine i blokade računa ipak nije došlo.
> Vlado, znate li kome prodajete HŽ Cargo? Čelnik GFR-a pod istragom zbog privatizacijske prijevare i malverzacija!
Rumunjski mediji nagađaju kako je Stoica u međuvremenu brzinski platio dio poreznog duga kako bi izašao iz blokade te kako bi mu na račune mogla sjesti sredstva nabavljena od banaka, a potrebna za kupnju rumunjske državne željezničke kompanije CFR Marfa, kao i HŽ Carga. Prema pisanju rumunjskih medija blokada nad dvije Stoicine tvrtke bila je teška pola milijuna rumunjskih leja (oko 110 tisuća eura), dok Stoicin ukupni porezni dug iznosi šest milijuna leja (oko 1,36 milijuna eura).
"U posljednjih pet godina platili smo 300 milijuna eura poreza. Oni koji šire takve glasine pokušavaju blokirati privatizaciju CFR Marfe"
Rumunjska je Vlada još u lipnju, nakon dugotrajnog natezanja i brojnih kontroverzi, prihvatila ponudu GFR-a za kupnju 51 posto CFR Marfa. No, ugovor o privatizaciji rumunjskih željeznica s GFR-om do danas nije potpisan, a rumunjski mediji vjeruju kako neće ni biti. Naime, za taj bi potez Stoici trebalo 202 milijuna eura kojih nema, a koje će mu banke u jeku afera teško dati. Za kupnju udjela u HŽ Cargu treba mu dodatnih 60 milijuna eura, a u planu mu je i pohod na Bugarsku.
"U posljednjih pet godina platili smo 300 milijuna eura poreza. Oni koji šire takve glasine pokušavaju blokirati privatizaciju CFR Marfe", poručio je Gruia Stoica komentirajući navode o pljenidbi imovine i blokadi računa zbog poreznih dugovanja.
Stoica je svjestan da je njegovo poslovanje sad i pod povećalom hrvatske javnosti, budući da se sprema preuzeti HŽ Cargo, pa je nadodao: "Ovakvi napadi mogu ozbiljno utjecati na našu komercijalnu reputaciju i vjerodostojnost, kako pred financijskim institucijama, tako i pred partnerima u zemlji i inozemstvu, gdje u isto vrijeme nastavljamo našu regionalnu ekspanziju. Takvo što se ne tolerira ni u jednoj civiliziranoj zemlji!".
Pokušava kraljevati cargo biznisom, ali su mu afere i nedostatak novca za ulaganje "kamen spoticanja"
Gruia Stoica, 45-godišnji čelnik kompanije Grampet Group čijim je dijelom i GFR, slovi za jednog od najbogatijih Rumunja. Forbes je njegov imetak procijenio na 450 milijuna eura te ga svrstao na osmo mjesto ljestvice. Većinu svog bogatstva stekao je prodajom starog željeza. Vlasnik je nekoliko kompanija, većinom orijentiranih na prometni sektor, a cilj mu je postati ključni regionalni igrač u željezničkom sektoru. Ipak, prema pisanju rumunjskih medija, Stoicin plan preuzimanja cargo biznisa diljem Balkana na klimavim je nogama.
Osim afera, prepreka na putu do top pozicije u cargo biznisu mu je navodno i nedovoljno novca za ulaganja. Uz sve navedeno, rumunjski čelnici nemaju ni povjerenja u Stoicu kao ulagača pa se, kako pišu rumunjski mediji, ozbiljno razmišlja o ukidanju odluke o prodaji CFR Marfe GFR-u. Čak je i sam rumunjski predsjednik Traian Basescu komentirao kako, prema njegovim saznanjima, GFR nema sredstava za ovakve velike poslovne poteze: "Koliko ja znam, GFR nema potreban novac i pokušava ga posuditi od banaka. Zato molim Vladu da s oprezom prati daljnji razvoj događaja u privatizaciji CFR Marfe".
Komentirajući medijske napise o propadanju pregovora oko kreditiranja s bankama, Stoica je kazao kako će nabaviti potreban novac i na vrijeme potpisati ugovor o privatizaciji. "Ispunio sam sve što su tražili, imat ću novac na vrijeme. Nekoliko banaka i investicijskih fondova spremno je financirati ovu akviziciju", rekao je Gruia Stoica.
Nakon osam godina ga iz Ureda za organizirani kriminal i terorizam pozvali da "razjasni neke stvari"
Stoica se, između ostalog, odlučio konačno osvrnuti i na istragu rumunjskog Ureda za organizirani kriminal i terorizam (DIICOT). Rumunjski mediji već neko vrijeme pišu o toj velikoj aferi. Stoica se nalazi pod istragom DIICOT-a zbog utaje poreza, privatizacijske prijevare i drugih poslovnih malverzacija upravo u sektoru željeznica i cargo prijevoza! Riječ je o privatizaciji i poslovanju kompanije Transbordare Vagoane Marfa (TVM). Pod istragom su osim Stoice i njegov otac i brat.
Stoica se brani kako u spomenutoj kompaniji već godinama nema udjela, a nikad nije ni imao čelnu poziciju. Kaže kako je 2004. godine bio vlasnik svega dvije dionice, što čini 0,00015 posto udjela, što nikako nije imalo utjecaja na poslovanje kompanije. Kaže i kako je istraga DIICOT-a otvorena još 2005. godine, ali se slučaj odugovlači već gotovo desetljeće.
"Tek prije dva tjedna pozvali su me iz DIICOT-a, nakon dugih osam godina, da razjasnim neke stvari. Nikad im nisam dao nikakvu izjavu o slučaju, iako sam bio i bit ću dostupan svim državnim institucijama", tvrdi Stoica.
Iz DIICOT-a su ove navode odbili komentirati kazavši samo kako je "istraga u tijeku".
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati