Sindikat strojovođa: Direktori u HŽ-u ponašaju se kao pijani bogataši, Uprava ne dolazi na posao!
Foto: Arhiva
OTVORENO pismo Sindikata strojovođa Hrvatske vezano uz stanje u sustavu željeznica u Hrvatskoj, kao i uz moguća kadrovska imenovanja upućeno je na adresu premijera Zorana Milanovića i resornog ministra mora, prometa i infrastrukture Zlatka Komadine.
"Kadrovska rješenja koja se spominju posljednjih dana nisu ona koja će donijeti boljitak niti željezničkom sustavu, niti korisnicima usluga a niti državi. Sindikat strojovođa Hrvatske godinama upozorava i na bacanje novca poreznih obveznika zbog loše razvojne politike i ponašanja pojedinaca u stilu pijanih bogataša što ne začuđuje jer nisu trošili svoje", smatraju sindikalci.
Promjene sada i odmah
"Svjesni smo da će mnogi sindikalci i direktori nakon ovog našeg pisma stati na stranu prozvanih, jer baš za njihovog mandata od 2000. do 2004. godine dogovorene su njihove velike plaće, a mnogi su preko noći postali direktori ili tzv. novopečeni manageri. Na problem velikog broja direktora i sindikalaca s visokim plaćama upozoravamo godinama i zbog toga nismo nikome dragi", stoji u priopćenju predsjednika SSH Nenada Mrgana.
"Ako se odlučite na promjene, mišljenja smo da se one trebaju napraviti odmah, jer ružno je slušati nove samozvane predsjednike Uprava koji godinama ne dolaze na posao kako sada obećavaju direktorska mjesta i prijete nekakvim revanšizmom, zaboravljajući da su baš oni bili trošak u milijunskim iznosima zbog isplaćenih im plaća za nikakav rad u proteklih osam godina. Sinonim Buljubašić iz HEP-a, a koji godinama nije dolazio na posao uredno primajući plaću, za njih je dječja igra".
Loše rukovođenje i korupcija
Iz vremena direktorovanja Marijana Drempetića ostala su puna skladišta rezervnih dijelova u milijunskim iznosima. Više od 400 milijuna potrošeno je na kupnju rezervnih dijelova koji se od 2004. godine nalaze u skladištima u Kninu, a isto toliko je ugrađeno i nije u funkciji. Opravdanja koje iznosi Drempetić za takve loše poslovne poteze ne leže u činjenici da bi se projekt završio da nije došlo do promjene vlasti i njegove smjene već zato što se kupljeni uređaji ne mogu ugraditi jer imaju tehničke nedostatke, nisu pouzdani u radu, a isporučeni su i bez potrebnih potvrda. Vlakovi prema Splitu voze duže nego prije izvršenih rekonstrukcija pruge vrijednih milijarde kuna (2003.-2004.), a jedino što je trebalo napraviti (elektrificirati tu dionicu te osigurati kolodvore i cestovne prijelaze) nije učinjeno.
Sve je rađeno bez projektne dokumentacije, kupovao je tko je što stigao. Kupljeni su nagibni vlakovi za koje je naknadno dogovorena kupnja dodatne opreme u iznosu od 500 tisuća EUR-a. Kada smo, prije kupovine istih, upozorili da će se ta investicija zbog održavanja vlakova takve tehnologije vrlo brzo pokazati promašenom, bili smo prozivani neprijateljima modernizacije HŽ-a kao što nas se sada pokušava prikazati neprijateljem domaće industrije, jer pravu tržišnu proizvodnju vlakova vidimo kroz strateško partnerstvo.
Lijeni Menadžeri
"Po našim saznanjima jedino se u tom segmentu vode istražne radnje iako godinama tražimo da se točno utvrdi tko je uludo potrošio stotine milijuna EUR-a na projekt koji se zove lička pruga. Za vrijeme direktorovanja gospodina Marijana Drempetića potrošeni su milijuni i za kupnju aparata za prodaju karata, a da nisu nikada stavljeni u funkciju. Ostala nam je i sistematizacije puna izmišljenih novih direktorskih i menadžerskih radnih mjesta, te stotine sindikalista na puno radno vrijeme, a na što smo upozorili prije njenog donošenja. Autori tog uratka su pored Marijana Drempetića bili Rene Valčić i Marko Car", tvrde iz sindikata.
"Tada je donesena i odluka o prodaji bespotrebno rashodovanih monofaznih lokomotiva. Na osnovu te odluke kasnije je g. Milan Brkić prodao 19 lokomotiva za manje novca nego da su prodane kao staro željezo. Isti gospodin proslavio se i prodajom motornog vlaka za 50.000,00 kuna, a ako se izvrše čak i samo površne analize ušteda, ostati će zapamćen kao jedan od direktora nakon čije smjene je došlo do milijunskih ušteda prilikom kupnje rezervnih dijelova istih količina i iste kvalitete ponekad i od istih dobavljača. Gospodin Marijan Drempetić, kao novi kadrovik i ako to niječe kroz medije bez trunka srama, vidi rješenja u još nekim ljudima iz onog vremena, koji jednostavno nisu spremni odgovoriti skroz drugačijim uvjetima poslovanja i izazovima koje donose. Pitanje je da li su ti ljudi kadrovska rješenja koja obećavaju, nakon što osam godina nisu ništa radili? Svakako da određene promjene treba učiniti što je traženo i od bivšeg ministra, a on ih nije dozvolio odnosno neovisno o našim upozorenjima donosio je kompromisna rješenja koja nisu nikada bila dobra.
Sindikat na kraju apelira na Milanovića da dozvoli da kadrovsku politiku vodi g. Marijan Drempetić koji je poznat po izjavi 'Dok sam ja direktor, nikada nećete voziti nove lokomotive'", zaključuje se u priopćenju.