Struka o kampanji: Josipović pretjeruje u ganjanju naklonosti birača pa zanemaruje svoje dužnosti
Foto: FAH
DO PREDSJEDNIČKIH izbora još je oko mjesec dana. Kandidati će očekivano pojačati aktivnosti, ali vjerojatno i retoriku koja je i do sada bila žestoka. Pri tome će se, poručuju stručnjaci, i dalje koristiti raznim trivijalnim temama, kojima je jedini cilj privući naklonost birača..
Ne bi trebalo koristiti Šešelja
Kninska zastava, tko je s kim popio kavu i druge slične teme dio su predizborne kampanje predsjedničkih kandidata koja traje već mjesecima. Razni pseudodogađaji, koji imaju vrlo nisku informativnu vrijednost, služe im za osvajajanje naklonosti birača, ističe Gordana Vilović s Fakulteta političkih znanosti..
"Ne bi trebalo Šešelja sada koristiti za dodatne poenčiće u ovoj predizbornoj kampanji, ništa se neće dogoditi, ljudi su pametni i znaju, a ovo je dobro došlo nekima da šalju poruke preko Twittera, Facebooka, mislim da nema potrebe", kaže Vilović.
Predsjednički kandidati često zastranjuju u neprimjerenu retoriku, ali je to i prilika građanima da stvore sliku o njima, kaže novinar Drago Hedl..
Još će samo kratko biti kamilica, a onda...
"Spominjanje barbike, poziv na liječnički pregled, aluzija na primanje plavih koverata, prijepori tko jest a tko nije posjetio Pavelićev grob. No, to je tek blaga kamilica u odnosu na vrčeve otrova kakvima se časte akteri politike u Hrvatskoj i to u vrijeme koje je daleko od izbornih kampanja", kaže Hedl. Kako se kampanja zahuktava kamilica će se pretvoriti u nešto mnogo žešće, dodaje Hedl, a stručnjakinja za odnose s javnošću Aleksandra Kolarić slaže se da političarima ni inače razina komunikacije nije baš na visokom nivou..
"Kampanja inače ima pojačanu retoriku u odnosu na uobičajeno političko komuniciranje, no ono što je više zabrinjavajuće jest da ne vlada velika razina demokratskog dijaloga. Izjave koje smo čuli tijekom kampanje, ali one postoje kod različitih aktera i izvan svake kampanje", kaže Kolarić.
Ljudi nisu glupi
Ivo Josipović se nalazi u jedinstvenoj poziciji jer je ujedno i u ulozi predsjedničkog kandidata i predsjednika države. Njegova reakcija na Šešeljevu provokaciju je opravdana ako je poslana iz perspektive predsjednika države, smatra Kolarić, no Vilović ističe da on te dvije uloge često miješa..
"To miješanje između njegovih predsjedničkih dužnosti i onoga što nazivamo pseudodogađajem, e to nije dobro jer ako se bude prečesto događalo, doći će do zasićenja koje može biti kontraproduktivno. A drugi kandidat ili kandidatkinja se također trudi sudjelovati u bizarnim situacimama poput skidanja zastave i odlaska među narod, meni je to pomalo smiješno jer nisu ljudi glupi", kaže Vilović. A kako bi birači dobili što potpuniju sliku o nekom predsjedničkom kandidatu, poželjno je da konzumiraju raznovrsne medijske sadržaje, savjetuje Kolarić...
Medijska pismenost birača
"Kod nas je uobičajena dreka na političare i novinare, a vrlo rijetko se govori o medijskoj pismenosti birača. Ljudi čitaju svoje medije koji povlađuju njihovim predrasudama i stavovima i njihovim kandidatima. Što se tiče građana, čitati što više medija i s određenim kritičkim odmakom pristupati sadržaju u medijima", poručuje stručnjakinja za odnose s javnošću Kolarić.