Turizam nije samo more i sunce
Foto: Shutterstock
ŠTO SE događa kad sunce zađe, a gosti pokupe ručnike? Ministarstvo turizma krenulo je sa strategijom PPS, kojom pokušavaju turističku sezonu produžiti te je usmjeriti i na kontitnentalni dio Hrvatske. Kakav sadržaj nudimo gostima umanje atraktivnim mjesecima i na kakvu se ponudu trebamo usmjeriti.
Ministarstvo turizma ocijenilo je kako će neke destinacije u Hrvatskoj bilježiti pad, druge stagnaciju i rast u srpnju. Resorni ministar Darko Lorencin očekuje dobar kolovoz, a kaže, dobre su najave za rujan, a isto tako i za listopad. Što, međutim, nudimo turistima u listopadu, ako im više nije ugodno za kupanje, ili ako ih zanima nešto više i neki drugačiji turizam.
Publika je vrlo različitih interesa i trebamo ponudu od tradicijske baštine do najsuvremenijih tipova glazbe
Kao primjer uzmimo turiste dalekoističnih tržišta, koji gotovo uopće nisu zainteresirani za kupanje i more već isključivo za prirodnu i kulturnu baštinu, dakle njihov interes su nacionalni parkovi, parkovi prirode, arheološka nalazišta i muzeji - napominje to i ministrica kulture Andrea Zlatar Violić.
Odavno je jasno - samo da se to nikako ne izgovori na glas - Moramo razvijati različitu ponudu kako bismo dobili turiste koji dolaze ciljano. Publika je vrlo različitih interesa i trebamo ponudu od tradicijske baštine do najsuvremenijih tipova glazbe, dodaje Zlatar Violić.
"Današnji turisti su vrlo različiti. Nama dolazi sve više mladih turista. Imali smo sada Ultra festival u Splitu, koji je okupio oko 120 tisuća ljudi koji su namjenski došli u Split, tamo proveli 3 dana i onda proveli još jedan dan na Hvaru. Dakle tu su sada negdje 20 -godišnjaci koji će za 10, 15 godina godina doći sa svojom obitelji ponovno vidjeti ondje 'gdje su bili na odličnom koncertu", rekla je ministrica.
Rijeka je u srpnju dobila novi turistički vodič u obliku besplatne mobilne aplikacije za pametne telefone- Rijeka Connect.
Korištenjem aplikacije korisnicima se omogućuje povijesni prikaz kulturnih znamenitosti grada Rijeke pomoću proširene stvarnosti. Sadržaj aplikacije je, uz hrvatski jezik, prilagođen na 3 strana jezika; engleski, talijanski i njemački.
Aplikacija uz prikaz kulturnih znamenitosti nudi i kalendar događanja - Znamenitosti, muzeji, religija i arhitektura. Direktor turističke zajednice Grada Rijeke, Petar Škarpa.
"Ono što je najbitnije i što bi posebno istaknuo je da osim što kroz tu aplikaciju turisti mogu upoznati 50 lokacija koji mogu posjetiti sadrži i kalendar zbivanja. Ovo je prva aplikacija koja ima svakodnevno ažuriran kalendar zbivanja, tako da svaki turist kao i Riječanin koji želi biti informiran što se u gradu zbiva, može putem ove aplikacije doznati sve što se u našem gradu zbiva taj dan", kaže.
Kontinentalni je dio Lijepe naše još uvijek nedovoljno predstavljen
Kažu da je vrijeme krize i recesije zapravo vrijeme novih ideja, projekata i prilika. Zbog toga je skupina entuzijasta, umjesto da sjedi i čeka magični oporavak gospodarstva, pokrenula internetski portal za promociju kontinentalnog turizma u Hrvatskoj pod imenom - Put pod noge, čija je osnovna ideja promocija prirodnih ljepota, kulturno-povijesnih znamenitosti i turističke ponude kontinentalne Hrvatske.
Iako gradimo reputaciju turističke zemlje, kontinentalni je dio Lijepe naše, kažu, još uvijek nedovoljno predstavljen, a bogatstvo prirodnih ljepota i kvalitetna domaća ponuda zaslužili su biti vidljiviji i dostupniji kako domaćim tako i stranim turistima, kaže nam Tihomir Smoljanec.
"Kontinentalni turizam, osim onaj koji se odnosi na usko priobalje, znači neka sesoska domaćinstva vezana uz obalu uopće nije ili je vrlo slabo dostupan stranim gostima. Tu se jedino može promocijom doprijeti do stranih gostiju", kaže Smoljanec.
Ako ponudu imamo, a imamo je - pitanje je koliko je dobro prezentiramo. Samo ako si bolji i drugačiji možeš na tržištu i opstati, bez obzira na kišu i loše vrijeme u ljetnom periodu. Jesmo li samo toga svi jednako svjesni?
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati