Austrijski list o Rimcu: Hrvatski wunderkind mora objasniti neke stvari
AUSTRIJSKI list Die Presse u članku pod naslovom Hrvatski wunderkind mora objasniti neke stvari piše o "pioniru elektromotora Mati Rimcu", koji "zadivljuje profesionalni svijet - i svoje sunarodnjake". Ali sada napominje da je Rimac prvi put došao i u situaciju u kojoj "mora podnijeti kritična pitanja".
Die Presse piše da je Rimac na početku bio totalni autsajder u automobilskoj industriji.
"Sveučilišni profesori su mi prije deset godina rekli da je nemoguće proizvesti automobil u Hrvatskoj. I bili su u pravu - bilo je nemoguće", izjavio je Rimac za Die Presse.
"Poništio sve zakone autoindustrije"
"Svojom kreativnom žeđi za inoviranjem, improvizacijom i neodoljivom snagom volje, mladi poduzetnik, koji je rođen u Livnu, u BiH, 1988. godine, a odrastao u Frankfurtu, poništio je sve zakone kapitalno intenzivne autoindustrije, i to u Hrvatskoj, državi koja je bila nitko i ništa u automobilskom kontekstu", smatra austrijski list.
"Sve je nemoguće dok to netko ne učini. Želio sam pokazati da elektroautomobili mogu biti brži od konvencionalnih", rekao je Rimac za Die Presse.
Austrijski list piše da je Rimac Grupa, sa svojih 1100 zaposlenika, "odavno procvjetala u inovativni razvojni laboratorij koji opslužuje međunarodne automobilske kompanije za elektromotore visokih performansi, pogonske sustave i baterije".
Mate Rimac je "etablirana snaga u industriji"
"Od preuzimanja Bugattija u srpnju partner Porschea Rimac etablirana je snaga u automobilskoj industriji", konstatira austrijski list.
Nakon preseljenja tvrtke u futuristički Rimac Campus, koje je planirano za 2023., piše Die Presse, očekuje se povećanje radne snage na 2500 zaposlenika.
Austrijski list podsjeća da je Rimac do sada proizveo tek nešto manje od dvadesetak prototipova svojeg električnog sportskog automobila Concept One, a Nevera je planirana za ograničenu serijsku proizvodnju od 150 automobila.
"Ipak, vrijednost Rimac Grupe, koja je naglo porasla zahvaljujući udjelu međunarodnih korporacija, već se procjenjuje na dvije milijarde dolara", piše Die Presse.
Dobar odnos s Porscheom
"Rimac oduševljava poslovne partnere i sunarodnjake ne samo vegetarijanskim jelovnicima u kantini tvrtke i otvorenim uredima prilagođenim psima. Ležerni bradonja, bez kravate, ali u tenisicama, najavio je svoj ulazak u Bugatti zajedno sa šefovima Porschea", piše Die Presse.
Austrijski list ističe i da je Rimac prisutan na društvenim mrežama te da i dalje pokazuje "gotovo djetinjastu radost u vožnji brzih auta".
"Pozitivne učinke Rimčevog uspjeha za jadransku državu stručnjaci smatraju golemim", navodi austrijski list.
Porsche je ušao u joint venture sa zagrebačkom IT tvrtkom Infinum i sada preuzima većinsko vlasništvo nad proizvođačem e-bicikala Greypom, koji je osnovao Rimac, navodi austrijski list.
Utjecaj na poslovni imidž Hrvatske
"Zahvaljujući Rimcu, Hrvatska se više ne doživljava samo kao zemlja s prekrasnim obalama i dobrom hranom već i kao zemlja ‘pozitivne investicijske klime i inovacija’, kaže marketinški stručnjak Petar Tanta", piše Die Presse.
Rimac je uz pomoć stranih tvrtki financirao širenje svoje grupe u kojoj ima tek 35 posto udjela, navodi austrijski list.
"Čini se da Rimčev kreativni poriv još uvijek nema granica, bila riječ o razvoju novih električnih Bugattija ili projektu novog sustava samovozećih robotaksija za Zagreb", piše Die Presse.
Prve kritike
Austrijski list konstatira da se "s usponom svoje tvrtke proslavljeni poduzetnik prvi put suočava s kritičnim tonovima i pitanjima".
"Na primjer, saborska zastupnica Katarina Peović iz lijeve Radničke fronte optužila je Rimca da netransparentno koristi EU fondove, da je kupio teren za novi kampus tvornice po dampinškim cijenama i da nije ispoštovao rokove za državno financiranje. Portal Index.hr je pak postavio pitanje što je bilo s ranijim projektima Rimca koji nikad nisu realizirani, poput razvoja jahti na električni pogon", piše Die Presse.
List navodi da je Rimac odmah dao vrlo detaljne odgovore.
"U svojoj fazi opstanka njegova tvrtka, koja je 2014. još uvijek imala 55 zaposlenih, držala se na površini s naručenim poslovima za druge tvrtke te je odluka o implementaciji razvijenih prototipova bila na klijentu. Zbog pandemije je odgođena homologacija Nevere, koju financira EU", navodi se u članku.
Die Presse na kraju citira Rimca, koji poručuje: "Ako smo na bilo koji način naštetili državi, vratit ćemo svaku kunu."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati