Butković na Pelješcu: Red je da premijer bude tu, najodgovorniji je i najzaslužniji
VEČERAS će se spojiti posljednji segment Pelješkog mosta - 250 tona težak čelični komad jedino je što još dijeli stanovnike krajnjeg juga od ostatka zemlje.
U RTL-u Danas su gostovali ministar prometa Oleg Butković i predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.
"Osjećamo se svi ugodno i sretno i zadovoljno jer je ovo veliki dan. Spaja se hrvatski teritorij nakon više od 300 godina, a spajamo i Pelješki most, jedan od najvećih mostova u Europi. Znamo što on znači za Hrvatsku", kazao je Butković.
"Bilo je objektivnih razloga zašto nije izgrađen do sada, znamo da je 2009. došla velika financijska kriza. Europski fondovi su nam omogućili da gradimo velike infrastrukturne projekte, jedan od njih je i Pelješki most, a 85 posto su bespovratna sredstva. Nije to samo most, to je 30 kilometara pristupnih cesta. Nakon današnjeg svečanog obilježavanja spajanja hrvatskog teritorija radovi će se nastaviti dalje. Ići će se na dovršetak mosta i pristupnih cesta, a iduće godine prije turističke sezone ćemo ga otvoriti i pustiti u promet", kazao je Butković.
Butković: Plenković je najzaslužniji
Kazao je da bi sljedeće godine do lipnja trebali biti napravljeni svi radovi.
"Neće biti naplate cestarine i mostarine nikada. To je bio uvjet kod europskog financiranja. Hrvatske ceste će upravljati mostom, održavati ga i nikakvih problema oko toga neće biti. Nakon ovoga se projekt privodi prema kraju", kazao je.
Kazao je i da večeras stižu premijer Andrej Plenković te nekoliko ministara.
"Red je da je tu predsjednik vlade, najodgovorniji je i najzaslužniji jer je pomogao u ključnim trenucima. Imali smo određenih problema s BiH i onda je trebalo, budući da je bilo EU financiranje osigurano, razgovarati s Europskom komisijom da se to ne zakomplicira, predsjednik je dao ruke. Operativno smo se bavili tim projektom najviše i da to ovako veličanstveno izgleda", kazao je ministar Butković.
Zašto se most spaja između 23 i ponoć?
Škorić je otkrio zašto se most spaja baš u ponoć.
"Razlozi su tehničke prirode. Znamo i sami da su temperaturne oscilacije važne kod gradnje ovakvih elemenata jer postoje oscilacije u materijalu. Iskustvo dosadašnje je da je u vremenu od 23 do 24 sata ta temperatura najoptimalnija za izgradnju", kazao je.
Škorić je kazao i da je sam projekt izazovan i složen.
"Jedan od izazova je funkcioniranje izgradnje ceste i dopreme materijala i opreme. Svi su to izvoditelji znali kod ugovaranja posla i radi se o ozbiljnim tvrtkama koje imaju iskustva u takvim poslovima", kazao je.
Škorić je kazao i da je plan da se do konca lipnja sljedeće godine završe pristupne ceste.
"Ne volim govoriti 'pristupne ceste' jer se radi o jedinstvenom projektu cestovnog povezivanja južne Dalmacije. To je 32 kilometra složene prometnice. Kada govorimo o mostu, govorimo o 2.4 kilometra. Radi se i most preko Malostonskog zaljeva, koji je blizu 500 metara duljine, četiri velika tunela. Jako je složen projekt. Kada govorimo o pomaku, nakon 300 godina povezivanja Hrvatske, da li će biti nešto šest mjeseci prije ili kasnije na ovakvom projektu, a znamo i sami da smo imali problema s javnom nabavom i da je bilo niz žalbi te da je bio covid, tih šest mjeseci neće biti problem. Žao mi je, ali očekujem razumijevanje za to", kazao je Škorić.
Butković: Pelješki most je projekt svih projekata
Butković je ranije gostovao i u Dnevniku N1.
Pelješki most je projekt svih projekata, rekao je.
"Danas je veliki događaj. Mnoge su generacije sanjale da se on napravi, preko 20 godina traju volja i želja, a mi smo privilegirana generacija koja ostvaruje projekt uz financije iz EU-a. Ovim mostom spaja se hrvatski teritorij. Ovo su trenuci koji se ne događaju svaki dan, a nakon ovoga treba završiti i most i pristupne ceste", rekao je Oleg Butković.
Do početka sljedeće sezone 30 kilometara pristupnih cesta i most trebali bi biti gotovi.
"Hrvatske ceste su pokazale da su ozbiljna tvrtka i da najveći infrastrukturni projekt mogu provesti filigranski točno. Kod javne nabave bilo je puno žalbi, ali takav je zakon kakav je. Cijela je vlada disala kao jedan, ovo je veliki dan za sve nas. Ipak, čekamo i sljedeću godinu kada će sve biti pušteno u promet", kazao je ministar.
"Ovim mostom spajamo svoj, europski teritorij"
Što se tiče toga kako susjedi gledaju na gradnju mosta, kazao je kako su u fazi prije početka gradnje postojali pritisci nekih političkih stranaka i političara iz BiH.
"Tada je Plenković sjeo s Jean-Claudeom Junckerom i mogli smo početi graditi jer je financiranje bilo odobreno. Most se nalazi na 500 metara od razgraničenja, pravo neškodljivosti BiH neće biti ugroženo. Mi smo prihvatili sve argumente da visina bude 55 metara, a širina plovnog puta 200 metara. Takav projekt je napravljen, takav most sagrađen i nema razloga ni za kakve tenzije. Ovim mostom spajamo svoj, europski teritorij", rekao je Butković.
U lipnju treba završiti sve pristupne ceste, rekao je.
"Građani više neće trebati putovnicu da bi došli kući"
"Ovo je velik trenutak za sve građane i Pelješca i Korčule. Za Pelješac je ovo od velikog turističkog značaja, a građani neće više trebati putovnicu da bi došli kući", kazao je ministar.
Što se tiče mosta za Pašman, kazao je kako je odobrena izrada studijske dokumentacije.
"Taj bi most dobio puno dobrog, no to su postupci kakvi jesu", kazao je Butković.
Kinezi kao graditelji
Svaki član WTO-a može se javiti na natječaj, kazao je.
"Bilo je skepse da nećemo moći ugovoriti s Kinezima, no javni natječaj je procedura, stvar je ponude, referenci - kako za most na Pašmanu tako i za druge velike projekte", rekao je Butković.
Naglasio je kako ovo nije otvaranje mosta, nego obilazak radova i svečanost spajanja mosta i hrvatskog teritorija.
Što se tiče uzvanika, rekao je:
I na N1 hvalio Plenkovića
"Smatrali smo da najzaslužniji ljudi iz izvršne vlasti, počev od Plenkovića, ministar, te predsjednik Uprave Hrvatskih cesta trebaju biti tu danas. Kada bude otvaranje mosta i cijelog projekta, bit će tu i uzvanici i više mjesta za sve", kazao je Butković.
Što se daljnjih ulaganja tiče, rekao je kako se provodi velik investicijski ciklus ulaganja u luke te da se u njih najviše ulaže u Dubrovačko-neretvanskoj županiji.
"Završetkom Pelješkog mosta nastavljamo po planu koji smo naumili", rekao je Butković.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati