Državno odvjetništvo istražuje potonuće Vojkovićevih brodova kod Visa
Tekst: Dragan Miljuš
Foto: Damjan Tadić/Cropix
U SVEGA godinu dana na morsko dno otišle su ribarice Marinero i Dupin mali, obje u vlasništvu tvrtke Marinero komiškog gradskog vijećnika Pjerina Ivčevića i šefa Croatia osiguranja Hrvoja Vojkovića. Za vađenje Marinera ista osiguravajuća kuća plaća 3,5 milijuna kuna, a troškova će svakako biti i za pokriće štete na Dupinu, koji se neće vaditi jer je potonuo na 150 metara dubine.
"Ovo je monstruozno podmetanje"
Nakon što su mediji upozorili na sumnjiva potonuća i štetu koju podmiruje tvrtka koju vodi vlasnik brodova, slučaj je odlučilo istražiti Državno odvjetništvo. Kako Index neslužbeno doznaje, formiran je spis i započeto prikupljanje potrebnih informacija i obavijesti.
Pjerino Ivčević uvjerava da se radi o nevjerojatnom spletu okolnosti i ljudskoj tragediji. "Ovo podmetanje je monstruozno. Netko ovu katastrofu želi iskoristiti za dnevnopolitičke potrebe. Tko me pozna, tko želi realno sagledati cijelu situaciju, shvatit će da ove optužbe jednostavno ne drže vodu", uvjerava Ivčević, nezavisni komiški vijećnik i rođak Tonke Ivčević, gradonačelnice Komiže.
Ivčević prodaje obiteljsku kuću, jer mu polica neće pokriti štetu
Sumnju pobuđuje činjenica da Ivčević nije zvao pomoć kad je saznao da su mu ribarice u problemima, već je sam organizirao spašavanje. "To su bile takve situacije. Monstruozno me optužiti za nemar. Pa posadu Marinera jedva smo spasili, stigli smo u zadnji trenutak", priča Ivčević.
Kaže da je s Vojkovićem kupio Marinera kreditom od 400 tisuća eura, a i da su još dosta uložili. Polica je, tvrdi, vinkulirana u korist Erste banke, i neće mu biti dostatna da brod ponovno privede svrsi. "Sigurno će nedostajati jedno 100 tisuća eura pa zato sad prodajem obiteljsku kuću", kaže Ivčević.
Sprijateljio se, kaže, sa Vojkovićem prije nekoliko godina i zainteresirao ga za ribarstvo. Njemu se to činilo kao dobro ulaganje. "Pa znao je i on da ne može do vijeka biti u politici", kaže Pjerino. Nije mu čudno što su brodove osigurali u Croatia osiguranju. "Pa gdje smo ih trebali osigurati. To je bio najnormalniji izbor", kaže Ivčević.
Vojković izašao iz posla prije deset dana
Vojković mu se, tvrdi, javio prije deset dana i rekao da izlazi iz zajedničkog posla. "Požalio mi se da je počela hajka na njega, da su mu počeli smještati i da bi bilo najbolje da izađe iz tvrtke", otkrio je Ivčević. Kaže da nije trebao isplatiti partnera.
Povjerenstvo Ministarstva mora otkrilo je brojne nepravilnosti i propuste u održavanju Marinera. Primjerice, u funkciji nisu bila nepropusna vrata, pumpe nisu bile ispravne, na brodu je bilo manje članova posade nego što propisuje zakon...
"Ma to su sve gluposti. Brod je pola godine bio na morskom dnu i sad oni meni govore da fali neka brtva. Pa i lučki kapetan je sve najbolje govorio o Marineru. Državno odvjetništvo je ispitivalo i to potonuće pa, koliko sam čuo, nisu našli ništa protiv mene. Ovih dana bih to trebao dobiti napismeno", uvjerava Ivčević.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati