Evo čime se bavi država: Otvorili su dućan u centru Zagreba, prodaju sir i jaja
HRVATSKA je posljednjih godina iz proračuna kroz izravna davanja ili garancije podržavala svakakve gospodarske subjekte - od Uljanika do HŽ-a i sličnog, a uvijek pod opravdanjem da je riječ o strateškim poduzećima.
Sad se ubacila u prodaju sira, jaja, kulena i pršuta.
U petak je u centru Zagreba, naime, otvorena Kuća hrvatske hrane Crotaste.
Na policama Kuće hrvatske hrane, koja se u 130 kvadratnih metara nalazi u blizini Kuće Europe u Zagrebu, nalaze se hrvatski proizvodi, od slavonskog kulena, dalmatinskog i istarskog pršuta, "GMO-free" jaja, šparoga, vina, maslinovog ulja do paškog sira, arancina i ribe iz Jadrana, koje će stanovnici Zagreba i njegovi posjetitelji moći kupiti.
Rezultat je to suradnje Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu (HAPIH), tvrtke Agro-klaster Vukovarsko-srijemske županije, Ministarstva poljoprivrede i Vukovarsko-srijemske županije.
Drugim riječima, vlada se bavi prodajom kulena i jaja.
Dvoje ministara bilo na otvorenju
Štoviše, da to bude i javno obznanjeno pobrinula se Marija Vučković, ministrica poljoprivrede, koja je došla na otvorenje. Uz nju je bio ministar obrane Mario Banožić.
Banožiću se Vučković čak i zahvalila, kako prenosi Hina, što je uspio ukloniti prepreke za otvaranje Kuće u državnom prostoru. Kako je to ministar obrane učinio, nije poznato.
"Cilj je malim i srednjim proizvođačima iz cijele Hrvatske osigurati mjesto za promociju i prodaju proizvoda u centru glavnog grada, što je posebno važno u ovim teškim vremenima koronakrize. Svima dajemo priliku da se ovdje nađu i jedinu prednost imaju proizvodi koji nose oznaku europske kvalitete", istaknuo je ravnatelj HAPIH-a Krunoslav Dugalić prije otvorenja.
No nije poznato po kojem će se principu birati OPG-ovi i proizvodi, tko će imati prednost i tko će biti bolje plasiran. A to je sve važno kad je dućan u vlasništvu države, odnosno u vlasništvu poreznih obveznika.
Oreščanin: Nelojalna konkurencija poduzetnicima
Na ovu vijest, koja je u većini medija nekritički predstavljena kao "mamac za turiste" i prilika da se potiče domaća poljoprivreda, reagirao je Dražen Oreščanin iz Glasa poduzetnika.
On smatra da je ideja da se država petlja u maloprodaju potpuno promašena iz cijelog niza razloga, a posebno jer poduzetnicima stvara nelojalnu konkurenciju.
"Veliki podvig vlade RH - otvorila je dućan s poljoprivrednim proizvodima u centru Zagreba.
Na otvorenje dućana ponosno su došli dvoje ministara i jedan župan! Pa dobro, što je sve krivo i naopako u tome da se država bavi maloprodajom prehrambenih proizvoda?
Kao prvo, totalno je promašena ideja petljanja države u maloprodaju, čime se država ne bi trebala baviti. Umjesto da se bavi smanjivanjem poreza i povećavanjem konkurentnosti gospodarstva, država na ovaj način stvara malim poduzetnicima nelojalnu javnu konkurenciju", kaže Oreščanin.
Oreščanin smatra kako će dućan postati poligon za uhljebljivanje
Nadalje, Oreščanin smatra da će ovaj dućan, kao i sve ono u njegovoj pozadini, biti podloga za uhljebljivanje.
"Zatim, ovakav dućan i agencija i javni klasteri koji stoje iza njega će biti novi poligon za uhljebljivanje. Po mojoj skromnoj procjeni, radi se o 30 - 40 radnih mjesta na državnoj sisi - voditelj dućana, dva šefa smjene, prodavači, skladištari, referenti nabave, marketing, odnosi s javnosti, odnosi s turističkim zajednicama, nastavi niz", piše Oreščanin.
"Naravno da će poslovanje biti netransparentno, neće se znati kome i koliko se plaća najam i kolike gubitke će svake godine ovaj dućan i projekt ostvarivati. To će se sve zakamuflirati u troškove agencije.
Sigurno će i kriteriji za otkup proizvoda OPG-ova biti 'transparentni', zanima me baš čiji proizvodi se tamo nalaze i od koga ih država otkupljuje i po kojoj cijeni. Iz ovakvih projekata, naoko sitnih, vidi se stvarni kapacitet hrvatskog državnog vrha. Ako im ovakve mali stvari nisu jasne, kako je tek kada se dođe do velikih i bitnih problema?" zaključuje.
*Index koristi third party aplikacije za realizaciju anketa kako bismo smanjili mogućnost manipulacije anketom od strane korisnika, ali i potpuno odagnali mogućnost vlastitih manipulacija rezultatima. Svejedno, online ankete ne mogu se smatrati znanstveno utemeljenima niti vjerodostojno predstavljaju većinu hrvatske populacije. Index, naime, relativno rijetko posjećuju potpuni idioti, koji pak u ukupnoj hrvatskoj populaciji imaju značajan udio.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati