Facebook i Google otkrivaju gdje Hrvati migriraju i što Nijemce zanima o Hrvatima
HRVATSKO katoličko sveučilište i Zaklada Konrad Adenauer u Zagrebu organizirali su u četvrtak 15. listopada 2020. predstavljanje nove studije doc. dr. sc. Tade Jurića "Praćenje migracija pristupima digitalne demografije - što nam mogu reći Facebook i Google Trends o hrvatskim migracijama?".
Jurić smatra da internetski podaci mogu biti vrlo transformativni za demografiju te je predstavio rezultate studije i razvoj modela kojim se predviđaju migracija i stupanj integracije putem praćenja digitalnih tragova. U tu svrhu koristili su analitičke alate Google Trends (GT) i Facebook (FB), navodi se u priopćenju na stranicama HKS-a.
Glavni cilj rada je bio predstaviti novi model za praćenje i predviđanje migracija te generalnu procjenu stupnja integracije novih hrvatskih iseljenika.
Svaki peti tražitelj posla u Hrvatskoj raspituje se za zaposlenje u inozemstvu
Među rezultatima docent Jurić je istaknuo da je studija pokazala da podaci koje generira FB po saveznim pokrajinama Njemačke koreliraju sa službenim podacima te da odstupanja gotovo i nema, dok podaci za pojedinačne gradove odstupaju.
Analiza digitalnih tragova pokazala je da prilikom planiranja migracije iseljenici u Hrvatskoj najčešće pretražuju pojmove "posao" i "zamolba za posao", a za njima slijedi pojam "životopis".
Indikativno je da se u Hrvatskoj pojam zamolba za posao na njemačkom jeziku "Bewerbung" pretražuje sve intenzivnije pa taj pojam nadilazi i samo pretraživanje na materinskom jeziku. To je snažna indicija da se hrvatski građani pripremaju za daljnje iseljavanje u Austriju i Njemačku. Ono što se također može iščitati iz ovih podataka je da se svaki peti tražitelj posla u Hrvatskoj raspituje za zaposlenje u inozemstvu.
Jurić zaključuje da iz Hrvatske žele otići i zaposleni jer "posao u Njemačkoj" najčešće Hrvati pretražuju u ranim jutarnjim satima ili pri kraju radnog vremena.
Također, smatra da će u idućim godinama rasti iseljavanje u zemlje u kojima se priča njemački, a posebice u Austriju jer sve više građana pretražuje "posao u Austriji".
Kakva je integracija Hrvata u Njemačkoj?
Kao važan rezultat studije istraživač je istaknuo da se navedenim alatima može dosta pouzdano pratiti i stupanj integracije hrvatskih iseljenika u njemačko društvo, naročito putem analize FB interesa. Pokazalo se da hrvatski iseljenici u Njemačkoj pokazuju najveći interes za učenje njemačkog jezika, što je snažan pokazatelj želje i volje za integracijom u njemačko društvo. U pretragama interesa prva dva mjesta zauzimaju upravo stranice na kojima se može učiti njemački jezik.
Nijemci se najviše pitaju jesu li Hrvati muslimani
"Zanimljivi uvidi se dobiju i kada se analizira pogled iz Njemačke. Primjerice Nijemci najviše postavljaju pitanje "Jesu li Hrvati muslimani?" te drugo po redu intenziteta: Koliko Hrvata prima socijalnu pomoć u Njemačkoj? Zanimljiva spoznaja koju smo uočili je i da raste broj razvoda brakova među hrvatskim iseljenicima u Njemačkoj. Taj trend bilježi kako FB u rubrici "životni događaji" i "status veze" tako i alat Google Trends. Kako Google Trends ne bilježi pojmove koji se ne pretražuju u većem opsegu, primjerice pojam "Stjepan Radić" nije dovoljno pretraživan da bi ga Google indeksirao u Njemačkoj. Tako nam je indikativno i da sam pojam "razvod braka" za hrvatske iseljenike postaje relevantan pojam pretraživanja jer se očito pretražuje u velikom opsegu", rekao je Jurić.
Cijelo predstavljanje pogledajte ovdje:
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati