Faktograf: Nema relevantnih istraživanja koja najavljuju ulazak Škore u drugi krug
NAKON što je Škoro prije par dana rekao da prema svim istraživanjima on ide u drugi krug, Faktograf je provjerio istraživanja vezana uz drugi krug na zagrebačkim izborima i ustvrdio: nijedno do sada objavljeno relevantno istraživanje nije predvidjelo da će u izborima za gradonačelnika Zagreba Škoro ući u drugi krug.
U anketi Nove TV šesti
U prvoj predizbornoj anketi, koju je objavila Nova TV 4. ožujka, Miroslav Škoro dobivao je 6.3 posto glasova i bio šestoplasirani kandidat, iza Tomislava Tomaševića, Joška Klisovića, Davora Filipovića, Vesne Škare Ožbolt i Zvonimira Troskota. Drugi krug s Tomislavom Tomaševićem (38 posto) tada se najviše smiješio SDP-ovom kandidatu Jošku Klisoviću (15.8 posto).
Faktograf napominje kako je tu telefonsku anketu agencija IPSOS provela 2. i 3. ožujka, kada se - neposredno nakon smrti dugogodišnjeg gradonačelnika Milana Bandića - tek počelo šuškati da će Škoro u utrku. Škoro je to potvrdio tek 6. ožujka.
U prvoj anketi razmatralo se i kome će otići Bandićevi birači, a tu je Škori pripalo 11 posto pristaša bivšeg gradonačelnika.
U istraživanju za N1 Škoro je bio peti pa četvrti
U istraživanju koje je objavio N1 17. ožujka Miroslav Škoro je s 8.3 posto podrške bio petoplasirani, iza Tomislava Tomaševića, Joška Klisovića, Davora Filipovića i Vesne Škare Ožbolt, a prestigao je MOST-ova Zvonimira Troskota. Drugi krug s Tomaševićem najviše se smiješio Jošku Klisoviću, ali je njegovih 11.7 posto podrške bilo vrlo blizu 10.7 posto podrške za HDZ-ova Davora Filipovića.
Ta anketa, koja je provedena od 11. do 16. ožujka, poigrala se i idejom da u drugi krug uz Tomaševića ide Škoro, a rezultat bi, prema tom istraživanju, bio 57 naspram 16 posto za Tomaševića.
13. travnja druga anketa na N1: Scenariji za drugi krug, protiv Tomaševića najviše šansi ima Vesna Škare Ožbolt
U drugom istraživanju, koje je N1 objavio 13. travnja, Škoro se pomaknuo za jedno mjesto unaprijed - on je četvrtoplasirani, ali ne zbog vlastitog rasta, već zbog velikog pada Joška Klisovića do kojeg je došlo, sugeriraju postoci, zbog samostalne kandidature Anke Mrak-Taritaš koja je istaknuta u međuvremenu. Škoru u toj anketi, koja je provedena od 8. do 12. travnja, bira 7.7 posto birača (dakle, manje nego u ožujku, kada je imao 8.3), ali je to više nego Klisovićevih 7.6.
Drugi krug najizvjesniji je, po toj anketi, za HDZ-ova Davora Filipovića kojeg bira 13.4 posto građana, dok prvoplasirani Tomašević ima 37.2 posto. Donekle dobre izglede za drugi krug ima i Vesna Škare Ožbolt s 10.1 posto.
Izgledi za drugi krug
Jedina anketa sa Škorom u drugom krugu bila je nereprezentativna
Istraživanje za N1 provela je međunarodna agencija MASMI koja sjedište ima u Londonu, a ima i svoj beogradski ured koji surađuje s MASMI Adriaticom iz Zagreba. MASMI Adriatica pokriva područje Hrvatske, Kosova i Albanije, a u studiju N1 rezultate istraživanja prezentirao je njen čelni čovjek Igor Dušanović. Zbog podatka da agencija ima ured u Beogradu (iako se na toj stranici vidi da surađuju s velikim klijentima) neslužbeni Škorin glasnogovornik Velimir Bujanec na svom je Facebooku konstatirao kako se "Srbi miješaju u izbore u Hrvatskoj", objavio je Faktograf.
Bujanec je napisao kako smo "već i prije objave rezultata ‘ankete’ N1 televizije o zagrebačkim izborima, znali da će kandidat ekstremne ljevice Toma Tomašević biti prvi, a kandidat Plenkovićevog HDZ-a Davor Filipović drugi, sve naravno, s ciljem da na vlast u hrvatskom glavnom gradu dođe soroševac i da se N1 televiziji vrati doseg na platformi A1, za oduzimanje kojeg su sami optužili Andreja Plenkovića…". Nastavlja i kako je bilo "posebno važno ‘spustiti’ dr. Miroslava Škoru na četvrto mjesto - i tako stvoriti dojam da jedini kandidat koji može pobijediti Tomaševića u drugome krugu, u drugi krug - ne ulazi".
Faktograf navodi kako je nejasno na što Bujanec misli kad kaže "spustiti Škoru" s obzirom na to da do sada ne postoji nijedna reprezentativna anketa koja Škori predviđa bilo koje od prva tri mjesta.
Jedina anketa koja Škori predviđa ulazak u drugi krug je internetska anketa koju je napravila agencija McElit braće Marija i Hrvoja Macana, koji stoje i iza portala Priznajem.hr. U toj se anketi visoki rejting Škore osnivao na nereprezentativnom uzorku. Također, ne postoji vjerodostojna anketa koja pokazuje da je Škoro "jedini kandidat koji može pobijediti Tomaševića u drugom krugu", kao što to tvrdi Bujanec.
Anketu, za koju se lažno tvrdi da je reprezentativna, provela je agencija McElit braće Macan s portala Priznajem.hr, poznatog po objavljivanju dezinformacija, zaključuje Faktograf.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati