Festo 2009: "Brending je puno više od stvaranja imena, loga i kampanje"
BRANDOVI imaju snagu promijeniti svijet je su oni sami po sebi dobre ideje pretvorene u jasan i prepoznatljiv proizvod, rekao je Richard C. Veit, direktor Innterbrand Zintzmeyer & Lux, u Hamburgu te član Uprave Innterbrand Zintzmeyer & Lux za Središnju i Istočnu Europu. Govoreći o ekonomskoj krizi kao krizi za brandove Veit je dodao kako je brending puno više od stvaranja imena, loga i kampanje. "Treba brand voditi i upravljati njima na holistički način", smatra Veit.
Vlasnici branda imaju jasna očekivanja od njega dodaje Veit. "Za vlasnika on donosi vrijednost koji jamči uspjeh, donosi i višu komunikacijsku efikasnost i smanjenje troškova, kroz diferencijaciju i identifikaciju donosi i više prihode, a kontinuitet, sigurnost i povjerenje u njega smanjuju mogućnost odlaska u gubitak".
Vlasnici brandova moraju donijeti odluku hoće li dalje raditi isto, napraviti obrambene akcije ili tražiti nove mogućnosti na tržištu, kaže Veit. "Treba gledati i iza ove krize jer sve što činimo utjecat će na percepciju branda nakon krize, a sama kriza će pokazati sve skrivene problem branda ali i cijelog poslovanja", zaključuje Vait.
Hrvatski dizajn je vrlo zanimljiva kombinacija stilova i utjecaja, a posebno je jak u ambalaži, plakatima i knjigama, ocijenio je ugledni američki povjesničar dizajna Victor Margolin. Zajedno sa stalnim predavačem na Studiju dizajna zagrebačkog Arhitektonskog fakulteta Feđom Vukićem, Margolin je predstavio knjigu ''Hrvatski dizajn sada'', presjek hrvatskog dizajna u zadnje tri godine.
U hrvatskom dizajnu Margolin uočava sklonost performativnoj grafici i velik broj kulturnih referenci, u čemu prepoznaje otpor općoj globalizaciji i izjednačavanju. Ako se održi i poveća sadašnja kvalitativna razina hrvatskog dizajna, oni bi za 10 do 15 godina, predviđa Margolin, mogao steći svjetski ugled.
Feđa Vukić naglasio je da je Studij dizajna jedna od rijetkih akademskih institucija čiji studenti bez problema pronalaze posao. Njih oko 90 posto bavi se grafičkim dizajnom, a oko 75 posto radi u oglašavanju. Područje industrijskog dizajna slabije je razvijeno, a Vukić ni ne vjeruje da će doći do njegove ekspanzije, jer Hrvatska više nema snažnu industriju koja bi generirala velike narudžbe za dizajnere. Najvećim izazovom Vukić smatra povezivanje modernog dizajna i sveprisutnog oživljavanja tradicije kroz ekološku poljoprivredu.
Sonzorirani članak
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati