FOTO Spojen omiški most
MOST Cetina je spojen te slijedi nastavak radova vrijednih 23.16 milijuna eura (bez PDV-a), a izgradnjom mosta i obilaznice prometno će se rasteretiti gradska jezgra Omiša.
Most je duljine 224.45 metara i izvodi se u sklopu projekta izgradnje obilaznice Omiša. Nadsvođuje Cetinu čeličnim lukom čiji su krajevi učvršćeni u tunelima s obje strane mosta, pa je njegova duljina veća od vidljive konstrukcije.
Iako je most praktički već bio spojen, jutros se održala svečanost spajanja.
MOST Cetina preko kanjona rijeke Cetine u Omišu u četvrtak je spojen, a očekuje se da će se njime moći voziti od jeseni. Most je duljine 224.45 metara i dio je projekta izgradnje obilaznice Omiša. Nadsvođuje Cetinu čeličnim lukom čiji su krajevi učvršćeni u tunelima s obje strane mosta, pa je njegova duljina veća od vidljive konstrukcije.
Vrijednost radova je 23.16 milijuna eura (bez PDV-a), a riječ je o projektu čija će realizacija doprinijeti prometnom rasterećenju gradske jezgre Omiša i smanjenju gužvi. Na spajanju je bio premijer Andrej Plenković, koji je izjavio da je spajanje mosta Cetina "dobra stvar za Omiš, Dalmaciju i Splitsko-dalmatinsku županiju" te kako vjeruje da će obilaznica Omiša biti dovršena do jeseni i da će se tada mostom moći i voziti.
Most, kako je rekao, ključan je objekt na budućoj cesti Solin - Stobreč - Dugi Rat - Omiš, koja će biti ključna za rasterećenje prometa Jadranskom magistralom, posebno tijekom ljetne turističke špice.
"Most Cetina još je jedan doprinos investicijama u cestovnu infrastrukturu u Hrvatskoj", rekao je Plenković i podsjetio na druge veće prometne projekte, kao što su autocestovno povezivanje Baranje s mrežom autocesta, cesta D403 u Rijeci, izgradnja druge cijevi tunela Učka i autocesta Lekenik - Sisak - Petrinja.
Plenković: Ovaj projekt je prekrasan
Premijer nije htio iznositi datum završetka kompletne prometnice od Solina do Omiša jer to ovisi o javnim nabavama i natječajima, no rekao je da će dio od Makarske do Omiša biti gotov do jeseni.
"Ideja je vlade da to ide što brže", dodao je.
Smatra da je Omiš izgradnjom mosta Cetina dobio dodatnu vrijednost.
"Ovaj projekt je prekrasan, on na neki način oplemenjuje vizuru kanala Cetine", rekao je.
Most Cetina jedan je od najzahtjevnijih građevinskih pothvata u Hrvatskoj u više od 30 godina.
Treći je dio dionice Dugi Rat (DC8) - čvor Dugi Rat - čvor Omiš, a nakon spajanja mosta slijede radovi na odvodnji u tunelima, asfaltiranje i postavljanje burobrana.
Četvrti dio također je već u izgradnji, riječ je o dionici dugoj tek nešto manje od tri kilometra, odnosno o spoju ceste na državnu cestu DC8.
Ugovorni rok završetka svih građevinskih radova je 30. lipnja ove godine, a u Hrvatskim cestama očekuju da će dionica biti u prometu najesen.
Realizacija mosta i obilaznice predstavljena je 2014. godine kao dio Multimodalne platforme splitske aglomeracije Solin - Stobreč - Dugi rat - Omiš.
Projekt Multimodalna platforma splitske aglomeracije podijeljen je u nekoliko faza, a dionica Spojna cesta Dugi Rat (DC8) - čvor Dugi Rat - čvor Omiš je jedna od faza tog projekta.
Investicija je procijenjena na 2.44 milijarde kuna, a ukupna duljina zahvata iznosi 21.5 kilometara.
Plenković se obratio javnosti.
"Veliko mi je zadovoljstvo što smo danas u Omišu na spajanju ovog mosta. Hvala ministru Butkoviću, Hrvatskim cestama i Strabagu", rekao je Plenković. "Ovo je dobra vijest za Omiš, ali i za cijelu Dalmaciju. Vjerujemo da će obilaznica biti dovršena do jeseni i da će se nakon toga moći voziti preko mosta", rekao je.
"Ovaj dio je ključan za rasterećenje prometa tijekom ljeta", rekao je dodavši da se nastavlja projekt izgradnje ceste od Trogira prema Omišu kojom će se rasteretiti magistrala.
Spajanju mosta prisustvuju premijer Andrej Plenković i ministar prometa Oleg Butković. Oni će u Omišu razgledati i luku koja je u izgradnji.
Danas će se zavariti zadnjih par centimetara omiškog mosta te će on biti službeno spojen. No, to ni blizu nije kraj radova. Očekuje se da bi ova dionica mogla biti puštena u promet najesen.
>> Opširnije
Most je duljine 224.45 metara i izvodi se u sklopu projekta izgradnje obilaznice Omiša. Nadsvođuje Cetinu čeličnim lukom čiji su krajevi učvršćeni u tunelima s obje strane mosta, pa je njegova duljina veća od vidljive konstrukcije.
Tijekom spajanja činilo se da graditelji nisu bili precizni i da most neće u svome središtu biti dobro spojen jer njegovi krajevi koji su izlazili iz dvaju tunela nisu bili na istoj visini, ali riječ je zapravo o posebnoj tehnici gradnje i spajanja konstrukcije, kod koje je to i predviđeno.
Vrijednost radova je 23.16 milijuna eura (bez PDV-a), a riječ je o projektu čija će realizacija doprinijeti prometnom rasterećenju gradske jezgre Omiša i smanjenju gužvi.
Prvi dio dionice Spojna cesta Dugi Rat (DC8) - čvor Dugi Rat - čvor Omiš dug je 2800 metara, u što je uključen i spoj na Jadransku magistralu, a izrada glavnih projekata je u tijeku.
Tijekom ove godine planira se ishođenje građevinske dozvole, a u planu nabave za 2023. planirano je pokretanje postupka javne nabave za izgradnju i nadzor. Drugi dio dionice je od Dugog Rata prema mostu Cetina.
Most je treći dio dionice, a nakon spajanja mosta slijede radovi na odvodnji u tunelima, asfaltiranje i postavljanje burobrana.
Četvrti dio također je već u izgradnji, riječ je o dionici dugoj tek nešto manje od tri kilometra, odnosno o spoju ceste na državnu cestu DC8.
Ugovorni rok završetka svih građevinskih radova je 30. lipnja ove godine, a u Hrvatskim cestama očekuju da će dionica biti u prometu najesen ove godine.
Realizacija mosta i obilaznice predstavljena je 2014. godine kao dio Multimodalne platforme splitske aglomeracije Solin - Stobreč - Dugi rat - Omiš.
Projekt Multimodalna platforma splitske aglomeracije podijeljen je u nekoliko faza, a dionica Spojna cesta Dugi Rat (DC8) - čvor Dugi Rat - čvor Omiš je jedna od faza tog projekta.
Investicija je procijenjena na 2.44 milijarde kuna, a ukupna duljina zahvata iznosi 21.5 kilometara.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati