Gradi se novi terminal u osječkoj luci
IZGRADNJA terminala za pretovar rasutih tereta u osječkoj luci, gdje se uskoro očekuje početak radova, omogućit će njenu tehnološku modernizaciju te bržu i učinkovitiju lučku uslugu, a to će izravno utjecati na poziciju luke Osijek na tržištu lučkih usluga.
Nakon što je vlada u studenome osigurala državno sufinanciranje toga projekta, u Lučkoj upravi Osijek ističu kako je u tijeku dostava dokumentacije koja prethodi potpisivanju ugovora. U rujnu je za izvođača radova odabran slovenski GH holding, a početak gradnje očekuje se u siječnju sljedeće godine, s rokom izvođenja od 28 mjeseci.
Ukupna vrijednost projekta iznosi 259.2 milijuna kuna s PDV-om, a ugovor za radove na izgradnji terminala za rasute terete vrijedan je 179.3 milijuna kuna s PDV-om. Projekt se sa 78 posto iznosa financira sredstvima Europskog kohezijskog fonda, a preostalih 22 posto su sredstva iz državnog proračuna.
U osječkoj Lučkoj upravi podsjećaju kako je to prvi projekt od svih morskih i riječnih luka u Hrvatskoj koji je bio odobren za sufinanciranje iz fondova Europske unije.
Izgradnja obale
Opsežni građevinski radovi provodit će se na površini od 4.5 hektara. Predviđena je izgradnja obale za pretovar rasutog tereta od 240 metara s dva veza za brodove, postrojenja za pretovar tereta i usipnog koša, kranske staze u dužini od oko 300 metara, izgradnja nastavka željezničkih kolosijeka te pristupne ceste od 300 metara.
Kako bi se osiguralo normalno funkcioniranje terminala, bit će nužno izgraditi prateću infrastrukturu poput sustava oborinske odvodnje i vodoopskrbe i opskrbe električnom energijom te obaviti potrebne radove na nosaču transportera, otvorenom skladištu i opremi za prekrcaj i transport.
Kada je riječ o značaju projekta za tržišno pozicioniranje luke Osijek, jačanje njenih gospodarskih kapaciteta te daljnji razvoj riječnog teretnog prometa na osječkom području, u Lučkoj upravi smatraju kako će se luka Osijek tehnološki modernizirati, a lučka usluga postati brža, suvremenija i učinkovitija. To će izravno utjecati na poziciju luke na tržištu lučkih usluga, što će se posredno odraziti na gospodarsko pozicioniranje Osječko-baranjske županije i grada Osijeka, navode u Lučkoj upravi.
Iznose kako je ove godine u luci Osijek pretovareno 120.237 tona tereta, dok je 206.773 tona pijeska pretovareno slijedom državne koncesije za vađenje iz riječnih korita.
Povećanje prometa unutarnjim vodnim putovima
Kažu i kako prometne studije ukazuju da će udio prometa unutarnjim vodnim putovima sljedećih godina rasti te da je usmjerenost Europske unije na aktivnosti u smanjenju zagađenosti ujedno i potpora održivim načinima prijevoza, kao što je prijevoz unutarnjim plovnim putovima.
U skladu s tim usmjerenjem i prometnom infrastrukturom u Hrvatskoj, može se pretpostaviti da će prijevoz tereta unutarnjim plovnim putovima rasti, smatraju u upravi osječke luke.
U osječko-baranjskoj županijskoj upravi ističu kako je, uz dovršetak međunarodnog cestovnog koridora 5C, koji je planiran 2024. godine, te najavljena ulaganja u obnovu putničkog terminala osječke zračne luke, ovo jedan od kapitalnih projekata, koji se provode u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, a koji stvaraju preduvjete za gospodarski razvoj ovog dijela Hrvatske.
U Županiji smatraju kako će se izgradnjom terminala za rasute terete povećati razina zaštite okoliša pri prekrcaju tereta i sigurnosti brodova u osječkoj luci, poboljšati dostupnost lučke infrastrukture, razviti učinkovitiji transport tereta, a korištenje nove opreme i tehnologije smanjit će operativne troškove.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati