Granice su otvorene, a Jadran zjapi prazan. Šef udruge agencija: Ovo će potrajati
ŠTO ĆE BITI s turističkom sezonom, pitanje je koje se sve češće postavlja nakon što su otvorene granice, no iako je bilo navale prvenstveno kada je riječ o Slovencima, hrvatske su morske destinacije i dalje gotovo prazne.
U Hrvatskoj trenutno boravi oko 20.000 turista, od toga 17 tisuća na Jadranu, a oko 3000 na kontinentu. Rovinj, inače jedno od najpopularnijih hrvatskih ljetnih odredišta, zjapi prazan.
Hrvatske turističke destinacije zjape prazne
"Kao da smo u veljači, samo što je toplije. Neobično je, ali mislim da će ipak za koji mjesec biti drugačija slika", kaže Roman iz Slovenije za Dnevnik Nove TV. Brojke nisu ni blizu prošlogodišnjima, kada je u Rovinju bilo oko 10.000 gostiju, no iz Turističke zajednice kažu da situacija napokon ide nabolje.
"Rezervacije su krenule, buking je dobro krenuo, pogotovo za sedmi i osmi mjesec, imamo svakodnevno jako puno upita naših potencijalnih gostiju iz stranih zemalja", kaže Odete Sapač iz TZ-a Grada Rovinja.
Zasad domaći turisti spašavaju sezonu. Za njih su cijene tek nešto povoljnije, dok je za strano tržište puna cijena.
"Domaći gosti vjerojatno će stizati, a od stranaca ništa ne očekujemo do osmog mjeseca, za sada. Za domaće goste nudimo nekakve popuste, ali za strance idu normalne cijene kao i uvijek", rekla je za Novu TV iznajmljivačica Jelena Ivković.
Dobra epidemiološka situacija i potencijalne dobre vijesti
Hrvatska ima dobru epidemiološku situaciju, a ohrabruju i vijesti koje pristižu o interesu za ljetovanje na Jadranu, poput istraživanja koje je provela agencija Arbona, certificirani hrvatski partner Googlea za tzv. AdWords, koje daje nadu da bi se barem na vrhuncu sezone hrvatski turistički kapaciteti mogli značajnije popuniti.
Pretražujući na Googleu destinacije za godišnji odmor, Nijemci u posljednjih 90 dana, a još više unatrag nekoliko dana, najviše pretražuju Hrvatsku, čime je njezin indeks u pretragama tih ključnih riječi (godišnji odmor) veći od 75 posto, a ide i na 100 posto, što znači da na Googleu često pretražuju samo Hrvatsku. Posebice u zadnja dva tjedna, na Googleu uz ključne riječi poput kuća za odmor, kampovi ili godišnji odmor puno više pretražuju Hrvatsku nego Španjolsku, Italiju ili Grčku
"Taj je indeks puno veći nego što imaju primjerice Španjolska, Italija i Grčka, za koje se zna da su top destinacija njemačkih turista. Ovakvo pretraživanje znači i da Hrvatska prednjači kao destinacija gdje bi mnogi od njih rado proveli godišnji odmor. To se i povećava od otvaranja hrvatskih granica te ukupno s njezinim dobrim nošenjem i rezultatima oko epidemiološke situacije, što gostima znači i da se tu mogu osjećati sigurno", ističu iz Arbone.
Iz Ministarstva turizma i HTZ-a optimistični
Državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina smatra da još uvijek ima razloga za optimizam.
"Prije mjesec-dva, da smo govorili da ćemo na ovaj datum govoriti o sezoni, otvaranju granica, protokolima (...) bili bi više nego iznenađeni", rekao je Glavina jutros na Hrvatskom radiju.
Rekao je da ćemo imati turističku godinu kakvu nikad nismo imali - ne natječemo se za svakog gosta, za masovnost ili statistiku, već će biti izazovna jer ćemo je pokušati odraditi najbolje što možemo uz prioritet zaštite zdravlja.
"Idemo u godinu kontroliranog turizma gdje pratimo goste, tko dolazi, na koji način, gdje boravi, kojim se putem prolazi i imat ćemo puno više nego što smo se nadali prije mjesec dana", dodao je.
"Cijelo ovo vrijeme smo vrlo aktivni u smislu promocije i komunikacije s tržištem", rekao je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Pojasnio je kako se išlo u nekoliko faza - komunikacijom putem društvenih mreža, najavljivanjem mogućnosti dolaska i najnovija kampanja je išla ciljano na naša obližnja tržišta i susjedne zemlje, a komunicira se o tome kako je RH otvorila granice jer smo u zdravstvenom segmentu u svjetskom vrhu.
Staničić je rekao da su objavljene sve upute o ponašanjima bilo na granici, bilo u turističkim objektima, a odaziv je dobar. Vjeruje da će u RH doći više turista nego što smo mogli zamisliti prije mjesec dana.
Predsjednik udruge putničkih agencija: Teško razdoblje će potrajati
Predsjednik udruge putničkih agencija Tomislav Fain upozorio je da će teško razdoblje potrajati.
"Moramo biti realni i svjesni da nas čeka jedno teško razdoblje koje će potrajati (...) a ni 2021. to neće biti kao što je bilo 2019. Moramo biti spremni na to, moramo se pripremati", rekao je.
Dodao je kako i neizvjesnost oko toga hoće li biti drugog vala utječe na rezervacije, a polaže nade u "auto goste" i mnoge koji će, primjerice, u četvrtak sjesti u auto i doći u Hrvatsku jer im je blizu. Kaže da te goste čekamo i da se za njih moramo pripremiti.
"Tome se nadamo, te goste očekujemo i za njih smo spremni, njima se trebamo prilagoditi. Svaki gost je dobro došao, u ovoj situaciji pogotovo", dodao je.
Glavina je rekao da se kreće u novi način protoka gostiju preko granice, uvodi se aplikaciju u kojoj će gosti odgovarati na pitanja gdje će boraviti i kojom rutom će ići, a na granici će se skeniranjem putovnice vidjeti ti podaci. Gosti će, dodaje, dobiti i povratne informacije i kontakte epidemiološke službe, a dolaze u objekte gdje su jasno propisane mjere, što stvara osjećaj sigurnosti kod gostiju.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati