HDZ 2009. godine počeo graditi važnu cestu. Nisu još ništa napravili
UNATOČ jakoj buri, više od tisuću prosvjednika okupilo se na ulazu u Gospodarsku zonu Ravča, na budućoj cesti prema Drveniku, gdje su tražili nastavak radova na spojnoj cesti Ravča-Drvenik, koja spaja autocestu A1 i trajektnu luku Drvenik.
Među stanovnicima Dalmatinske zagore, Makarskog primorja i srednjodalmatinskih otoka, na autocesti A1 kod čvora Ravča bili su i gradonačelnik Vrgorca Ante Pranić, gradonačelnik Gradca Matko Burić i gradonačelnik Jelse Nikša Peronja koji su pozvali predstavnike vlade i splitsko-dalmatinskog župana Blaženka Bobana da nastave radove na cesti započete prije deset godina jer će, u protivnom, usred turističke sezone blokirati autocestu.
Podsjetili su da su 13. svibnja 2009. tadašnji predsjednik sabora Luka Bebić i državni tajnik Branko Bačić, zajedno sa županom Antom Sanaderom, svečano otvorili radove koji, međutim, od tada nisu nastavljeni.
"Ovo nije skup 'protiv', ovo je skup 'za' - za našu budućnost. Tražimo prometnu povezanost ovog dijela Hrvatske koja će nam omogućiti razvoj: i Zagore, i Primorja i otoka", rekao je Peronja na skupu.
Burić: Dajte nam cestu, dajte nam šansu
"Dajte nam cestu, dajte nam šansu da zaustavimo depopulaciju ovog kraja", dodao je Burić.
Vrgorački gradonačelnik Ante Pranić okupljenima je zahvalio što su došli na prosvjed po jakoj buri.
"Dosta je bilo, deset godina nitko nije uradio ništa. Sada žele graditi tunel Kozjak, a mi koji imamo sve papire i ishodovane dozvole, čekamo deset godina. Predsjednik sabora Luka Bebić prije deset godina je započeo radove i ostavio nas same na čekanju. Ne možemo više čekati, ako ne bude ceste Ravča-Drvenik, bit će Vrgorac-Dublin", rekao je.
"Dajemo vam šest mjeseci da započnete radove, ako ne - blokirat ćemo autocestu usred turističke sezone", istaknuo je Pranić uz odobravanje prosvjednika koji su držali transparente na kojima su, među ostalim, napisali "Laženko Boban", "Ravča-Drvenik ili Vrgorac-Dublin".
Nakon skupa svi okupljeni su automobilima ušli na autocestu na čvoru Ravča i minimalnom brzinom vozili do Vrgorca, čime su usporili promet autocestom A1 u pravcu Dubrovnika.
"Direktna prometna povezanost trajektne luke Drvenik s autocestom A1 (čvor Ravča) uz postojeće prostorno planske karakteristike Drvenika omogućila bi daljnji razvoj trajektne luke Drvenik za putnički promet prema srednjodalmatinskim otocima (Hvar, Korčula, Lastovo) što bi rezultiralo rasterećenjem trajektne luke Split", istaknuli su predstavnici organizatora prosvjeda Grada Vrgorca, općina Gradac i Jelsa
Memorandum o realizaciji projekta potpisalo 20 jedinica lokalne samouprave
Podsjetili su i da je Memorandum o zajedničkoj suradnji za realizaciju tog projekta potpisalo 2016. godine 20 jedinica lokalne samouprave, uz podršku tadašnjeg vodstva Splitsko-dalmatinska županije, dok, kako tvrde, "sadašnje županijsko vodstvo prioritet daje drugim prometnim projektima bez ikakvog opravdanja i prethodnih studija".
"Projekt spojne ceste A1 (čvor Ravča) - DC8 (trajektna luka Drvenik) usuglašen je sa Strategijom prometnog razvoja Republike Hrvatske, dodatno unaprjeđuje regionalnu povezanost u putničkom prometu i jača teritorijalnu koheziju te prometnu povezanost i koordinaciju sa susjednim državama zbog blizine koridora Vc. Projekt posjeduje pravomoćnu lokacijsku dozvolu i gotovu Studiju procjene utjecaja na okoliš, ali se sustavno zanemaruje te politika Splitsko-dalmatinske županije i hrvatske vlade daje prioritet drugim prometnim infrastrukturnim projektima, koji nemaju ni jednu važeću dozvolu, a najavljuju se kao najvažniji za Splitsko- dalmatinsku županiju", istaknuli su organizatori.
HDZ kaže da je sve to politika
Vodstvo splitsko- dalmatinskog HDZ-a odbacilo poruke s prosvjednog skupa na kojem su prosvjednici tražili nastavak radova na spojnoj cesti Ravča-Drvenik te poručilo da će se projekt, procijenjen na 740 milijuna kuna, graditi iz fondova Europske unije.
"Tunel Ravča-Drvenik dužine je oko pet kilometra i to HDZ-ov projekt, za koji smo lokacijsku dozvolu ishodili još 2008., a čija je procijenjena vrijednost 740 milijuna kuna. Mi ćemo izgraditi taj tunel iz sredstava Europske unije u sljedećem financijskom razdoblju Unije," rekao je predsjednik splitsko-dalmatinskog HDZ-a Ante Sanader na izvanrednoj konfekciji za novinare u Ravči nakon današnjeg prosvjeda na kojem su sudjelovali gradonačelnici Vrgorca Ante Pranić, Jelse Nikša Peronja i Gradca Matko Burić.
Prosvjed je, kako je rekao Sanader, demokratsko pravo, ali današnji prosvjed organizirali su "SDP-ovi gradonačelnici kako bi pomogli vrgoračkom Mostu", čiji je gradonačelnik Pranić član, za sljedeće lokalne izbore za mjesne odbore u Vrgorcu koji će se održati 10. veljače.
"SDP-ovi gradonačelnici, koji ne mogu asfaltirati igralište u svojim mjestima, došli su danas na prosvjed najavljujući da će dovesti bagere i početi prokopavati tunel. Svima je jasno da je to zbog skorašnjih izbora za mjesne odbore na vrgoračkom području," dodao je je Sanader.
Odgovarajući na novinarska pitanja koja su se odnosila na zastoj u izgradnji tog tunela za koji od 2008. ima lokacijsku dozvolu, Sanader je rekao da je SDP-ova Vlada 2011. zaustavila taj projekt.
"Kad se HDZ vratio na vlast obnovili smo aktivnosti za projekt tunela Ravča-Drvenik, prošle godine smo pokrenuli izradu studije izvodivosti koja će biti završen do kraja ove godine i data na uvid stanovništvu splitsko-dalmatinske županije, a nakon doga će kompletirati dokumentaciju potrebnu za kandidiranje ovog projekta za financiranje sredstvima iz fondova EU-" istaknuo je Sanader.
Sanader: Stojimo uz projekt, ali ne može se izgraditi za dvije godine
"Realizirat ćemo ovaj projekt i čvrsto stojimo uza njega, ali nećemo obmanjivati ljude da se taj tunel može izgraditi za dvije godine. Mi ne ležemo, lažu oni koji su danas organizirali prosvjed", rekao je te podsjetio kako je već izgrađen i nadvožnjak uz obližnju autocestu.
Na pitanje je li HDZ-u prioritetniji tunel Ravča-Drvenik ili tunel kroz Kozjak, Sanader je odgovorio da ta dva tunele ne treba uspoređivati jer su jednako važna.
Također je rekao kako je tunel Ravča-Drvenik jedan od strateških projekata HDZ-ove Vlade u sklopu kojeg će se graditi i luke u Gradcu i Sućuraju na Hvaru kako bi se taj otok prometno povezao s kopnom.
HDZ-ov saborski zastupnik Ante Bačić je istaknuo kako je na dvama prošlogodišnjim sjednicama Vlade RH održanim u splitsko-dalmatinskoj županiji, to jest u Split i na Hvaru, razmatran i tunel Ravča-Drvenik.
Prijetnju gradonačelnika blokadom prometnice tijekom turističke sezone ne bi li ubrzali izgradnju tunela ocijenio je neodgovornom.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati