Hrvatska turistička zajednica: Broj turista iz Kine je u padu
U PRVIM danima veljače u Hrvatskoj je primjetan manji intenzitet turističkog prometa iz Kine, što je posljedica sveobuhvatnih i strogih mjera kineskih vlasti s ciljem sprečavanja širenja virusa, a u nadolazećem razdoblju očekuje se stabilizacija potražnje putovanja, ističu iz HTZ-a.
Napominjući kako su u stalnoj komunikaciji s predstavništvom HTZ-a u Kini, za Hinu iznosi da je kineskih turista od početka godine, odnosno u siječnju i prvih nekoliko dana veljače, u Hrvatsku došlo 4400, a ostvarili su 7600 noćenja, što je porast od 49 odnosno 19 posto u odnosu na isto vrijeme 2019., podaci su koje iznosi direktor HTZ-a Kristijan Staničić.
"Takav rast je planiran i posljedica provedenih aktivnosti kojima se poticao daljnji promet iz Kine. U veljači se bilježi smanjeni turistički promet s tog tržišta, što je i posljedica jedne od strogih mjera koje je poduzela vlast u NR Kini odnosno određene zabrane putovanja za čitavu veljaču. Ipak, oni koji su se zatekli u putovanju Europom tijekom izvanredne situacije, nastavili su ta putovanja", kaže Staničić.
Posljedice će biti jasne krajem mjeseca
Naglašava i kako vjeruju da će vlasti u NR Kini uspjeti u nastojanju da se situacija što prije stabilizira, što će u konačnici rezultirati ponovnim postupnim rastom potražnje s Dalekog istoka.
"Aktivno pratimo situaciju i putem našeg ureda predstavništva u Šangaju, kao i turistički subjekti i kineski partneri u Hrvatskoj, koji se pridržavaju jasnih naputaka koje je dala kineska vlada, ali i njihova krovna udruga turoperatora", poručuje Staničić, dodajući da ima otkazivanja putovanja, ali samo za veljaču tijekom koje su izdane zabrane putovanja. Ocjenjuje da neće biti većih posljedica jer kineski turisti u Hrvatskoj putovanja najčešće realiziraju u razdoblju od sredine ožujka pa nadalje.
Slično za Hinu iznosi i direktorica HTZ-ovog predstavništva za Kinu Franka Gulin, koja kaže da je 24. siječnja u Kini i službeno obustavljena prodaja grupnih putovanja te izdano upozorenje za putovanja u vlastitom aranžmanu.
"Velik broj ljudi u to je vrijeme već bio na putovanjima, tako da će se konačni efekti i posljedice moći sagledati tek tijekom veljače i potencijalno u ožujku. Zbog svega toga kineski touroperatori redovito komuniciraju s partnerima te bez obzira na praznike (lunarna nova godina), koji traju do 10. veljače, naporno rade kako bi relevantne informacije došle do potrošača i inozemnih partnera", otkriva Gulin.
Kina se može nositi sa situacijom
Ističe i da turistički poduzetnici u Kini, nakon prvobitnog šoka, već marljivo rade da se stvari dovedu u normalu, što uključuje i povrate, zamjene putovanja i termina, ali i planove za mjesece koji slijede nakon stabilizacije stanja.
Na pitanje koliko će ta situacija utjecati na globalni turizam s obzirom na to da su kineski turisti zadnjih par godina prvi u svijetu po broju putovanja i potrošnji, Gulin kaže da se, kada je u pitanju turizam s tržišta Kine, očekuje određeno usporavanje turističkih tijekova iz razumljivih razloga.
"Ipak, treba imati na umu da su Kinezi nastavili rasti i nakon slučaja SARS-a te nekih prirodnih katastrofa poput velikog potresa u Sichuanu 2008. Kina danas raspolaže sredstvima i resursima kojima se adekvatno može nositi s ovom situacijom te se oporaviti u razumnom i društveno-ekonomsko prihvatljivom roku", zaključuje Gulin.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati