Stručnjaci analizirali što se zapravo dogodilo s ruskim avionom: "I Putin i Erdogan lažu"

Foto: FAH
PROŠLOG tjedna ruski vojni avion srušen je u blizini turske granice, nakon što su vlasti tvrdile da je avion ušao u njihov zračni prostor bez dopuštenja i ignorirao čak deset upozorenja koja su mu upućena.
Ruske vlasti od tada oštro odbacuju tvrdnje turski vlasti i tvrde da je avion srušen dok je letio u sirijskom zračnom prostoru.
Dvojica belgijskih astrofizičara sa sveučilišta KU Leuven analizirali su snimke rušenja aviona i zaključili da obje strane lažu te da se njihove teorije kose sa činjenicama, ali i zakonima fizike.
Koliko je avion bio u turskom zračnom prostoru?
Tom Van Doorsselaere i Giovanni Lapenta kažu da su, nakon pregledavanja snimki rušenja aviona i analize udaljenosti od mjesta gdje je avion pogođen i mjesta na kojem se srušio, došli do zaključka da je avion letio mnogo brže nego što Turska tvrdi.
Prema tvrdnjama turskih vlasti, avion se nalazio oko dva kilometra unutar turskog zračnog prostora kada je pogođen, a srušio se osam kilometara dalje, na sjeveru Sirije. Znanstvenici su izračunali da je, prema tome, avion morao letjeti brzinom od oko 960 kilometara na sat. Prema tome, zaključili su, avion je u turskom zračnom prostoru mogao bit svega 7 sekundi, a ne 17, kako tvrdi turska vojska.
Također, ako se zrakoplov kretao tom brzinom, u pet minuta bi prošao 80 kilometara, što znači da je jako sumnjiva tvrdnja da su ruski zrakoplovi upozoreni deset puta u pet minuta, kažu znanstvenici.
Tijekom većine tog vremena, turski piloti nisu mogli sa sigurnošću znati da će zrakoplovi uopće ući u njihov zračni prostor.
I ruska priča ima rupe
Prema tvrdnjama Rusije, avion uopće nije bio na kursu prema Turskoj i tek je nakon pogotka zaokrenuo za 90 stupnjeva.
"Promjena smjera od 90 stupnjeva mogla bi se dogoditi samo da se zrakoplov sudario s predmetom koji je nekoliko puta veći ili brži od njega. Pogodak čak i teškom raketom zemlja-zrak ne bi imao dovoljno siline za postići takav učinak, što znači da je zaokret od 90 stupnjeva morao napraviti sam pilot", tvrde fizičari.

bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati