Ina optužena da namješta natječaj za prijevoz nafte
POSAO dužobalnog razvoza naftnih derivata za Inu, nakon unosnog i dugogodišnjeg niza godina, čini se više neće obavljati riječka brodarska tvrtka Jadranski pomorski servis (JPS). Novoosnovana tvrtka Dioki, u vlasništvu Roberta Ježića, ubacuje se u taj biznis, a u pomorskim krugovima otvoreno se špekulira kako Ina sadržajem pozivnog natječaja pogoduje upravo toj tvrtki, piše Jutarnji list.
Vlasnik JPS-a, Ante Maras najavio je pravnu bitku s inom oko natječaja, čije uvjete se ne može pronaći ni u Hrvatskom registru brodova, resornom Ministarstvu te čak ni u međunarodnim zakonima. Nakon jedanaest godina suradnje s tom tvrtkom, Ina je objavila pozivni natječaj s, između ostalog, sljedećim uvjetima: ponuđač u trenutku predaje ponude ne mora imati brodove za prijevoz nafte, već pismo namjere da će ih nabaviti do početka travnja, brodovi ne smiju biti stariji od 14 godina (JPS-ovi imaju 15 godina) te moraju imati dvostruku oplatu. Rok za predaju ponuda na ovaj natječaj je 9. ožujka.
Poslovanje bez ekoloških incidenata
"Ja jesam za konkurenciju, no onu lojalnu, a to je da se svi natječu pod istim uvjetima odnosno da je uvjet natječaja da se radi o referentnoj brodarskoj tvrtki koja posjeduje brodove za prijevoz u trenutku predaje ponude te da tehnički uvjeti budu u skladu s pomorskim propisima RH i međunarodnim konvencijama", rekao je za Jutarnji Maras, koji ističe kako je JPS od 1998. godine prevezao 11 milijuna tona nafte bez ekoloških incidenata.
Dioki je potvrdio da je zaprimio Inin poziv na natječaj, no nisu naveli koliko brodova imaju u floti ali jedna pomorska agencija koja je angažirana da osigura posade za njihove brodove navodi kako se radi o dva broda. S druge strane, JPS ima četiri tankera u floti te stotinu zaposlenih, a poznavatelji prijevoznih cijena nafte tvrde kako se godišnje radi o zaradi od pet milijuna dolara.
U Diokiju tvrde kako su se na natječaj prijavili jer su prepoznali mogućnost sinergijskog potencijala obaju poslova, a pod tim misle prijevoz vlastitih sirovina i nafte za Inu te tvrde da su njihovi tankeri kupljeni u Norveškoj i da su tri do četiri godine starosti.
Bez poziva za Tankersku plovidbu
Ivo Mustać iz naše vodeće pomorske kompanije, Tankerska plovidba, kaže kako je ta tvrtka 40 godina razvozila Ininu naftu te da su posao izgubili početkom 90-ih kada se ubacila tvrtka u vlasništvu kontroverznog Čede Blaškovića. Nakon toga u biznis se ubacio i Crodux generala Čermaka te na kraju JPS, nakon čega je Tankerska plovidba rasprodala flotu malih brodova. Poziv za natječaj od Ine, tvrdi Mustać, nisu dobili.
Maras je Diokiju, navodno, ponudio osnivanje zajedničke kompanije, vlasnik Diokija Ježić je to odbio i odlučio se na samostalno djelovanje u brodarskom biznisu, a obojica su se vlasnika suzdržala od daljnjih upita oko partnerske raspodjele tog unosnog posla.
K.S.
Foto: INA
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati