Iz podruma na zagrebačkoj Kajzerici prikupili 3 milijuna kuna za 26 sati
SVAKA kompanija na svijetu treba nekakve digitalne usluge, od izrade internetskih stranica, preko aplikacija, do marketinga. Traženje tvrtke koja će odraditi neki od takvih projekata može biti popriličan gubitak vremena i resursa. Ekipa tvrtke Top Digital Agency, koja zapravo nije tipična agencija, došla je na ideju da stvori globalnu platformu za spajanja naručitelja s digitalnim agencijama.
Tinder za poslove
"To je nešto poput Tindera za digitalne poslove. Spajamo naručitelje s izvođačima", kaže Scott Coleman, operativni direktor u TDA-u. Ovaj nekadašnji korporativni odvjetnik došao je u Hrvatsku zbog ljubavi, neko je vrijeme radio kao predavač, a onda se uključio u multinacionalni tim TDA.
U podrumu na Kajzerici, koji u šali nazivaju tamnicom, nastao je projekt u koji se dosad uključilo više od 2600 digitalnih agencija, najviše iz Sjedinjenih Američkih Država, iako ih ima iz ukupno 111 država diljem svijeta.
Već su odradili 45 projekata
"Od listopada prošle godine preko platforme je odrađeno 45 projekata ukupno vrijednih milijun dolara", kaže Goran Deak, osnivač i izvršni direktor TDA.
No TDA je postao prava zvijezda kada je krenuo tražiti investitore preko Funderbeama, platforme za grupno financiranje. Za razliku od drugih crowdfunding platformi, Funderbeam okuplja investitore koji za svoj novac dobivaju udjele, a ne proizvode kompanija u koje ulažu. Tim udjelima mogu trgovati slično kao što se trguje dionicama na burzi, ali kompanija koja se tako financira ne mora biti dioničko društvo. TDA je preko Funderbeama u samo 26 sati prikupila preko tri milijuna kuna i tako postala kompanija koja je najbrže ostvarila zadani si cilj. Nakon 26 sati zatvorili su kampanju iako su mogli prikupiti daleko više novca.
"Željeli smo prije nego što krenemo u drugu rundu investiranja pokazati da naša platforma funkcionira i da se investitorima isplati", rekao je Deak.
Naplaćuju ulaznice, ali ne i proviziju
TDA funkcionira na prilično jednostavan način. Naplaćuju ulaznu naknadu koja se kreće od 500 do 1300 američkih dolara. Tako eliminiraju neozbiljne tvrtke, koje nisu voljne ništa uložiti da bi dobile posao, ili stvaranje lažnih profila. One koji ulaze u TDA i dodatno provjeravaju, od njihovih lokacija, do profila na društvenim mrežama. Jednu su tvrtku tako odbili jer se po njihovoj adresi ispostavilo da se nalaze na oranici na kojoj nema baš ničega. Kada naručitelj odabere agencije za koje smatra da mogu odraditi posao i krene u pregovore s njima, TDA s poslom više nema nikakve veze. Ne naplaćuju proviziju od vrijednosti posla.
Multinacionalni tim u tamnici
"Opet kao Tinder. Mi spajamo, a što će ljudi kasnije raditi, nije naša briga", kaže Coleman. Prvi ih je s Tinderom usporedio jedan švicarski poslovnjak kojemu su došli izložiti svoje planove. Kada su timu rekli za tu usporedbu, svima je postalo jasno što rade i što trebaju napraviti. A tim je zaista šarolik. U njemu su mladi iz Hrvatske, Amerike, Francuske, Indije, Sudana, Kanade… Svi rade u "tamnici" na Kajzerici.
"Ukupno nas je 19, malo smo se povećali u zadnje vrijeme. Proces zapošljavanja kod nas je specifičan. Kada razgovaramo s kandidatom, bitno nam je da svidi cijelom timu. Nije dovoljno da netko ima odličan CV, želimo da se uklopi u našu kulturu", rekao je Deak.
Ulagali prijatelji, obitelji i investicijski fondovi
Kada su pokretali kampanju za financiranje na Funderbeamu, TDA je trebao glavnog investitora. Platforma, naime, funkcionira tako da tvrtka razgovara samo s glavnim investitorom, a ne sa svim ulagačima. Njihov glavni investitor postao je poduzetnik Ratko Knežević.
"Uložio sam 30 tisuća eura u projekt", kaže Knežević koji je za TDA odradio i road show kako bi buduće investitore upoznao s tvrtkom i onim što nudi. Novac je u TDA uložilo ukupno 104 investitora. Najmanji ulog je 500 eura, najveći 50 tisuća eura.
"Ulagali su naši prijatelji i obitelji, ali i investicijski fondovi", ponosan je Deak što je okupio šaroliko društvo investitora.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati