Je li Konzum pokrao logo najpoznatije trgovine na svijetu?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Konzum, Amazon
S VLADINIM povjerenikom Antom Ramljakom na čelu Agrokora, Konzum je krenuo u novu agresivnu marketinšku kampanju pod nazivom "Vidimo se!". Kako nam kažu iz Agrokora, koncept nove kampanje razvijen je u suradnji s kreativnom agencijom Arnoldvuga i radi se o "jedinstvenom potpisu svih promotivnih aktivnosti Konzuma".
Agrokor: Svi koriste smiley
No, kako smo primijetili, "osmijeh" ispod natpisa "Vidimo se" gotovo je istovjetan onom koji koristi najveća svjetska internetska trgovina "Amazon".
Pitali smo u Agrokoru jesu li svjesni da je logotip za novu Konzumovu kampanju gotovo istovjetan onom koji koristi Amazon, no oni se nikako nisu htjeli složiti s tom našom tvrdnjom.
"Smiley, odnosno smiješak postao je vrlo generičan komunikacijski simbol u današnje vrijeme digitalne komunikacije i može ga se pronaći u vizualnom identitetu mnogih svjetskih kompanija. Ipak, uz jasan kreativni proces koji stoji iza kreiranja Konzumovog loga, očite su dizajnerske razlike u usporedbi s logom koji koristi Amazon", kažu nam iz Agrokora dodajući da "Konzumov osmijeh" funkcionira u isto vrijeme kao "dobrodošlica i kao poziv na ponovni dolazak".
Svugdje se vide osim na internetu
Konzumov logotip "Vidimo se" s "Amazonovim smiješkom" može se vidjeti u učestalim televizijskim reklamama, a vidljiv je i na ulasku u neke od najvećih trgovina Konzuma.
No, za sada, što je zanimljivo, nije vidljiv na službenim internetskim stranicama Konzuma ili na društvenim mrežama Agrokora. Točnije, ne upotrebljava se u online marketinškim kampanjama.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ljubičić: To je neozbiljno
"Ma to je sve smiješno. I taj logotip i to sve skupa. Neozbiljno je to!", kaže poznati hrvatski dizajner Boris Ljubičić dodajući kako u Hrvatskoj vrlo neozbiljno pristupaju logotipima, a postoji i nekoliko primjera kada su dijelovi logotipa hrvatskih tvrtki bili istovjetni onima svjetski poznatih tvrtki, zbog čega je bilo i problema.
Ljubičić kaže da se tijekom prijema kod predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović susreo s vladinim povjerenikom Antom Ramljakom te mu je u kratkom razgovoru ponudio izradu novog logotipa Konzuma koji bi bio "kroatiziran", odnosno naglasila bi se veza Konzuma i hrvatskih proizvoda s hrvatskim agrarom. Nova marketinška kampanja koja koristi "smiley", odnosno smiješak uz slogan "Vidimo se" nije ga impresionirala.
Mrnarević: Ni kreativnosti ni originalnosti
"Ponudio sam Ramljaku tu ideju povratka Konzuma Hrvatskoj te sam mu na kraju poslao svoj prijedlog. A ovo s novom kampanjom? To je neozbiljno. Ne znam što bih rekao", rekao je na kraju Ljubičić.
"Amazonov logo dizajniran je s ciljem da prikaže filozofiju kompanije. Narančasta strelica od prvog slova engleskog alfabeta (A) do posljednjeg (Z) koja ujedno čini osmijeh, simbolizira ugodnu kupnju preko najveće svjetske tražilice za prodaju i kupnju svega i svačega, ‘od igle do lokomotive’. Konzumov logo nema ni približno toliko suptilnosti koja bi otkrivala višestruke inteligentne razine ‘čitanja’ loga, ali zato izravnom vizualnom referencom na globalno poznati brand i paušalnošću aplikacije ‘njihovog’ trade marka upravo otkriva nedostatak kreativnosti i originalnosti dizajnera", rekao je hrvatski dizajner Pero Mrnarević.
Posebna priča oko loga koji je zaštićen
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Inače, Amazonov "osmijeh" ili "smiley" ima posebnu priču i dizajniran je tako da ukazuje na filozofiju te tvrtke. Narančasta strelica označava želju za zadovoljstvom klijenata, a nalazi se namjerno između slova A i Z, čime se htjela poslati poruka da se u njihovoj internet trgovini može pronaći baš sve.
Riječ je, recimo na kraju, o zaštićenom logotipu i jednom od najprepoznatljivijih na svijetu. Štoviše, na službenim stranicama Amazona postoji i posebno upozorenje na koji se način smiju i mogu upotrebljavati dijelovi njihova logotipa.
Uputili smo upit i Amazonu oko sličnosti njihova "osmijeha" i onog Konzumovog, a njihov komentar objavit ćemo čim dobijemo odgovor.

Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati