LIJEPA PRIČA NEDJELJOM Hrvatska ima svog robota za edukaciju djece
M.R.
Zadnja nadopuna: 11:38, 25. lipnja 2017.
Foto: Stemi
HRVATSKI startup STEMI, koji proizvodi edukacijske robote, privukao je pažnju globalne kompanije INTEL, te su prošlog mjeseca imali priliku izlagati u sklopu njihovog štanda na Maker Fairu u San Franciscu.
Marin Trošelj, koji stoji iza ove priče, na ideju za stvaranja STEMI hexapoda, edukacijskog robota, došao je nakon što je deset godina radio kao mentor na znanstvenim kampovima za nadarene učenike u Višnjanu.
Ideja se rodila nakon rada s nadarenim učenicima
"Zadnjih 10 godina po ljeti kao mentor sudjelujem na znanstvenim kampovima za nadarene i visoko motivirane učenike u Višnjanu. Tjedan dana radimo s grupom (4-6) učenika na nekom znanstveno-tehnološkom projektu.
Ono što me fasciniralo je koliko zapravo djeca mogu naučiti kada se nečeg konkretnog ulove, a ono što me ispunjavalo je nakon sedam dana mukotrpnog rada na završnim prezentacijama vidjeti istinsku sreću i veselje na licima djece. Jedan od problema Višnjana je da ne može primiti djece koliko ih se prijavi, jednostavno nema mjesta i onda sam počeo razmišljati kako bi bilo super da to iskustvo koje djeca imaju u tih sedam dana pokušam na neki način skalirati na puno veći broj djece, pružiti iskustvo rada na super tehnološkom projektu bilo kome bilo gdje u svijetu.
I tako se rodila ideja - kolega Pavao Pahljina i ja krenuli smo raditi online platformu za projektno učenje STEM područja i tu ideju smo počeli razrađivati na Znanstveno-tehnologijskom parku Sveučilišta u Rijeci. Paralelno na FER-u u Zagrebu grupa od četiri studenta, popularno zvani Šumska jagoda pobijedili su na natjecanju Elektroboj sa svojim atraktivnim hexapod robotom. Kad sam vidio robota, rekao sam si da je to stvar koju želim naučiti napraviti. Javili smo se dečkima u Zagrebu i tako počeli zajedno raditi", kaže Trošelj.
Važno je djeci dati motivaciju za učenje
Trošelj kaže da njihov robot zapravo nudi iskustvo učenja, jer ga je potrebno sastaviti, a proces uključuje izradu 3D modela robota na računalu, rad s elektronikom, programiranje...
"STEMI hexapod je prvi od projekata koje smo ponudili na našoj platformi za projektno učenje STEM područja (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika). Robot dođe u kutiji u dijelovima i djeca (i odrasli) se zatim spajaju na našu online platformu gdje prate video lekcije kako se robot sastavlja, kako se izradi mobilna aplikacija za kontroliranje robota, kake se napravi 3D model robota na računalu, programiranje Arduina i nešto elektronike.
Naš proizvod nije robot, već iskustvo učenja, želimo ljudima pružiti ono isto iskustvo koje smo mi imali kad smo krenuli raditi robota od nule i pritom ih naučiti što trebaju znati da bi mogli raditi svoje robote i izume. Također, postoji jedan veliki problem u obrazovanju, a to je da se ljudi često pitaju zašto moraju nešto učiti.
Sigurno si se pitao u životu što će meni ova sva matematika u životu. Zbog toga i drastično pada motivacija za učenjem. Našim pristupom vidi se odmah primjena i potreba za određenim znanjem. Ne uči se programirati da bi se znao neki programski jezik, uči se programirati da se napravi mobilna aplikacija i da robot prohoda. Primjenjivo i zanimljivo", kaže Trošelj.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
"Želimo da se znanje razvija u Hrvatskoj"
Iako su imali ponude od mnogih stranih firmi, cilj im je surađivati s mladim tvrtkama iz Hrvatske, kako bi se know how razvijao ovdje.
"Veći dio robota se proizvodi u Hrvatskoj, dok neke dijelove poput servo motora, baterije i Arduina nabavljamo iz Kine.Trenutno radimo na optimizaciji robota i iako smo imali ponude od mnogih stranih vrhunskih firmi, odlučili smo surađivati i raditi s mladim tvrtkama iz Hrvatske jer nam je cilj da one rastu zajedno s nama i da se know how razvija u Hrvatskoj.
Ako nam je cilj čim više djece uvući u STEM područje i da rade stvari koje mi radimo, onda treba postojati infrastruktura, ljudi sa znanjem i iskustvom koji će im pomoći i olakšati stvari. Ovakva strategija nije optimalna za rast naše firme, ali nama je cilj napraviti društveno poduzeće (social enterprise, social enterpreneurship) koje će kroz svoje djelovanje osnaživati društvo i većinu vrijednosti koje generira vraćati nazad u društvo. Na kraju krajeva, nas uspjeh je baziran upravo na pomoći od mnogih ljudi u Hrvatskoj i tu kulturu pomaganja želimo dijeliti dalje", kaže Trošelj.
STEMI hexapod se trenutno može kupiti preko njihovog webshopa, a cijena je 2460 kuna.
Marin Trošelj (drugi s lijeva), na sajmu CES 2017.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Kliknite ovdje.
Ovo je .
Homepage nacije.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.