Lufthansa gubi milijun eura po satu, direktor: Ovo nitko nije mogao predvidjeti
LUFTHANSA i dalje pregovara s njemačkom vladom o izvlačenju iz krize u koju je upala kako bi se izbjegao bankrot te tvrtke, ali i da se u isto vrijeme, nakon što im vlada pomogne, ne dođe do prevelikog utjecaja vlade na tvrtku.
Najveća zrakoplovna kompanija u Europi održala je danas prvi opći sastanak, a na njemu je otkriveno kako su u prvom kvartalu ove godine izgubili 1,2 milijarde eura. Podsjetimo, globalna avioindustrija je stala uslijed pandemije koronavirusa.
Kako stoje pregovori s vladom?
Lufthansa je Bloombergu odbila odgovoriti na pitanja o dioničarima, a prošlog tjedna je javljeno kako je za dio poslovanja u Švicarskoj vlada Švicarske spremna garantirati 85 posto od ukupno 1,5 milijarde dolara koliko je potrebno.
Lufthansa posjeduje aviokompanije u Njemačkoj, Austriji i Belgiji.
Der Spiegel je javio kako Lufthansa pregovara s njemačkom vladom o pomoći od 10 milijardi eura, dok bi vlada zauzvrat dobila 25,1 posto udjela u tvrtki i mjesto u nadzornom odboru.
Lufthansa to nije komentirala, ali je u pismu koje je poslano zaposlenicima 3. svibnja, a koje je podijeljeno s CNN-om, stajalo kako tvrtka vjeruje da se pregovori uskoro mogu završiti.
“Potpora njemačke vlade bi bila odlučan korak za našu održivost u budućnosti. Konkurentnost i mogućnost ulaganja i dalje su važni preduvjeti za nas”, napisao je izvršni odbor u pismu.
"Trebamo vladinu potporu, ali ne i vladin menadžment"
Analitičari pak brinu da će vladino uplitanje naštetiti Lufthansinom planu za brzo restrukturiranje, pri čemu bi se flota srezala za 13 posto, a 10.000 ljudi bi ostalo bez posla.
Oko dvije trećine osoblja Lufthanse, odnosno oko 80.000 ljudi trenutno radi manju satnicu.
Izvršni direktor Carsten Spohr rekao je kako Lufthansa želi očuvati poduzetničku slobodu odlučivanja i djelovanja.
“Mi sada trebamo vladinu potporu, ali ne trebamo vladin menadžment”, rekao je dioničarima na videokonferenciji. Dodavanje političke komponente u izvršni odbor Lufthanse će se otežati jer je povijest pokazala da je odlučno djelovanje za bilo koju aviokompaniju način da se kriza prevlada, rekao je Daniel Roesk, viši analitičar u tvrtki Bernstein za CNN.
“Veće strateško pitanje je koliko će trajati vladin utjecaj. Nadamo se da će i investitori imati priliku sudjelovati u povećanju udjela u tvrtki kako bi joj pokazali podršku”, rekao je.
Kriza značajno pogodila aviokompanije
Više velikih zrakoplovnih tvrtki u Europi i u SAD-u pogođeno je koronakrizom. Uslijed svega su tražili pomoć od država kako bi opstale.
Države pak imaju određene uvjete prije nego što pruže pomoć, poput smanjenja emisija CO2 ili pak privremene zabrane otpuštanja zaposlenika. Angela Merkel je prošlog tjedna rekla na Klimatskom dijalogu u Peterburgu kako vlade odgovaraju na pandemiju paketima stimulacija te kako uslijed toga ne trebaju odustati od zaštite klime.
Norwegian Air je u izjavi u ponedjeljak rekao kako može dobiti državnu potporu od 265 milijuna eura nakon pomoći dioničara.
Nizozemski KLM također je dobio oko sedam milijuna eura, a pritom se obvezao da će srezati emisije CO2 za pola do 2024. godine u domaćoj mreži letova.
Lufthansa gubi milijun eura po satu
Glasnogovornik Lufthanse rekao je za CNN prošlog tjedna kako prilagodbe kapaciteta zbog koronavirusa ubrzavaju isključivanje iz prometa starijih letjelica te uključivanje novih.
“Ako želimo nastaviti ili proširiti obvezu zaštite klime, ključno je da sada dobijemo ekonomsku snagu čim prije”, rekao je.
Lufthansa gubi milijun eura po satu, rekao je Spohr u utorak.
“Svi naši napori su uništeni jednim događajem na globalnoj razini. Nitko ovo nije mogao predvidjeti”, rekao je izvršni direktor Spohr.
Europske zrakoplovne kompanije rekle su kako će otpustiti oko 35.000 radnika. “Navike ljudi u putovanjima će se promijeniti. Kako za odmor, tako i za poslovne svrhe. Stoga će se zračni transport morati restrukturirati”, rekao je Spohr.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati