Na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2021. potrošeno milijardu i 657 milijuna kuna
U PETAK je u Zagrebu održan DigitalPub, konferencija u Hrvatskoj posvećena digitalnom marketingu, oglašavanju i medijima, u organizaciji Hrvatske udruge digitalnih izdavača. Događaj je okupio hrvatske i inozemne stručnjake digitalnog oglašavanja te otkrio koliko se u Hrvatskoj zapravo troši na digitalno oglašavanje.
Ti su podaci otkriveni u sklopu istraživanja digitalni AdEx, koje je Hrvatska udruga digitalnih izdavača izradila u suradnji s austrijskom agencijom Momentum te lokalnim partnerom Ipsosom. O važnosti istraživanja i njegovoj metodologiji govorio je Maximilian Mondel, suosnivač Momentuma, a nakon njega i Petar Pavić, suosnivač S.T.A.R. Digital grupe te član HUDI-jeve radne skupine za AdEx komentirao je iznesene brojke.
Prema rezultatima, iznos potrošnje u digitalnom oglašavanju na hrvatskom tržištu za 2020. godinu iznosio je nešto više od milijardu kuna, dok je za 2021. iznosio više od milijardu i 657 milijuna kuna. Također, predstavljena su i predviđanja za 2022. godinu, prema kojima će se na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj potrošiti milijardu i 798 milijuna kuna. Cijela će studija o potrošnji na digitalne kanale u Hrvatskoj biti dostupna u idućim tjednima.
Ana Hanžeković Krznarić, članica upravnog odbora Hanza Medije i predsjednica Hrvatske udruge digitalnih izdavača, rekla je:
HUDI u manje od godinu dana postiže rezultate, a vjerujem da će planovi za budućnost pokazati kako je udruga postala centar razmjene znanja digitalnog tržišta. Angažmanom radnih skupina u standardizaciji mjerenja posjećenosti portala i oglasnih formata postavili smo temelje za daljnje projekte i planove u budućnosti. Pred nama je sudjelovanje u donošenju novog Zakona o medijima i Nacionalnog plana razvoja kulture i medija što je pravi pokazatelj kvalitete članova HUDI-a. Drago mi je što smo na DigitalPub doveli međunarodne stručnjake jer razmjena znanja i iskustva najbolji je način za kvalitetan napredak. Veliko hvala svima koji su prepoznali i podržali udrugu i sigurna sam da će HUDI ubrzati provedbu željenih promjena u digitalnoj industriju koje su neophodne.
Dodijeljene su i tri priznanja članova HUDI-ja za 2021. Medijska agencija godine u ovom izboru je RealGrupa, oglašivač godine je McDonald's Hrvatska (Globalna hrana), a najbolji medijski izvozni proizvod SofaScore. Skulpture koje su izrađene za tu priliku izradio je street artist Krešimir Buden.
Keynote predavanje održao je zamjenik glavnog urednika ukrajinskog Forbesa, Mykhailo Sapiton, koji je približio publici kako se njegova redakcija nosi s ratnim stanjem. Nakon toga uslijedio je stručni dio programa za medijsku industriju gdje su Dragan Jeličić, direktor development i performance odjela u 24sata, Ivan Pleše, operativni direktor Indexa, i Luka Zubović, Traffic and Analytics Leading Specialist u Hanza Mediji, govorili o integraciji oglasnih tehnologija na portale.
Marija Sitar, vlasnica tvrtke Calluro, iznijela je mogućnosti financiranja iz EU fondova za medijsku industriju. O analitici prilagođenoj medijima pričali su Vladimir Janković, zamjenik glavnog urednika Jutarnjeg lista, Olga Nemčanin i Miloš Stanić, zaduženi za prodaju i strategiju u Smartoctu, te Andreas Demuth, CEO Upscorea.
Upravo su Smartocto i Upscore bili i stručni partneri konferencije, dok su je medijski pratili 24sata, Jutarnji, Index, Nova TV, RTL, Telegram, Tportal, Bug i Netokracija.
bi Vas mogao zanimati
Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti