Ne dajte Juri Radiću da gradi Pelješki most!
Screenshot: HRT
"VIDIM sebe kao čovjeka koji bi kraj svoje karijere trebao doživjeti na tom mostu, barem kao projektantski nadzor", kazao je govoreći o projektu Pelješkog mosta u Dnevniku 3 HRT-a dugogodišnji direktor Instituta građevinarstva Hrvatske (IGH) i pročelnik katedre za mostove Građevinskog fakulteta, prof dr. Jure Radić.
Cijena oko 200 milijuna eura
"Moji suradnici i ja, pa čak i kolege iz nekih drugih firmi, živimo s tim mostom 15-ak godina i kroz to vrijeme nastalo je puno različitih varijanti, rekao bih 30-ak, ali jedna od njih ima građevinsku dozvolu i prije nekoliko godina je prema njoj započeta gradnja. Sad su rađene zadnjih godina još dvije, koje su bile na ocjeni u Europskoj uniji, a u kojima su neki elementi preoblikovani - smanjeni rasponi, smanjene visine, smanjena širina mosta, da bi smo došli u ekonomski prihvatljiviju cijenu", naveo je Radić.
"Naša troškovnička cijena za te dvije varijante, izrađena na temelju idejnog projekta pa je još prerano govoriti da je to konačna cijena, 195 milijuna eura, odnosno 205 milijuna eura. Konačna cijena će se utvrditi nakon glavnog projekta i provedene međunarodne licitacije", dodao je.
Radić želi Pelješki most s četiri trake
"Most bi trebao imati dvije trake sa mogućnošću da se od zaustavnih traka možda u nekom vremenu napravi proširenje. Koliko god budem mogao osobno boriti se, borit ću se za to, kao što je i Maslenica bila tada zamišljena s dvije trake pa je na kraju završila s četiri, da i ovaj most u okvirima cijene koju ima dobije mogućnost da bude prava veza Juga i drugog dijela Hrvatske", izjavio je Radić.
"Visina mosta će biti konačno definirana, vjerujem, u sljedećih 15-ak, 20-ak dana, i to je stvar politike pregovora dviju država, ali svakako je predviđeno da se zadrži, sačuva i do kraja iskoristi sve ono što je do sad sagrađeno. Optimalno vrijeme gradnje takvog mosta je, uz dobru organizaciju, tri godine. Mislim da je nužno, ne da se radi nova građevinska dozvola jer je to duža procedura, nego izmjena i dopuna postojeće", kazao je šef IGH.
Je li tko provjerio smjer i jačinu vjetra?
Podsjetimo, upravo je Radićev IGH izradio projekt novog Masleničkog mosta, koji je trebao biti upotrebljiv i pri najvećem nevremenu, ali je još manje funkcionalan od starog. Zbog lošeg izbora lokacije bura mu je glavni neprijatelj pa se most zatvara pri svakom jačem udaru vjetra. Ostaje za nadati se da istu sudbinu neće doživjeti i Pelješki most.
"Kad krene gradnja, to će u to doba biti najveći most u Europi koji se gradi"
Kriza je uništila hrvatske građevinske tvrtke pa neće biti lako stvoriti konzorcij koji će na međunarodnom natječaju moći konkurirati stranim tvrtkama koje se bore za ovaj posao. "Trebat će veliki napor da hrvatske tvrtke, pa možda i u suradnji s nekom stranom, daju dobru ponudu na natječaju", kazao je Radić, dodajući kako za projekt Pelješkog mosta vlada velik međunarodni interes. "Kad krene gradnja, to će u to doba biti najveći most u Europi koji se gradi", naveo je Radić.
Linić spasio IGH
Osvrnuo se Jure Radić i na financijski krah IGH i spašavanje od strane Vlade, odnosno Slavka Linića. "Mi smo završili predstečajnu nagodbu, krećemo ponovno s oko 600 zaposlenih. Svi oni koji su otišli, zbrinuti su na najkvalitetniji mogući način. IGH je danas velika snaga i dobio je ovih dana od Hrvatskih cesta nalog da nastavi s projektom prilaznih cesta Pelješkom mostu", naveo je Radić.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati