Naglo pala prodaja pametnih telefona u Kini
PRODAJA pametnih telefona u Kini snažno je pala u 2022. godini, kliznuvši na najnižu razinu u deset godina pod pritiskom pandemijskih ograničenja i usporavanja gospodarstva koji su prigušili potrošnju, pokazuju podaci tvrtki IDC i Canalys. Lani je u Kini isporučeno 286 milijuna pametnih telefona, za 13 posto manje nego u 2021., utvrdio je IDC dodavši da je obujam prodaje najmanji od 2013.
Najviše prodao kineski div Vivo, Apple tek treći
Najviše pametnih telefona lani je prodao kineski tehnološki div Vivo, ali za četvrtinu manje nego u 2021., utvrdio je IDC. Njegov tržišni udio iznosio je 18.6 posto. Na drugom je mjestu Huaweijev brend Honor, koji je u 2022. isporučio nekih 34 posto više uređaja nego u 2021.
Apple je sustigao Oppo, s kojim dijeli treće mjesto. Američki div prodao je za 4.4 posto manje pametnih telefona nego u godini ranije, pokazuju podaci IDC-ja.
Pad prodaje pametnih telefona u Kini odražava stanje sektora na globalnoj razini. Tako ih je lani u svijetu isporučeno samo 1.2 milijarde, za 11 posto manje nego 2021. i najmanje od 2013., prema IDC-ju.
Apple bolji od Xiaomija i Honora
U zasebnom izvješću analitička tvrtka Canalys objavila je u ponedjeljak da je Apple u lanjskom četvrtom tromjesečju u Kini prodao 16.4 milijuna uređaja, za četvrtinu manje nego u istom razdoblju 2021. Isporuke su smanjene prvi put od početka pandemije, napomenuli su.
Appleovi rezultati bolji su, ipak, od onih Xiaomija i Honora, koji su u četvrtom tromjesečju zabilježili pad prodaje za 37.3 odnosno 14.1 posto, ističu u Canalysu dodavši da je američki div na kraju 2022. potvrdio poziciju proizvođača s najviše prodanih mobitela.
Savjetodavna tvrtka objašnjava pad prodaje mjerama suzbijanja zaraze covidom-19. "Stroga politika suzbijanja pandemije rezultirala je povijesno visokom štednjom kućanstava, budući da je osobna potrošnja postala konzervativna", rekao je Canalysov analitičar Lucas Zhong.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati