Naglo skočile cijene prijevoza nafte. Trgovci: Krive su američke sankcije Rusima
CIJENE prijevoza nafte supertankerima naglo su porasle nakon što je SAD uveo nove sankcije ruskom naftnom sektoru, upozorili su trgovci i brokeri u sektoru prijevoza. Američko ministarstvo objavilo je u prošli petak da je uvelo sankcije ruskim naftnim kompanijama Gazprom Neftu i Surgutneftegazu i 183 broda koji su prevozili rusku naftu te trgovcima, osiguravateljima i prijevoznicima ruske nafte.
SAD poduzima "opsežne" mjere protiv ključnog ruskog izvora prihoda za financiranje rata protiv Ukrajine, rekla je ministrica Janet L. Yellen.
Očekuje se drastično smanjenje ruskih prihoda
Logika je sankcija "obuhvatiti svaku fazu ruske proizvodnje i distribucije nafte", rekao je dužnosnik Bijele kuće, dodajući da bi njihova primjerena provedba u djelo mogla smanjiti ruske prihode za više milijardi mjesečno.
Nove američke kaznene mjere zadat će težak udarac ruskom izvozu i prisiliti Indiju i Kinu da nabavljaju više nafte na Bliskom istoku, u Africi i Americi, smatraju trgovci i analitičari. Podružnica kineskog Sinopeca Unipec unajmila je prošli petak nekoliko supertankera (VLCC) koji mogu prevesti dva milijuna barela nafte i vozarine su naglo poskočile, rekli su izvori u sektoru.
Na ruti od Bliskog istoka do Kine porasle su od prošlog petka za 39 posto, dosegnuvši najvišu razinu od listopada, od 37.800 dolara, rekao je neimenovani broker.
Poskupio i prijevoz ruske nafte u Kinu
Naglo je poskupio i prijevoz ruske nafte u Kinu.
Tako su cijene prijevoza nafte tankerima Aframax iz ruske luke na Pacifiku Kozmino na sjever Kine više nego udvostručene i dosegnule su u ponedjeljak 3.5 milijuna dolara. Vlasnici brodova naplaćuju sada znatno više cijene zbog ograničene tonaže na toj ruti, prema podacima S&P Global Commodity Insightsa.
Najviše su poskočile vozarine supertankera na potezu od Bliskog istoka do Singapura, s 11.15 WS-a (Worldwide Tanker Nominal Freight Scale) prošli petak na sadašnjih 61.35 WS-a. WS je jedinica za izračun vozarina u sektoru tankerskog prijevoza koja se temelji primarno na troškovima naftne industrije.
Na ruti od Bliskog istoka do Kine vozarine su porasle s 10.40 WS-a na 59.70 WS-a. Prijevoz nafte iz zapadne Afrike u Kinu stoji danas 61.44 WS-a, u usporedbi s dosadašnjih 9.55 WS-a, rekao je drugi broker. Transport nafte od Meksičkog zaljeva do Kine poskupio je za 360 tisuća dolara i sada stoji 6.82 milijuna dolara, dodao je.
Situacija bi se mogla i više pogoršati
Ponudu kapaciteta dodatno je opteretio zastoj sankcioniranih tankera pred kineskom pokrajinom Shandong jer im je kompanija koja upravlja lukama s velikim naftnim terminalima Shandong Port Group zabranila iskrcaj pred američku odluku o sankcijama.
Situacija bi se mogla još više pogoršati jer su trgovci krenuli u potragu za brodovima koji nisu pod sankcijama kako bi osigurali kapacitete za prijevoz ruske i iranske nafte.
"Očekujemo uključivanje više brodova u sivu flotu u idućim mjesecima (...), što će smanjiti ponudu (kapaciteta) i na nesankcioniranom tržištu prijevoza", upozorili su u bilješci analitičari specijalizirane tvrtke Kpler.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati