Treba li ukinuti izbornu šutnju? Nema nikakvih kazni za njezino kršenje
NA PREDSTOJEĆIM predsjedničkim izborima sankcija za kršenje izborne šutnje neće biti.
Neujednačena praksa kod izborne šutnje
Kako su za Index potvrdili iz DIP-a, zbog neujednačenog zakonodavstva u Hrvatskoj na parlamentarnim i predsjedničkim izborima nema kazni za kršenje izborne šutnje, dok na lokalnim i europskim izborima one postoje i provode se.
Izborna šutnja traje sutra od ponoći do nedjelje u 19 sati, kada se zatvaraju birališta.
"Zabranjena je svaka izborna promidžba, objavljivanje procjena izbornih rezultata, kao i objavljivanje prethodnih, neslužbenih rezultata izbora, objavljivanje fotografija u sredstvima javnog priopćavanja, izjava i intervjua kandidata za predsjednika Republike Hrvatske, te navođenje njihovih izjava ili pisanih djela u vremenu u kojem traje izborna šutnja", priopćili su iz DIP-a.
Zabranjena promidžba
DIP poziva kandidate i stranke, kao i sve ostale da se u vremenu izborne šutnje suzdrže od:
- iznošenja i obrazlaganja izbornih programa kandidata,
- objavljivanja promidžbenih poruka i fotografija u medijima
- postavljanja novih promidžbenih plakata ili letaka
- pozivanja na glasovanje za pojedine kandidate
- upućivanja telefonskih poziva, SMS poruka ili elektroničke pošte biračima
- postavljanja novih promidžbenih sadržaja poput statusa, video clipova, slika ili komentara na društvenim mrežama, odnosno platformama, kao što su Facebook, Instagram, Google, You Tube, X, TikTok i ostale, a koji se izravno objavljuju na naslovnicama kao novosti ili na privatnim profilima povezanih privatnih korisnika društvenih mreža
- kao i bilo kojih drugih aktivnosti koje bi predstavljale izbornu promidžbu
Državno izborno povjerenstvo također poziva medije i medijske nakladnike da se u vremenu izborne šutnje suzdrže od izborne promidžbe, objavljivanja fotografija, izjava, intervjua, navođenja izjava ili pisanih djela, prenošenja eventualnih konferencija za medije, javnih događaja ili obraćanja javnosti kandidata, bez obzira radi li se o temi koja je izravno vezana uz izbornu promidžbu ili o bilo kojoj drugoj temi.